Mnogi vozači nisu toliko vješti u vožnji unazad, ali ne i Harpeet Devi iz Indije kojem je kretanje u rikverc praktično jedini način upravljanja automobilom još od 2003. godine.
Upravljački sistem automobila, ergonomija u kabini, ali i drugi elementi bitni za vožnju, projektovani su tako da se vozilom lako manevriše kada je smijer krijetanja – naprijed.
Rikverc vožnja je samo nužno zlo, neophodno prilikom parkiranja ili okretanja na malom prostoru. Položaj vozača je neprirodan i nepraktičan, jer mora da okrene glavu i izvije vrat unazad dok drži upravljač ispred sebe. Zbog čega bi onda bilo ko poželio da vozi u rikverc više od nekoliko metara?
Za Indijca Devija koji svoj automobil vozi isključivo unazad duže od jedne decenije, sve je počelo slučajno, tako što mu se mjenjač zaglavio u rikverc položaju kada je bio daleko od servisa.
Da bi stigao do najbližeg majstora, bio je prinuđen da pređe veliku razdaljinu vozeći unazad. Kada je shvatio da se dobro snalazi u rikverc-vožnji, odlučio je da mu to ubuduće bude jedini smjer kretanja.
Kako bi koliko-toliko olakšao svakodnevnu vožnju, izvršio je određene prepravke na svom Fiatu Padmini. Automobil ima 4 brzine za kretanje unazad, a samo jednu za vožnju unaprijed, a opremljen je i posebnom sirenom kojom upozorava pješake i ostale učesnike u saobraćaju.
Osim toga, Devi je morao da pribavi i posebnu dozvolu vlasti da bi mogao legalno da upravlja svojim automobilom po ulicama i drugim javnim saobraćajnicama.
KOMENTARI