instant fap
NaslovnicaUncategorized

Gejmerska nostalgija: Što smo igrali 90-ih

Gejmerska nostalgija: Što smo igrali 90-ih

Nove igre su čuda moderne tehnologije koje donose nevjerojatnu grafiku, savršene fizikalne mode i potpunu mobilnost, ali pitanje ostaje: jesu li današnje igrice izgubile dušu?

Malo tko je tih tranzicijskih 90-ih imao doma računalo. Još se tu i tamo znao naći Komodorac ili Amiga, koju bi neka teta u 6. koljenu dofurala iz Njemačke kad bi došla u posjet, ali PC? E to je već bilo nešto.

Jedna dobra stara 486-ica, s TURBO tipkom i monitorom u boji. Pa onda prvi Pentiumi, s Voodoo karticom unutra… Ufff, slinilo se tih dana, slinilo. A i igara je bome bilo, znalo se tu i po 50 disketa nositi do susjeda, pa cijeli dan rokavela. Pa eto, za one koji se s nostalgijom sjete tih starih (neki će reći, i boljih) dana, dana igraonica i prvih modema, ali i za one koji nikada nisu zaigrali neki od tih klasika, evo nekoliko nama dragih antikviteta.

DOOM i DOOM 2

Kako ne započeti s, po mnogima, igrom koja je pokrenula cijelu tu, danas multimilijardersku, industriju? Jedna od najpopularnijih igara svih vremena i njen još popularniji nastavak žarili su i palili 1993., odnosno 1995. godine.
Glavni i odgovorni su bili dvojac Carmack-Romero, imena koja su u gejmerskom svijetu bila (a i ostala) nešto poput imena Stevea Jobsa u svijetu gadgeta. Pucačina iz prvog lica, s hrpetinom cool oružja i čudovišta koja samo čekaju da im spičite metak u gnjusno čelo. Prije je bio Wolfenstein, kasnijeQuakeoviUnrealovi i Half-Lifeovi, ali na vrhu je uvijek bio samo jedan: DOOM!

Carmageddon i Carmageddon 2

Uz legendarni Postal, jedna od najkontroverznijih igara ikad, s hrpetinom potpuno nepotrebnog, ali takostrašno grešnog nasilja, da su se roditeljima diljem svijeta dlake ježile na sam spomen ovog sotonskog naslova.
Izdane 1997. i 1998., bile su to autotrke u kojima je najbitnije bilo uništiti protivničke automobile, te usput pobrati što više bonusa za što efektnija gaženja pješaka. Za čistunce je tu bila opcija da se pješaci premoduliraju u zombije (kao, to je ‘ćudorednije’), ali vrlo velika popularnost ove igre je dokazala da mnogi uživaju u tome da se zalete u hrpetinu pješaka koja čeka na semaforu i pod ručnom napravi kraval. Pomalo uznemirujuće, ali šta je tu je…

SimCity 2000 & SimCity 3000

Prije danas mega popularnih Simsa, bio je SimCity. Istini za volju, tko bi se htio baviti životima jedne malene obitelji, kad možete biti bog i batina cijelog svog megapolisa. Da, bilo je city building igara i prije, a i poslije, ali niti jedna nije bila toliko kompleksna, a opet jednostavna kao ove dvije.
Izdane 1994. i 1999., polučile su još hrpetinu nastavaka i varijacija (lunapark, zoološki vrt, bolnica, pa na kraju i sami Simsi), ali ništa nije bilo toliko zabavno, a ponekad toliko iritantno, kao graditi svoj mali kutak svemira. Možda novi nastavak SimsCityja?

Command & Conquer: Red Alert

Kada se gleda iz sadašnje perspektive kompleksnih i realnih taktičkih igara, ova real time strategija je bila čisti bezumni tank rush (tip strategije u kojem skupljate resurse, štancate jedinice, i kad ih skupite dovoljno, samo ih šaljete da pokose sve živo i mrtvo), ali uz Warcraft serijal je bila definitivno jedna od najzabavnijih igara 90-ih, a legendarna je i po tome što je svijetu podarila doslovno stotine manje više neuspješnih klonova.

