instant fap

IKEA još neće doći u BiH

IKEA još neće doći u BiH

– Igor Štefanec, direktor korporativnih komunikacija IKEA za JI Evropu, na Branding konferenciji govorio je o temi Tvoj život, moja inspiracija.

Čime je inspirisana IKEA?

– Inspirira nas život kod kuće, koje su potrebe ljudi, šta oni rade, koji su im snovi… Sve to, bukvalno govoreći, možemo pretvoriti u naše proizvode i to je imput koji nam je važan i koji najviše uzimamo u obzir.

Demokratski dizajn

Ne radimo proizvode samo radi sebe, ne radimo ih da budu estetski lijepi i da bismo osvajali nagrade na raznim festivalima, oni trebaju osvojiti nagrade u srcima i domovima naših kupaca. To je ono što nas motivira i zato radimo.

Kako znate šta ljudi žele, sanjaju…?

– Tako što posjećujemo njihove domove. IKEA je prisutna na jako puno tržišta i biće, naravno, i na još više. Mi obilazimo na tisuće domova koji su različiti, a opet slični i razgovaramo s ljudima, gledamo kako žive i na taj način dobijamo informaciju i znamo šta je ono što ih muči i šta im je potrebno. Na taj način pokušavamo razvijati naš asortiman. To je takozvani demokratski dizajn, filozofija kroz koju prolaze svi naši proizvodi kako bismo na kraju dobili proizvod koji će naći mjesto u nečijem domu i od kojeg će nečiji dom imati neke koristi.

Dosta ljudi iz Sarajeva ide u IKEA u Zagreb da kupi nešto, je li IKEA postala mjerilo životnog standarda?

– Ne bih rekao, IKEA je jedan od izbora. Ljudi imaju izbor i nama je drago kada je IKEA jedan od tih izbora. U današnje vrijeme, pogotovo od 2008. naovamo kada smo bili suočeni sa velikom krizom, gdje je novčanik postajao sve tanji i tanji i kada se svaka para okretala na nekoliko načina, ljudi su itekako pazili gdje i kod koga će kupovati. Nama je bitno da budemo jedna od prodavnica u kojoj će ljudi pogledati ima li nešto za njih. Naš posao je da imamo relevantan asortiman i cijene koje će biti prihvatljive da ljudi taj tanki novčanik ipak potroše kod nas.

Imate prodavnicu u Zagrebu, gradi se u Beogradu, ima li planova za otvaranje prodavnice u BiH?

– BiH je za nas iznimno važna zemlja zbog proizvodnje. Već dugo godina surađujemo sa nizom proizvođača koji puno proizvode za nas, to su višemilionski ugovori, tako da BiH preko IKEA izvozi proizvode u naše prodavnice diljem svijeta. Na taj način podupiremo izvoznu bilancu BiH.

Što se tiče dolaska maloprodaje u BiH, u ovom trenutku ne postoje planovi. BiH kao zemlja, po broju stanovnika, može imati IKEA robnu kuću, ali još puno čimbenika se mora poklopiti. Ako ćemo biti vrlo plastični, naši proizvodi, da bismo mi ostvarili našu poslovnu ideju, osim što moraju biti kvalitetni i to je naš posao, moraju biti dostupni i prihvatljivi cijenom za većinu ljudi. Nekakav stolić košta u Hrvatskoj 10 eura i prihvatljiv je za većinu ljudi, ako isti taj stolić u BiH vrlo mali broj ljudi može priuštiti, onda naša poslovna filozofija ne može doći do izražaja. Tako da to puno ovisi o kupovnoj moći jedne zemlje. Radije ćemo pričekati da zemlja dođe na taj stadij da može priuštiti naše proizvode nego da dođemo na tržište gdje će se naši proizvodi smatrati ekskluzivnim i na taj način brendirati sebe kao robnu kuću sa skupim namještajem.

Ekonomija države

Jednom kad se brendirate, kada se stvori percepcija da je kod vas nešto skupo, vrlo je teško to promijeniti.

Na osnovu kojih čimbenika birate tržišta koja imaju potencijal?

– Mora postojati određena gustoća stanovništva, dakle, dovoljan broj kupaca koji bi bili zainteresovani za naš asortiman, gledamo lokaciju jer nam je bitan transport, dakle, prometna povezanost sa našim distributivnim centrima i dobavljačima, jer to uveliko utiče na našu cijenu. U konačnici, ekonomija je to što odlučuje da li ćemo otvoriti prodavnicu u nekoj zemlji ili ne. BiH – danas ne, ali u budućnosti ne znači da neće.

KOMENTARI