instant fap
NaslovnicaUncategorized

Barba Nihad, kapetan Mito i morski vuk Šerif uveseljavaju turiste

Brod Makarski Jadran skoro dvije decenije predstavlja atrakciju za turiste na Makarskoj rivijeri. Barba Nihad, kapetan Mito, prekaljeni morski vuk Šerif i njihova raja “tjeraju” ljude na smijeh i zabavu.

Posebna su atrakcija u ljetnim mjesecima kada prave jednodnevne izlete iz Makarske i Tučepa na otoke Hvar i Brač, odnosno Korčulu. Ekipa Oslobođenja uvjerila se u tačnost navoda da svi odlaze sa broda ozarenog lica, plešući, uz obećanje kako će se uskoro vratiti.

Jedan od najzaslužnijih za dobru zabavu je barba Nihad odnosno imenom i prezimenom Nihad Turčinović. Radi se o rođenom Banjalučaninu, Bosancu od glave do pete, nekome koga poznaje skoro cijela nacija. Naime, Nihin nadimak po kome ga većina ljudi zna u našoj domovini je bh. Manolo. U posljednjih 16 godina obišao je skoro sve destinacije na kojima je nastupala najbolja nogometna vrsta te postao najpoznatiji navijač BiH reprezentacije.

Bosanac na moru

Na brodu se našao prije deceniju i pol zahvaljujući prijateljstvu sa kapetanom Mitom. Radi se o vlasniku broda Tomislavu Mravičiću, Makaraninu koji je shvatio da jedan ribarski brod može i druge stvari da ponudi turistima u ljetnim mjesecima. Na pitanje otkud da jedan Bosanac završi na moru, Nihad odgovara: “Ma zalut’o, brate. Zaista je bilo slučajno. Kad sam bio dječak zabavljao sam se sa djevojkom koja mi je danas žena, Mirsadom – Dadom, i bili smo na ljetovanju u Makarskoj. Zavolio sam ovo mjesto od malih nogu. Nakon rata i nekoliko destinacija stigao sam tu sa suprugom i djecom. Još kada sam se upoznao i sprijateljio sa kapetanom morao sam i na brod. Ma, Mito je jedan veliki čovjek, i uistinu većeg i boljeg prijatelja nisam sreo.”

Nihad se oporavlja od teške bolesti, ali je i dalje onaj stari po pitanju zabave, jer kako sam veli, za njega bi bio totalni neuspjeh kada bi se samo jedna osoba vratila sa putovanja nezadovoljna.

Turisti iz cijele Evrope, ali i svijeta koji dolaze na ljetovanje na Makarsku rivijeru maksuz dolaze na Makarski Jadran da provjere priču o veličanstvenoj zabavi. Mnogi od njih poručuju da nema ovakvoga broda da ne bi bilo ni prave zabave u ovom dijelu Jadrana. Tomislav Mravičić – Mito objasnio nam je kako je došao na ideju da se jedan ribarski brod pretvori u turističku atrakciju.

– Ja sam iz jedne ribarske i zemljoradničke, ali isto tako i iz ugostiteljske familije. Od djetinjstva sam na moru. Roditelji su mi imali brodove, moja braća također, ali i ugostiteljske objekte. Tu sam odrastao, zavolio sam ovaj poziv, tako da ovo radim već skoro 20 godina. Zimi vam brod opremimo za ribarenje i ribarimo u dubrovačkom akvatoriju. Kako je ribe sve manje, obaveza sve više, došli smo na ideju, da jedan ribarski brod bude ribarsko-turistički. U početku je bilo malo problema, bilo je teško, ratno doba, nije bilo gostiju. Međutim, kasnije je išlo sve bolje i bolje, tako da danas nema problema. Kad sam počeo sa ovim, moji prijatelji iz susjednog mjesta Podgore su mi se rugali, ali sam na kraju uspio. Svake godine izlazimo na remont i uz malo šminke pretvori se u atrakciju za turiste. Samo ostaje mreža na brodu koja podsjeća na to da je to i ribarski brod, priča Mito.

Dodaje da je kroz ribarenje upoznao i prijatelja Nihada i da nije bilo njega i njegove familije, njegove djece Adisa, Anesa i Amela (žive u Švedskoj), ne bi bilo danas ovog velikoga broda. Oni su mu u tome puno pomogli. I dan-danas kada treba kupiti rezervne dijelove u Švedskoj, Danskoj ili na Farskim Otocima oni uskoče i pomognu. “Malo nam je sada Nihad bolestan, ali sa nama će se on ako Bog da oporaviti”, uvjeren je Mito.

