instant fap
NaslovnicaTech & Gadgets

Iako su tehnološki giganti uložili milijarde dolara, nisu povećali prodaju mobitela u Indiji

Iako su tehnološki giganti uložili milijarde dolara, nisu povećali prodaju mobitela u Indiji

Google i Facebook kladili su se prošle godine u više od 10 milijardi dolara na najbogatijeg čovjeka Azije i njegov plan za dovođenje stotina miliona Indijaca na mrežu.

Ulaganjem je Mukesh Ambani, milijarder, šef raširenog indijskog konglomerata Reliance, uspostavljen kao čuvar Silicijske doline u zemlji, ali mu je i povećan ulog da kompanijama pruži oslonac na najbrže rastućem internet tržištu na svijetu.

Ambani planira koristiti Facebookov servis za razmjenu poruka, WhatsApp, kako bi povezao milione malih preduzeća u Indiji sa svojom inicijativom za e-trgovinu JioMart. U međuvremenu, partnerstvo s Googleom ima za cilj zajednički razviti pristupačni 5G pametni telefon.

Dok se Indija nastavlja boriti s uticajem pandemije koronavirusa, uključujući ekonomski pad, Jiovi planovi možda se suočavaju s većim problemima nego što je navikao njen politički povezani milijarder.

Prodaja pametnih telefona u Indiji može biti težak posao čak i u normalnim okolnostima. Prosječni Indijac zarađuje oko 2.000 dolara godišnje, prema najnovijim podacima Svjetske banke, što čini skupe pametne telefone nedostižnim za veći dio zemlje. Apple se godinama mučio s prodajom iPhonea tamo, a Samsung gubi tlo pod nogama od jeftinijih kineskih marki kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo.

Taj izazov pogoršala je globalna pandemija koja je preplavila lance opskrbe i uzrokovala nestašicu ključnih komponenti. Kao rezultat toga, izgradnja jeftinog pametnog telefona postala je teža.

“Ograničenja u isporuci utiču na gotovo sve u industriji, ali uticaj na manje lokalne igrače još je veći jer oni zapravo nisu glavni prioritet za proizvođače komponenti”, rekla je Kiranjeet Kaur, analitičar u istraživačkoj kompaniji IDC. Iako Jio raspolaže ogromnim resursima, to je još uvijek relativnao novost u igri za pametne telefone, “a fokus na donjem dijelu još više otežava nabavku dijelova”, dodala je.

Prema nedavnom izvještaju Bloomberga, Jio je morao znatno smanjiti prodajne ciljeve za pametni telefon zbog nestašica i rasta cijena.

Kašnjenja s uvođenjem pametnog telefona mogla bi odbiti napore Googlea da zauzme indijsku bazu korisnika interneta, koja je već sada veća od 700 miliona, a trebala bi se brzo širiti u narednih nekoliko godina.

Glasnogovornik Jioa odbio je komentarisati svoje planove za puštanje i prodaju pametnog telefona, ali priznao je da bi pandemija mogla imati uticaja na vremenski okvir za njegovo predstavljanje. Google nije odgovorio na zahtjeve za komentarom, piše CNN.

Indijska dugotrajna epidemija Covida i ekonomski krah koji je rezultirao time također su povrijedili sposobnost potrošača da nadograde svoje uređaje, prema Tarunu Pathaku, direktoru istraživanja za mobilne uređaje u Counterpoint Researchu. To čini tržište pametnih telefona u zemlji još osjetljivijim na cijene u trenutku kada njihova proizvodnja postaje sve skuplja.

“Tu vidimo izazove za nekoga poput Jioa. Svaki cent je važan”, rekao je.

Facebookova investicija u Jio, koja je jedna od najvećih ikada u SAD-u, iznosila je 5,7 milijardi dolara. Jio i WhatsApp u vlasništvu Facebooka imaju više od 400 miliona korisnika u Indiji, a partnerstvo između njih dio je napora da se Amazon i Walmart svrgnu sa vrha indijskog tržišta maloprodaje.

WhatsApp se suočava sa vlastitom borbom u Indiji. Nakon dugog odgađanja dobivanja regulatornog odobrenja za svoj platni sistem u zemlji, služba za razmjenu poruka sada tuži indijsku vladu zbog novih pravila koja će zahtijevati da prekine šifriranje. Pravila i tužba koja je uslijedila bacili su sjenu na WhatsApp na njegovom najvećem tržištu.

KOMENTARI