instant fap

Citroën BX GTi 16v: Letio je na pravcu, lebdio u krivinama

Citroën BX GTi 16v: Letio je na pravcu, lebdio u krivinama

Kada je predstavljen 1982. godine kao nasljednik modela GS, Citroën BX bio je tipični predstavnik marke. Dakle, osebujni porodični automobil kojem je dizajner Marcello Gandini poklonio originalan izgled, kako izvana tako i iznutra. Kao i svaki Citroën dotad, BX je plesao na tankoj liniji između prkosne originalnosti i odbojne hrabrosti…

Kako i priliči pravom modelu marke s “dvostrukim chevronom”, BX je bio opremljen hidropneumatskim ovjesom, baš kao što je unutrašnjost krasila prepoznatljiva instrument tabla s “kiklopovim okom”.

citroen_BX_GTi_16v_001.jpg - undefined
Foto: Citroën

No, u julu 1986. godine, prilikom facelifta modela, dešava se preokret. Citroën je optički dotjeran, ugrađeni su klasični instrumenti i, još važnije, ponuđena je sportska GTi verzija, pokretana 1,9 litarskim motorom (125 KS) iz Peugeota 205 GTI. 

Iz današnje perspektive zanimljiv je podatak da je novinarska porezentacija Citroëna BX GTi održana u jednoj socijalističkoj državi – bivšoj Jugoslaviji, preciznije na Svetom Stefanu pored Budve.

citroen_BX_GTi_16v_002.jpg - undefined
Foto: Citroën

Nakon pozitivnih reakcija javnosti na GTi, Citroën je otišao korak dalje. Već naredne godine (1987) ponuđen je BX GTi 16v (oznaka za Francusku bila BX GTi 16 Soupapes), koji je u nosu imao sjajni 1,9 litarski atmosferski benzinac, jedan od prvih velikoserijskih motora sa 16-ventilskom glavom cilindra.

Motor, koji je veću primjenu našao u Peugeotu 405 Mi16, razvijao je 160 KS i osiguravao sjajne performanse Citroënovom porodičnom automobilu. Citroën BX GTi 16v je iz mjesta do 100 km/h ubrzavao za 8,6 sekundi, dok je maksimalna brzina iznosila 218 km/h.

citroen_BX_GTi_16v_007.jpg - undefined
Foto: Citroën

Kombinacija snažnog motora i udobnog hidropneumatskog ovjesa iznenadila je čak i zahtjevne britanske specijalizirane novinare. “Autocar” je pisao da BX GTi 16v doslovno lebdi iz krivine u krivinu bez gubitka stabilnosti.

No, kupci nisu bili pokazali prevelik entuzijazam za ovako koncipiran automobil i više su cijenili konzervativniji Peugeot 405 Mi16. Ipak, Citroën BX GTi 16v ostao je u ponudi pet godina zauzevši minimalni udio u 2,3 miliona ukupno prodatih BX-a.

KOMENTARI