Haris Islamčević: „Džamijski munafici“ – miševi mekinjaši

Haris Islamčević: „Džamijski munafici“ – miševi mekinjaši

A kada ih ti vidiš, zadivljuje te izgled njihov, a ako progovore, ti slušaš riječi njihove! Ali, oni su kao šuplje naslagano drvlje, misle da svaki povik protiv njih je! Oni su neprijatelji, pa spram njih oprezan budi! Ubio ih Allah, kuda se okreću! ( Kur'an, poglavlje Dvoličnjaci,  ajet 4.)

Posljednja Božija Objava, Kur'an, se otvara Fatihom – otkrovljenjem Knjige. Fatiha je ujedno i najpoznatiji kur'anski tekst, tekst kojeg čovjek u dječijoj dobi među prvim uči i nauči napamet. Fatihu možemo prozvati himnom Kur'ana, u kojoj se nalazi najvažniji tekst, i svojevrsni siže cjelokupnog teksta koji slijedi. Nakon Fatihe, drugo kur'ansko poglavlje, je ujedno i najveće kur'ansko štivo. Sam početak teksta prožima govor o temeljima naše vjere, da bi nakon toga uslijedio govor o posebnoj kategoriji ljudi, koji na prvu, mogu se doživljavati „pravovjernima“, a radi se o munaficima, odnosno dvoličnjacima.

Mekkanski period objave ne poznaje kategoriju munafika, jer mekkansko društvo nije u sebi sadržavao profil ovih ljudi… Mekkanski period je naglašavao i produbljivao individualni religijski sentiment, ucjepljivao iskre istinske vjere u srca pojedinaca. Stoga, čitajući kur'anski tekst, ne predstavlja nam veliki problem razaznati kojem periodu pripada određeni dio relevacije: mekkanski period prožima kazivanje o dragom Bogu, melecima, Budućem svijetu, jačanju osobne vjere, dok medinski period govori o zajednici, propisima… Prvo institucionalno združivanje vjernika je izvršeno u Medini. Nakon što su izbjegli ispod politeističke čizme od strane mekkanske aristokracije, medinska oaza mira je predstavljala pogodno tlo za uspostavljanje prve zajednice muslimana. Pored radosti u zajedništvu u vjeri i slozi, prvi muslimani u Medini nisu bili lišeni izazova koji su nastojali  destabilizirati vjerski monolitno tkivo prvih pravovjernih. Izazovi s kojima su su se suočili bili su unutarnje i vanjske naravi. Odgovor na vanjske izazove muslimani su lahko pronašli, a prave i suštinske probleme su predstavljali unutarnji neprijatelji, ljudi koji su formalno prigrlili islam iz strateških razloga, dok je njihova suštinska narav ostala nepromijenjena, a radi se o munaficima, dvoličnjacima…

Tako je prva zajednica muslimana bila izložena prvim, značajnim, izazovima, o kojima je dragi Bog putem Objave upozorio Božijeg Poslanika, alejhiselama. Već u prvim formiranim saffovima su se, rame uz rame, susretali pravovjerni i licemjerni. Od tad do danas, na tom planu, ništa se značajno nije promijenilo.

Džamijski munafici -miševi mekinjaši

Stoga, kako tad, tako i danas nije nam strano kada kraj sebe, u saffu, okrenuti jednoj kibli, u robovanju Jednom Bogu, možemo pronaći ljude za koje znamo da su neiskreni, licemjerni, oholi i umišljeni. Kako prva generacija muslimana (najbolja koja se ikad pojavila, kako Bog veli) nije bila oslobođena fenomena „džamijskih miš-mekinjaša“, koji svoj sitni šićar traže i u svetom, čistom prostoru. Kao takvi, predstavljaju potencijalnu društvenu opasnost, zbog temeljne karakteristike, temelja njihovog svjetopogleda – sklonosti ka neistini, laganju, izvraćanju istine, i konačnosti – spletkarenju. A laž je, kako veli Božiji Poslanik, temelj svakog zla: Zaista laž vodi do razvrata, i zaista razvrat vodi do Vatre. Ima pravo hazreti Pejgamber, jer iskustvo nas uči da onaj ko je spreman slagati, on je spreman na sve! Ljudi (po)često zapadnu u svojevrsni delirij, i nisu u prilici da prepoznaju te dvonoge glodare, koji u stvari i konačnosti, glođu sami sebe. U prilici sam često čuti izjave: Od tog i tog se nisam mogao nadati, vidim ga u džamiji, taj i taj jako lijepo i slakorječivo priča, kako je moguće da neko takav je u kapacitetu načiniti toliko zla, biti sijač mržnje, destrukcije i destabilizacije vjerinčkog tkiva… Odgovor se nalazi na stranicama Povijesti islama, odnosno medinske zajednice: kako su bili infiltrirani među hazreti Poslanika i njegove drugare, kako neće biti „ubačeni“ među vjernike petnaest stoljeća nakon odlaska Poslanika, alejhiselama, sa ovog Prolaznog svijeta. A upravo Alejhiselam nam je ostavio najbolji detektor za prepoznavanje ovih „sitnih glodara“ i velikih (društvenih) štetočina: kada govore – lažu, kada obećaju – izdaju, i kada im se nešto povjeri – iznevjere.

Kako svaka akcija ima reakciju, tako i svaki problem ima rješenje. Mišolovki ima raznih vrsta i dimenzija, a miš kao miš, uvijek na kraju zbog svoje pohlepe i materijalnoga „uhara“, se nađe između opruga (mišolovnih), jer njima bez fizike i mehanike nema „lijeka“….

A već mi se u par navrata javlja moj drug M.A., koji (mi) uporno nudi akcijsku ponudu raznoraznih, polivalentnih mišolovki, sa ekstra produženom garancijom kvaliteta… i što je najvažnije, izuzetno učinkovitih. A čini mi se kako su krajnje neophodne….

Pripadnicama lijepšeg spola čestitam nastupajući njihov Dan, iako istini za volju – njihov Dan je svaki, jer su one pola Svijeta, a rađaju drugu polovinu, i kao takve su, s pravom,  temelj Doma, Društva i Domovine.

Haris Islamčević

 

 

KOMENTARI