instant fap
NaslovnicaVijestiBiH

Mladi iz BiH žele spremni dočekati EU

Mladi iz BiH žele spremni dočekati EU

Mladi su u bh. gradovima proveli kampanje o društveno-ekonomskim reformama, obrazovanju, zapošljavanju i poduzetništvu.

Europska unija i njezina delegacija u Bosni i Hercegovini odlučili su mladima, kroz projekt domišljatog naziva – E4U, približiti proces europskih integracija, čuti od njih što misle o ključnim problemima svoje generacije, angažirati ih da u svojim sredinama provedu javne kampanje i za sve to ih nagraditi putovanjem u Bruxelles. Pobjednici će imati priliku predstaviti svoju kampanju, ali i ukazati na potrebe mladih u BiH, i institucijama Europske unije.

Studenti sa 14 javnih fakulteta iz cijele Bosne i Hercegovine bili su uključeni u sedam timova, a svaki od njih je uz pomoć mentora i eksperata na projektu dobio priliku provesti javnu kampanju s točno definiranim ciljevima. Kampanje ilustriraju percepciju mladih i njihovo mišljenje o društveno-ekonomskim reformama, posebno u području obrazovanja, prvog radnog iskustva, zapošljavanja i poduzetništva.

“Kroz svoje kampanje, studenti su poslali jasnu poruku da žele ostati u BiH, da žele bolji život ovdje jer imaju rješenja, da su spremni preuzeti inicijativu i pomoći drugima. Projekt je također uključio brojne interaktivne aktivnosti sa građanima širom BiH. Osim ciljeva projekta, nadamo se da će na ovaj način ovi mladi ljudi stvoriti nova prijateljstva, poboljšati svoje znanje, percepciju i razumijevanje politike i društva u Bosni i Hercegovini, kao i proces integracije u EU”, rekla je Jamila Milović – Halilović, glasnogovornica Delegacije Europske unije u BiH.

Uključenost mladih kao najbolji rezultat

U ukupno sedam osmočlanih timova bili su uključeni studenti, njih 56, iz Banje Luke, Bihaća, Bijeljine, Brčkog, Mostara, Pala, Sarajeva, Tuzle i Zenice. U svaki tim ušla su po četiri studenta iz dva grada, te su radili sa svojim mentorima i uz konzultacije s agencijom BORAM, koja je u projekt uključena kao implementator ideja studenata.

Kampanje su se bavile različitim temama: od volonterizma kao načina stjecanja znanja i iskustva do reforme obrazovnog sistema, preko apela na odabir zanimanja koja se traže na tržištu rada u BiH, objašnjava Samra Lučkin, direktorica agencije BORAM. Poruke su plasirane putem medija, organizirani su brojni događaji, urađene produkcije filmova i spotova. Svaki dan se plasiralo na desetine radova. Studenti su s mnogo entuzijazma ušli u cijeli projekt.

“Sama uključenost mladih ljudi najbolji je rezultat ove kampanje. Projekt je omogućio mladim ljudima i da se upoznaju sa EU standardima rada i planiranja. Jednom kada su dobili priliku, zgrabili su je i iskoristili na najbolji mogući način. Nisu bili negativni i govorili o problemima nego su pozitivnim razmišljanjem i praktičnim rješenjima poručili da je njihova budućnost ovdje i da neće dozvoliti da neko drugi odlučuje o njoj”, dodaje Lučkin.

Sedam različitih kampanja

Studenti su se, kroz timove, bavili kampanjama kojima je cilj motiviranje, informiranje i poticanje mladih da se bave poduzetništvom, realiziraju svoje ideje i na kraju pokrenu i vlastiti posao. Drugi su se posvetili reformi obrazovanja, problemu nezaposlenosti i ostanku mladih.

Dvije mostarske studentice – Ela Meškić s Ekonomskog fakulteta Univerziteta “Džemal Bijedić” i Iva Klepić s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, bile su dio tima koji je provodio kampanju pod nazivom “Kliknimo DA za bolje obrazovanje”. Činjenica da dolaze iz grada kojeg mnogi vide kao simbol podjela u BiH nije im smetala. Naprotiv.

“Granice postoje samo u glavama ljudi. Vlada itekako pogrešna percepcija o mladima u BiH, a posebno u Mostaru. Zajedničkim radom na ovom projektu dokazali smo da itekako funkcionišemo kao tim”, kaže Ela.

Svjesni iznimne potrebe za reformama, posebno u obrazovnom sustavu, nastojali su potaknuti svijest mladih ljudi za promjenama te ukazati na važnost promjena za dobrobit svih. Svoju su kampanju, među ostalim, provodili i izradom komičnih videoklipova kojima su nastojali napraviti poveznicu između kvalitetnog obrazovanja i dobrog posla te prikazati postojeću situaciju u obrazovnom sustavu.

“Fokusirali smo se na kvalitetno obrazovanje i dobar posao, jer nam upravo to najviše nedostaje. Svakako se ne može reći da nemamo jedno i drugo obzirom da fakulteti (bar dva ekonomska fakulteta u Mostaru) već imaju određene prakse koje su omogućene studentima. Ipak bi se trebalo poraditi na njihovom unapređenju obzirom da su ta dva pojma vrlo povezana i iznimno bitna jer jedan vodi drugom, a mi kao budući kadrovi želimo samo najbolje”, napominje Ela.

Pozitivne reakcije sa svih strana

Njezina kolegica Iva priča kako su reakcije na njihovu kampanju “iznenađujuće pozitivne sa svih strana”. Mladi u Mostaru namjeravaju održati i konferenciju na koju će, osim studenata, doći i profesori i poslodavci kako bi “konkretno vidjeli gdje su najveći problemi, a zatim nastojati naći rješenje”.

“Promjene u obrazovanju su nužne jer je postojeći sustav negdje godinama isti i previše tradicionalan, dok se neki trude uvoditi novitete neki pružaju veliki otpor. Promjene su iz dana u dan sve brže, a kašnjenje reakcije na promjene u bilo kojem sustavu vodi nas u zaostatak prema ostalima i manju konkurentnost u svim aspektima. Ne možemo očekivati da ćemo ići u korak s ostalim zemljama kada ulaganje u znanje, inovacije, tehnologiju smatramo sporednom stvari. Mladi moraju biti spremni za tržište rada prilikom izlaska s fakulteta, a ne da ih tržište rada mora pripremati”, ukazuje Iva.

Na kraju, mladi su svoje kampanje priveli kraju i dali jasne poruke u kojima ističu kako žele ostati u BiH i u njoj imati dobar život, plaće, posao… Kažu i da znaju i mogu to postići. Javnosti u domovini to su kroz kampanju i objasnili. Pobjednik projekta imat će priliku sve to reći i europskim dužnosnicima na dodjeli nagrada, koja će se održati 17. veljače u Bruxellesu.

Izvor: Al Jazeera

KOMENTARI