instant fap
NaslovnicaVijestiRegion

Hoće li presuditi domoljublje, kasa ili BiH?!

Hoće li presuditi domoljublje, kasa ili BiH?!

Svega mi je dosta, bacit ću se sa pelješkog mosta! Iako smišljena prije više od godinu, ova šala još cirkulira Dubrovnikom.

Dubrovnikom. Rođena je u danima javnih prosvjeda protiv tadašnje Vlade HDZ-a, pa lansirana na jednom od transparenata prilikom prosvjedne šetnje dubrovačkim Stradunom. Ali, ova šala mala aktualna je i dana; to je vic za koji radi vrijeme. Međutim, dok se u Dubrovniku jedni zezaju o temi mosta koji postoji samo u sferi apstrakcije, drugi su prošle srijede, usred vrućeg Straduna, na plus 35 potpisivali peticiju za nastavak njegove gradnje.

Od gradnje mosta koji je trebao povezati područje Dubrovnika, kao i otoke Korčulu, Lastovo i Mljet, sa ostalim dijelovima Hrvatske, Vlada RH službeno je odustala prije dva mjeseca. Razlog je poznat: država nema novaca. Hrvatska je mala i siromašna država koja nema 4 milijarde kuna za izgradnju pelješkog mosta, objašnjeno je tada iz Vlade. Istovremeno, također službeno, objavljen je početak pregovora sa Bosnom i Hercegovinom oko izgradnje neumskog koridora kroz bh. teritorij dužine od oko 5,5 km, po cijeni od 5 milijuna eura po kilometru, a čija gradnja može biti završena za 3 godine.

Iznad ili ispod vode?!

Ova jeftinija varijanta hitno je potaknula maštu inženjera i kišu isto tako manje skupih prijedloga. HSP dr. Ante Starčević, u čijem Predsjedništvu sjedi i izvjesni inženjer, ovih dana najavljuje otvoreno pismo hrvatskoj Vladi u kojem će predložiti da se sa istim ciljem i na istoj lokaciji izgradi tzv. uronjeni tunel, što bi državu koštalo oko 200 milijuna eura. Oni što navijaju za ovaj tunel kojeg se još slikovito identificira kao podvodni ili krozvodni (Under Water Tunnel) među najvećim adutima ističu činjenicu da Hrvatska, pravno gledano, o gradnji tog tunela baš nikoga i ništa ne mora niti pitati.

Tako je aktualizirana jedna druga šala koja je svojevremeno zabavljala fanove nekih popularnih hrvatskih internetskih foruma. Hoće li pelješki most ići ispod ili iznad površine mora? Ova misterija masovno je komentirana. Ljudi su se tada čudili kako se ni nakon nekoliko godina gradnje i ulupanih milijuna na lokaciji grandioznog pelješkog mosta „baš ništa ne vidi”. Ali, ono s čim se nastavilo, to su prijedlozi. Osim podvodnog, počelo se govoriti i o plutajućem mostu, tzv. pontoncu. Po svojoj dužini od 2,4 km, bio bi to naj-pontonac u Europi i drugi takav most u svijetu. Autor ove zamisli je američki biznismen James Chuck, koji je zajedno s hrvatskom arhitekticom Majom Bručić ovaj prijedlog uputio resornom ministarstvu. Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture RH potvrdili su da znaju za pontonac, ali će se izjasniti nakon što prijedlog izanaliziraju stručnjaci Hrvatskih cesta.

320 milijuna eura

Izgradnja i instaliranje pontonskog mosta između kopna i poluotoka Pelješac navodno bi trebali koštati državu oko 36 milijuna eura, a bili bi iskorišteni i već izgrađeni temelji mosta od kojeg se odustalo, za koje su utrošena 22 milijuna eura. Izgradnja mosta preko Pelješca državu je trebala koštati 320 milijuna eura. No, po nekim procjenama, za realizaciju projekta tog mosta s pristupnim putevima Hrvatska bi morala platiti dvostruko veći iznos, odnosno oko 600 milijuna eura. Zato zagovornici pontonca naglašavaju: plutajuća verzija mosta stajala bi državu puno manje.

KOMENTARI