instant fap
NaslovnicaBlog

Vjerovali ili ne, mediji su vam poručili »OVO«

Vjerovali ili ne, mediji su vam poručili »OVO«

»Čitaj, u ime Gospodara tvoga koji stvara, stvara čovjeka od ugruška. Čitaj, plemenit je Gospodar tvoj, Koji poučava peru, Koji poučava onome što se ne zna.« (El-Alek, 1 – 5)

Mediji u Bosni i Hercegovini, podjednako kao i sama država, su zahvaćeni tranzicijom, izmjenama državnog statusa, uzrocima i posljedicama rata, propagandnim političkim sistemom, utjecajem komercijalnog zakonika. Ipak pored svih tih nametnutih »spriječivača«, uloga i funkcija medija mora biti glasna i jasna. Dovoljno glasna, da podstiče stanovništvo na razmišljanje. Dovoljno jasna da je možemo označiti kao vjerodostoju. No, medijska pismenost je u fazi zatišja, Po principu – uzmi zdravo za gotovo. Cenzura i nije problem, već urednička politika. Ko, koga i u kojem trenutku financira, možemo zaključiti na osnovu ponavljajućih tematskih sklopova, od strane medija, uzimajući u obzir sve vrste medija od radia do online medija. Biti u službi  velikih i nije nepoznato za uredničku politiku, koja se u posljednje vrijeme svodi na čisti marketing, senzacionalizam i komercijalu. Na osnovu tog podložni smo, sličnim ili istim manipulativnim, propagandnim temama s političkom pozadinom. Ostaje samo pitanje da li stanovništvo Bosne i Hercegovine ima sposobnost čitanja između redova ili je naklonjeno. Principi slijedbe su itekako različiti, krenuvši od spola, narodnosti, religije, političkog opredjeljenja. Političko opredjeljenje je na području »domovine naše«, pustilo korijene u svim segmentima društva.

»Vladaj i posjeduj« – možemo označit kao slogan navodno najčitanijeg dnevnog časopisa, Dnevnog avaza. Avaz je čisti primjer sveg onog, što se u novinarstvu označuje kao loše, subjektivno, nevjerodostojno. »Iz minute u minutu«, nigdje realnosti, nigdje izvještavanja o proceduri hapšenja »velikog vođe«. »Sve u ime naroda«, sve u ime tog da se sakrije, prekrije, spinuje. »Bolje on nego ja«, svakako da je bolje Radončić u zatvoru, nego napaćeno stanovištvo zbog krađe vlastite šume. Izgleda su brojke 500 KM i 500 miliona KM, Avazovim novinarima slične, pa u rubrikama »Crne hronike«, prednosti imaju drvosječe za razliku od vođe.

Medijska pismenost, je očigledno veliki problem kako u svijetu, tako i kod nas. Njeno prisustvo doprinosi razumjevanju uloge medija u društvu i sticanju suštinskih vještina ispitivanja koje su neophodne građanima demokratskih društava koji nastoje razumiju, učestvuju i doprinose javnoj debati. Pokreće sticanje vještine analiziranja i kritičkog »čitanja« medijske poruke. Medijska pismenost je ono što nedostaje, da bi se višenamjenska propaganda smanjila ili zaustavila. S tim »Čitaj, u ime Gospodara tvoga koji stvara…«.

KOMENTARI