instant fap
NaslovnicaBlog

Edita Baković: Somatopedija kao defektološka disciplina

Edita Baković: Somatopedija kao defektološka disciplina

Somatopedija je defektološka naučna disciplina koja se bavi rehabilitacijom, edukacijom i socijalnom zaštitiom tjelesno invalidnih lica.

Predmet somatopedije je rehabilitacija tjelesno invalidnih lica, odnosno istraživanje bio-psiho-socijalnih faktora koji determinišu, diskriminišu i definišu tjelesno invalidna lica.

Fizička invalidnost obuvata sve vrste invalidnosti uključujući i senzorna oštećenja.

Tjelesna invalidnost predstavlja podkategoriju pojma fizičke invalidnosti koja se odnosi samo na tijelo i ekstremitete.

Klasifikacija tjelesne invalidnosti prema lokalizaciji:

  • Oštećenja lokomotornog aparata
  • Oštećenja CNS-a i PNS-a
  • Oštećenja kao posljedica hroničnih bolesti.

Od oštećenja lokomotornog aparata spomenula bih:

  • Kongenitalna dislokacija kuka
  • Abnormalnosti stopala
  • Deformacije kostura (kongenitalna i stečena)
  • Spina bifida
  • Skolioze, lordoze, kifoze
  • Grba na leđima
  • Osteomijelitis
  • Tuberkoloza kostiju
  • Artritis
  • Traumatizmi i amputacije
  • Paraplegije i kvadriplegije
  • Progresivna mišićna distrofija.

Kod oštećenja CNS-a i PNS-a spomenula bih

  • Poliomijeltis bolest koja se javlja usljed infekcije sive mase kičmenog stuba
  • Multipla skleroza spada u grupu progresivnih oboljenja, zahvata mišiće, češće obolijevaju žene .
  • Cerebralna paraliza – označava stanje motorne nesposobnosti koje je posljedica oštećenja u mozgu.

Hronične bolesti koje mogu imati za posljedicu tjelesnu invalidnost su:

  • Srčana oboljenja
  • Tuberkuloza pluća
  • Dijabetes
  • Leukemija
  • Teži oblici astme

Osobe koje imaju ove bolesti nisu invalidi u ortopedskom smislu, već te osobe zbog opšte slabosti zahtijevaju specijalan tretman.Ove bolesti karakteriše redukovana snaga i vitalnost organa, pa to osobe sa ovim bolestima i čini invalidima.

Invalidne osobe stiču nivo znanja na dva načina. Oni koji imaju i probleme intelektualne prirode školuju se po individualnom planu i  programu.Osobe koje nemaju problema u intelektualnim sposobnostima se školuju po redovnom planu i programu.

Sve više se radi o profsionalnom osposobljavanju lica sa invaliditetom a u cilju njihovog angažovanja na radnim zadacima.

Piše: mag defektolog-logoped Edita Baković

Sljedeće sedmice: Poremećaji u ponašanju

KOMENTARI