Haris Dubica je visoko cijenjeni režiser muzičkih spotova, poznat po svojoj kreativnoj vizualnoj naraciji i saradnji sa istaknutim umjetnicima. Radio je s velikim brojem muzičara, oživljavajući njihovu muziku kroz upečatljive i vizualno zapanjujuće video spotove. Osim svog rada u muzičkoj industriji, Dubica je i autor, napisao je knjigu „Pisma snova“. Njegova jedinstvena perspektiva i umjetnička vizija učinili su ga traženim režiserom, posebno na evropskoj muzičkoj sceni.
Harise, nešto neočekivano dolazi od vas ove godine a to je knjiga „Pisma snova“. Kažite nam odakle se rodila ljubav prema pisanju i želji za objavom pisane riječi?
– Za vrijeme Lockdowna Corone 2020 krenuo sam da pišem scenario za film i nakon 60 stranica sam odlučio da to ipak pretvorim u knjigu. Jer kada čovjek piše scenario za film onda i mora o svakoj sceni razmisliti: koliko ona košta, koliko je zahtjevna i onda se nešto desi i zbog velikih troškova se ta scena uspiromaši. Čovjek ne može uvijek snimiti šta želi, ali uvijek može napisati šta želi. I tako je nastala moja prva knjiga “PISMA SNOVA” – ispičao je u intervjuu za „Azru“ Haris Dubica na početku razgovora.
Šta su tačno „Pisma snova“, o čemu govore i kome su posvećena?
– “Pisma snova” su ljubavna pisma koji nas glavni lik sahadžija sa Baščaršije, Dino Ibrahimović piše Hani u kojoj je do ušiju zaljubljen svaki dan. Ali, pošto je kukavica i praznovjeran ne pošalje ih nikad. Dugih 40 godina je njoj svaki dan napisao ljubavno pismo i svaki put kada Hanu sanja na kraju sna padaju sva ta ljubavna pisma kojoj joj je ikada pisao, a nikada nije poslao i tako vidi ta pisma snova.
Najavili ste promociju knjige kao „najluđu“, kažite nam gdje ste sve imali promocije i kako publika reaguje na knjigu?
– Mediji su pisali o tome da je «najluđa» jer je jedina promocija na kojoj se pjeva, skida i plače. Imao sam evropsku turneju i održala se u Belgiji, Holandiji, Njemačkoj, Švicarskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini. Jako je uspješna, nevjerovatno je da mi na promociju dođe do 300 ljudi. Ovo je neviđena promocija knjige s obzirom da imam promotera koji je Stand up komičar i diplomirani glumac Aldin Tucić Tuca i napravili smo pravi show, jer je mješavina između stand up-a, predstave komedije i promocije knjige. Ljudi se smiju, ali i plaču u tužnom dijelu promocije. Sve u svemu se jako dobro zabave.
„Trpi“ li režiserski posao promjene u karijeri koje ste uveli?
– Pa mogu reći da je jako osvježenje nakon 18 godina malo otići u drugi smjer. S druge strane već 18 godina izmišljam priče u svojim spotovima i reklamama. Mislim da su mi i najuspješniji spotovi oni koji imaju priču poput spota za pjesmu Dine Merlina „Deset mlađa“, „Boliš i ne prolaziš“ od Lepe Brene ili „Piješ sine“ od Dženana Lončarevića, tako da mi ovo nije bila velika promjena napisati knjigu. Mislim da ništa kreativnije, zanimljive i emocionalnije u svome životu nisam smislio od nje. Rolerkoster emocija. Nevjerovatno mi je da mi je za godinu izašlo sedmo izdanje knjige. To je i potvrda da ne lažem.
Kako se pisanje knjige razlikuje od režiranja spotova?
– Kada režiram zna biti i 100 ljudi oko mene koji čekaju naredbe. Snimajući dan traje 12 sati i moram imati rezultat nakon tog određenog vremena. Kada pišeš knjigu onda si sam sa sobom i imaš vremena za sve. Ali naravno i veće mogućnosti jer možeš napisati šta želiš i izvući maksimum iz svoje mašte, šta sam i uradio u svojoj prvoj knjizi.
– Često mi dođu najmiliji na promocije. Lijepo je da mnogo ljudi ponovo dolaze na promocije koji su se dobro prošli put zabavili.
Kako pronalazite inspiraciju za svoje projekte? Da li se inspiracija uglavnom javlja spontano ili je rezultat dugog promišljanja i istraživanja?
– Kada radim nekome spot, prvo pogledam sve što je ikada uradio. Onda želim da mu uradim nešto što dosad nije imao. Ako me inspiriše tekst pjesme, onda želim vizualno da dočaram o čemu se u pjesmi radi. Ako me ne inspiriše onda smislim vizualnu zanimlijivu ideju.
Možete li podijeliti neka iskustva sa saradnje sa velikim imenima estrade? Kako su Vas te saradnje oblikovale kao umjetnika?
– Rekao bi da velika zvijezda nije slučajno velika. Oni su i veliki radnici koji ne propuštaju ništa slučaju. Treba vremena da dobiješ od njih povjerenja, ali kada ga imaš onda ti se ne miješaju jer ti vjeruju. Većinom se novi ili manje uspješni pjevači vole miješati u svemu. Mada imam luksuz da ljudi koji žele da sarađuju sa mnom da im napravim spot onako kako ga ja zamislim. Velike zvijezde su svi posebni po nečemu. Proveo sam dan sa Nikolom Jokićem, najboljim košarkašem NBA lige u Americi. Zamislite da nijednom nije otišao na internet na telefon da provjeri šta ima novo. Prije toga sam čuo da nema društvene mreže ali sam se iznenadio da ga to baš ne zanima. Niti u pauzama. Važno je da im djeluješ siguran i da imaju osjećaj da imaš sve pod kontrolom. Kada sam uradio reklamu sa argentinskom fudbalskom legendom Gabrielom Batistutom prišla mi je direktorica firme i pitala me, znaš li ti zašto smo te angažovali ? Pretpostavljam što cijenite moj rad, odgovorio sam. To je jedan od razloga, ali najvažniji je da ti nama daješ sigurnosti da možeš velike projekte odraditi. Da u bilo kojoj situaciji djeluješ miran i nađeš uvijek najbolju soluciju.
KOMENTARI