instant fap

Hommage Mozartu

Održan još jedan u nizu uspješnih koncerata Festivala. Koncertna sala Doma Oružanih snaga BiH bila previše tijesna da primi sve zainteresovane

Sarajevo Chamber Music Festival u svom ovogodišnjem drugom izdanju svakim novim koncertom zasigurno potvrđuje da je riječ o vrhunskom muzičkom događaju koji okuplja ljubitelje umjetničke muzike.
Međutim, kada koncertna sala Doma Oružanih snaga BiH postane previše tijesna da primi sve zainteresovane i kada je pred sami početak koncerta prava ‘umjetnost’ naći pogodno mjesto za stajanje, onda postaje jasno da je Sarajevo Chamber Music Festival premašio sva očekivanja i da svakim danom iznova ostvaruje svoju umjetničku misiju, čineći grad Sarajevo mjestom gdje živi muzika i gdje zasigurno treba biti ovih toplih ljetnih večeri.

Muzički genije

Upravo se ovako može opisati i atmosfera koncerta kada je sarajevska publika prisustvovala festivalskom hommageu jednom od najvećih svjetskih kompozitora, Wolfgangu Amadeusu Mozartu. Tri djela ovog muzičkog genija, sva nastala u posljednjih šest godina kompozitorova života, auditorijumu su predstavili domaćini Festivala, Manhattan String Quartet zajedno sa gostima, pijanistom Dinom Mulićem i klarinetistom Borisom Renerom.

Koncert je otvoren nastupom Manhattan String Quarteta koji je izveo Mozartov Gudački kvartet K.464 u A-duru. Ovo djelo gotovo da objedinjuje cjelokupnu bečku klasiku, povezujući tri njena najznačajnija kompozitora, Mozarta kao autora, Josepha Haydna, kojem je djelo posvećeno, i Ludwiga van Beethovena, kojem je ovo Mozartovo djelo poslužilo kao model za komponovanje Gudačkog kvarteta op. 18, br. 5. Sarajevska izvedba ovog djela predstavila je svu ljepotu i razigranost mozartovskog stila. Dobra komunikacija i zvučna usklađenost unutar kvarteta donijeli su interpretaciju u kojoj su svi muzički parametri bili smješteni na svoje mjesto i dozirani tačno onoliko koliko treba da Mozart i dalje ostane samo i isključivo Mozart. Lepršava izvedba bržih stavova, karakterističnih i po specifičnim kontrapunktskim rješenjima, bila je u savršenom balansu sa liričnim, pjevnim odsjecima djela (posebno u trećem stavu). No, i u ovakvim odsjecima Mozart nije mogao pobjeći od barem male doze operne dramatike, kojoj je bio posebno naklonjen. Tako, u pojedinim stavovima djela gotovo da se mogu čuti zvučni obrisi njegovog “Don Giovannia”, koji će premijerno biti izveden samo dvije godine nakon nastanka ovog kvarteta, posebno kroz tretman dionice violončela koji u trećem i četvrtom stavu podsjeća na zvuk timpana.

Nakon gudačkog kvarteta, članovi Manhattan String Quarteta nastupili su zajedno sa pijanistom Dinom Mulićem, izvodeći Mozartov Klavirski kvartet K.493 u Es-duru. Izuzetno lepršava i virtuozna izvedba u prvi plan postavila je mladog pijanistu koji je mozartovski pročišćenim stilom vodio melodijske fraze i zaista istakao primjetno dominantnu ulogu klavira u ovom Mozartovom djelu. Iako raspored instrumentalnih uloga pomalo asocira na formu klavirskog koncerta, čovjek se ne može oteti dojmu da je sinoćnja komunikacija i stilska, te dinamička usklađenost izvođača bila upravo onakva kakvu zahtijeva ovaj Klavirski kvartet.

Poput razgovora

U drugom dijelu koncerta uz Manhattan String Quartet nastupio je klarinetista Boris Rener. Zajedno su izveli Mozartov Klarinetski kvintet K. 581 u A-duru. Ovo djelo, nastalo samo dvije godine prije kompozitorove smrti, posvećeno je velikom Mozartovom prijatelju, klarinetisti Antonu Stadleru. Uz dvije godine mlađi Mozartov Koncert za klarinet i orkestar u A-duru, kvintet je jedno od prvih poznatijih djela pisanih za ovaj instrument, koji je Mozart posebno cijenio. Već od prvih taktova djela sličnost sa Koncertom je neupitna. Renerova stilski besprijekorna izvedba, uz veliku lakoću svirke, dinamičke kontraste i specifičnu boju klarineta, oduševila je publiku. Interpretativna usklađenost Renera i Manhattan String Quarteta djelovala je poput razgovora, stalnim prelaženjem solističke uloge sa dionice jednog na dionicu drugog instrumenta, uvijek zadržavajući tipično mozartovski karakter.

Dugotrajni aplauz bila je prava nagrada izvođačima za posebnu koncertnu večer posvećenu najvećem muzičkom geniju Wolfgangu Amadeusu Mozartu. Ostaje nadati se da će i preostalih festivalskih večeri sala Doma Oružanih snaga BiH biti u potpunosti ispunjena, te da će sarajevska publika sa jednakim entuzijazmom ispratiti naredne koncertne izvedbe.

KOMENTARI