Pandemija koronavirusa uticala je na odluku Vanjskotrgovinske komore BiH da dogodine, prvi put u posljednjih 11 godina, ne podrži izlaganje bh. firmi iz oblasti namještaja na grupnom štandu Bosne i Hercegovine na najznačajnijem sajmu iz ove oblasti – Imm 2021 u Kölnu, kazala je za Oslobođenje Lejla Međedović, savjetnica za izvoz drvnog sektora u VTK-u BiH.
Reklamiranje
– Međutim, nastojat ćemo kompanije podržati u propagandnom smislu, kroz reklamiranje u austrijskom stručnom časopisu za namještaj i interijer Wohnkultur iz Beča. Na ovaj način, jedan broj bh. firmi bit će, u predsajamskom periodu, promoviran kroz printano i digitalno izdanje časopisa auditoriju većem od 12.000 stručnih čitalaca na tržištima Austrije i Njemačke. S obzirom na to da je Wohnkultur medijski partner sajma Imm Cologne 2021, časopis će biti dostupan zainteresiranim posjetiocima i na samom sajmu, od 20. do 23. januara 2021. godine. Naš cilj kroz ovaj vid podrške bh. kompanijama je da se zadrži pažnja poslovnih partnera i kupaca čak i ako firme nisu fizički prisutne na sajmu, pojasnila je Međedović.
Poznato je da je pandemija uticala na sajamsku djelatnost, da se ona umnogome promijenila, prije svega, način održavanja sajmova, te su brojni ovakvi događaji u proteklom periodu preseljeni u virtuelni svijet. Jedan od takvih bio je i online sajam Match&Furnish 2020.
– Sajam Match&Furnish 2020. prvi je događaj ove vrste koji je organizirala Vanjskotrgovinska komora BiH kao odgovor na otežan pristup ciljnim tržištima u doba pandemije, kao i radi nesmanjene potrebe bh. firmi za poslovnim povezivanjem i internacionalizacijom. Na online sajmu je sudjelovala 21 bh. firma u svojstvu izlagača, te 61 posjetilac iz 19 zemalja svijeta,istakla je Međedović.
Prema njenim riječima, ukupno je održano 108 b2b sastanaka i to virtuelno – putem videolinka.
Zeleno svjetlo
– Na taj način učesnici su mogli upoznati sagovornike, razmijeniti informacije o svojim poslovnim potrebama i dogovoriti eventualne modalitete saradnje. Po dosadašnjim anketama, vidjeli smo da su učesnici, kako izlagači, tako i posjetioci online sajma, iskazali zadovoljstvo kvalitetom održanih sastanaka i ocijenili da kod jednog broja partnera postoji potencijal za poslovnu saradnju, naglasila je Međedović.
Kako je dodala, pozitivna povratna informacija učesnika VTK-a BiH dala je zeleno svjetlo da i ubuduće nastavi razvijati digitalne usluge podrške internacionalizaciji bh. kompanija.
KOMENTARI