Jedan od velikih argumenata zagovaratelja električnih automobila su niži operativni troškovi u odnosu na benzinske ili dizelske automobile. Servisi su jeftiniji, a činilo se da će to biti i struja, odnosno ukupna potrošnja…
No, eksperti Njemačkog autokluba (ADAC) dokazali su suprotno. Naime, posjedovati električni automobil nije tako jeftino, barem iz perspektive punjenja i plaćanja odgovarajuće cijene, prenosi HAK revija.
Kažu u ADAC-u da je u junu prosječna cijena goriva bila 108,6 centi, a po prosječnoj potrošnji VW Golfa TDI sa 150 KS (4,8 litara na 100 kilometara) cijena goriva na 100 km bila bi oko 5,21 euro.
S druge strane, električni VW eGolf u prosjeku u realnim uvjetima troši 17,3 kWh na 100 km, a cijena potrošene energije – puni li se vozilo na kućnoj utičnici – je 5,36 eura. Dakle, ideja da će svakodnevnim troškovima električni automobil opravdati višu cijenu kupnje, ne stoji.
Situacija je još gora ako punite vani, na primjer na mreži punionica Ionity na autocesti. Cijena 100 kilometara za električni Golf u tom slučaju raste na čak 13.32 eura što je i više nego dvostruko skuplje nego gorivo za 100 km dizelskog Golfa.
KOMENTARI