Monkey Island serijal

Jedan od žanrova koji je svoje zlatno doba imao tih 90-ih su definitivno bile point and click avanture, a sinonim za kvalitetnu, zabavnu i zaraznu avanturu je bio LucasArts Studio. Tako su nam donjeli i legendarni Monkey Island serijal, koji je obilježio cijelu dekadu u svoja četiri nastavka.
Pustolovine smotanog i simpatičnog pirata Guybrusha Threepwooda, koji plovi od luke do luke u vječnoj borbi sa zakletim neprijateljem, nemrtvim gusarom LeChuckom, ušle su u antologiju igračke, a općenito i pop kulture.

Grim Fandango

Kako spomenuti avanture, a ne spomenuti Grim Fandango? Također spješnica LucasArtsa (zna tata Lucas izabrati pobjednike), ovo je crno-humorna noir avantura koja prati Mannyja Calavera, djelatnika u Odjelu za smrt, i njegove dogodovštine u bizarnoj, ali fascinantnoj Zemlji Smrti. Hrpetina nezaboravnih likova (tko bi zaboravio simpatičnu mrcinu Glottisa), prilično teške zagonetke i britki humor, niti 15 godina nakon izdavanja nisu niti malo izgubili na svježini.

Commander Keen

Da ne bi bilo sve Rated R, evo nečega čega će se s osmjehom na licu sjetiti oni koji su bili klinci ranih 90-ih. Commander Keen je bio i ostao najpopularnija platformska igrica za PC, koja je u svojih šest nastavaka donjela onaj feeling koji se mogao dobiti samo na Nintendu. Pa kad bi se skupilo cijelo društvo oko jednog računala, pa svatko jedan nivo, i tako cijeli dan. Ahhh…

Duke Nukem 3D

Neki su igrali Doom, a neki su igrali legendarnog Đuku. Davne 1996. je taj prototip šovinističke macho muškarčine izrekao legendarnu rečenicu: “It’s time to kick ass and chew bubble gum. And I’m all out of gum!”, i time ušao u povijest računalnih igara.
Nevjerovatno zabavna pucačina, u kojoj se plavokosi Rambo sa sunčanim naočalama na glavi borio protiv svinjolikih vanzemaljaca i usput imao vremena stati u obližnji striptiz bar, nedavno je, nakon 15 godina, dobila dugo očekivani nastavak. Dovoljno je reći da originalu nije ni do tabana…

Dungeon Keeper

Jedno je graditi grad, ali kako bi to bilo graditi svoju tamnicu? Dungeon Keeper je 1997. godine probio i tu barijeru, te vas stavio u ulogu graditelja tamnice u strategiji gdje napokon niste bili pozitivac, nego prljavi, podzemni goblin. Glavni i odgovorni je bio Peter Molyneux, još jedan istinski vizionar, a igrica je svojim konceptom i zaraznošću osvojila i kritiku i publiku.

Wing Commander

Serijal simulacije svemirske borbe bio je od 1990. do 1997. jedan od najpopularnijih serijala uopće, a njegov zadnji nastavak, Wing Commander: Prophecy i najskuplja igra do tada, zbog korištenja pravih glumaca i filmskih cut scena, a i tada revolucionarnog 3D enginea. Igra je zato dolazila na nevjerovatnih šest CD-a, što je u ono vrijeme bilo pravo gejmersko čudo. Vanserijska priča koja se protezala kroz svih pet nastavaka, epske svemirske borbe i trademark igrani segmenti… I filmska adaptacija-kultni trash iz 1999. s Freddijem Prinze Jr. u glavnoj ulozi.

Elite serijal, Starcraft, Fallout 2, Myst serijal, X-Com serijal, Mechwarrior serijal, System Shock 2, Baldur’s Gate, Planescape, Prince of Persia, Leisure Suit Larry serijal, Mortal Combat serijal, Street Fighter serijal, LBA 1&2, Descent 2, Blood…

Bilo je tu godišnje barem 20 igara koje se danas smatraju legendarnima. Manje više sve te igre su, osim na abandonware stranicama, danas dostupne i na svim smartphone mobitelima, tako da možete svojim klincima pokazat šta je to stari igrao dok je bio mlad. Još da nekako na iPhone uguraju tu Turbo tipku…

KOMENTARI