Maglajlija po rođenju Šerif Hadžišehić je prekaljeni morski vuk sa 29 godina staža od čega je već 17 na Makarskom Jadranu. Kao dijete je doselio u Dalmaciju i postao pravi mornar, a poslije i profi kuhar. Ljeti kuhar na brodu, a zimi član šestočlane ekipe koja lovi ribu po Jadranu, ali i Sredozemnom moru. Za njega Mito i Nihad kažu da je izvanredan i mornar i čovjek, te da im je veliko zadovoljstvo raditi sa njim i družiti se.

Tone Pavlinović je 21-godišnji Makaranin koji je završio Pomorski fakultet u Splitu. “Na brodu kod barba Mite sam počeo raditi kada sam završio osmi razred. U početku sam bio u kužini, učili su me oko pranja pijata, oko WC-a, sve najgore poslove. Vino smo pretakali… I tako su me učili. Prošao sam za ovih osam godina sve poslove na brodu. Malo po malo, počeli smo raditi i sa gostima, učio sam i konobariti i na kraju sam dobio i odgovornije poslove. Čak sam i vozio brod, vezivao ga i slično. Od svih poslova što sam proša’, najdraže mi je sa ženama, zabavljat ih i uveseljavat. Od Nihada sam moga’ naučiti o ženama, od Šerifa oko vezivanja, a od barba Mite sve ostale poslove jednog mornara”, kazuje nam Tone.
Glavna kuharica na brodu Dragica Srzić, te dvojica članova posade Gajo Jurčević i Jozo Gudelj koji godinama rade na Makarskom Jadranu su nam ustvrdili da su prezadovoljni i sa gazdom, ali i kompletnom ekipom.

Mladi bračni par iz Sarajeva Neir i Indira Musić su oduševljeni zabavom na brodu. “Otišli smo na jedan predivan izlet na Brač i Hvar sa ovim brodom, na čelu sa jednim predivnim čovjekom koji nas je ugostio – Nihadom našim bh. Manolom. Zaista se isplatilo svake uložene kune, dinara ili marke. Ovo je zaista jedna zabava sa predivnim ljudima, sa toliko pozitivne energije, toliko toga što nikada do sada nismo osjetili na Makarskoj rivijeri”, objašnjavaju nam.
Taj dan na brodu je bilo najmanje 15-tak Bosanaca i Hercegovaca iz Bugojna, Travnika, Prijedora, Konjica, Maglaja, Zenice i Sarajeva. Među njima su i tri Sarajke: 17-godišnje Samra Husremović i Nejla Sijerčić, te njihova godinu dana mlađa prijateljica Amra Halilović. I one su presretne sa ovakvim odmorom i zabavom. Inače su na ljetovanju, kako tvrde, na najljepšem primorskom mjestu Tučepima, a odlučile su otići na jednodnevni izlet s brodom.

Rođendanska proslava

– Zaista mi je bilo prelijepo. Imali smo odličnu zabavu. Mlađa raja je plesala. Hrana, piće, stvarno sve na nivou, a zaista sam bila nemalo iznenađena kada sam dobila poklon od posade broda za svoj 17-ti rođendan koji sam proslavila sa kolegicama ovdje. Ovo ću svakako pamtiti kao jedan prelijep izlet i druženje, ističe Samra Husremović.

Amra Halilović dodaje kako je atmosfera na brodu odlična kao i raja, te da je osim toga posebno oduševljena plažom Zlatni rat na Bolu na otoku Braču. Nejla Sijerčić naglašava kako su Bosanci ti koji daju poseban štimung ovom brodu i putovanjima, a da su ovakvi izleti posebno atraktivni “za mlađu raju koji se mogu dobro zabaviti”.

Mito bez korupcije

– Najčešće lovimo škape, kozicu, veliki mol, grdobinu, šampijere, listove… Kako se ZERP u našoj zemlji poništio sa nama je sve više i više Italijana, a ribe sve manje. Jel’, oni imaju bolju opremu, bolje mriže, bolje brodove, bolje motore. Dokle će tako bit’ niko ne zna. Skoro se i ne isplati više ići u ribarenje, kazuje nam barba Mito.
Pojašnjava kako su obišli sa ovim brodom čitavu Evropu. Najbolji ulov koji su imali u ribarenju desio se prije nekoliko godina na granici Hrvatske i Crne Gore, na 12 milja od obale. Tu se nalazi potonuli brod a uspjeli su tada izvući 12 komada ugora preko 30 kg i šest grdobina preko 35 kg. To su jedne od najskupljih riba. Danas je kilogram ovih riba na veliko 10-15 eura. U Njemačkoj se za kilogram repova od grdobine plaća 50 eura.