instant fap

Istina o DEBLJANJU nakon gašenja posljednje CIGARETE

U prosjeku, kažu francuski i britanski znanstvenici, ljudi mogu dobiti oko četiri i pol kilograma nakon što prestanu pušiti. To je znatno više od oko tri kilograma koje najčešće spominju u knjižicama za odvikavanje koje se daju pušačima i gotovo dvostruko više od dva i pol kilograma koliko bi žene koje puše bile spremne dobiti ako prestanu pušiti.

Debljanje znanstvenici već duže povezuju s odvikavanjem, što i nije iznenađujuće s obzirom da nikotin smanjuje apetit i stimulira organizam. Mnogi, posebno žene, ne žele prestat pušiti i zbog straha da će se udebljati. Međutim, nova otkrića pokazuju da su ovi strahovi bezrazložni i da više šteti pušenje nego ako se malo udebljate.

Nova američko-francuska studija proučila je podatke iz 62 ankete provedene među bivšim pušačima. Oni koji su koristili nadomjesne terapije ili lijekove, poput bupropriona (Zyban) ili vareniclina (Chantix), nisu uzeti u obzir jer ova farmakoterapija može imati manji utjecaj na kratkoročno debljanje.

U prosjeku su se oni koji su prestali pušiti bez pomoći lijekova ili nikotinske terapije, mjesec dana nakon prestanka pušenja udebljali tek nešto više od jednog kilograma. Dva mjeseca kasnije udebljali su se gotovo tri kilograma, tri mjeseca četiri, a nakon šest mjeseci oko četiri i pol kilograma.

Statistika skriva da mnogi smršave

Međutim, studija je pokazala veliku varijabilnost među ljudima. Neki su ljudi čak izgubili na težini. Autor studije Jean Henri-Aubin, profesor psihijatrije i ovisnosti na Hôpital Paul Brousse u Francuskoj, objašnjava da je četvrtina bivših pušača dobila manje od dva kilograma ili smršavjela nakon prestanka pušenja, a podjednak broj je dobio više od 17 kilograma.

‘Gotovo 20% pušača zapravo izgubi na težini nakon godinu dana nepušenja’, kaže dr. Aubin.

Dakle, neki će se znatno udebljati, ali neki će i izgubiti masno tkivo, što je dodatna dobra stvar za zdravlje.

Dr. Esteve Fernández, izvanredni profesor epidemiologije na Sveučilištu u Barceloni, i Simon Chapman, profesor javnog zdravstva na Sveučilištu u Sydneyu, tvrde da mnoge studije zanemaruju ljude koji sami prestaju pušiti jer prate samo one uključene u grupne programe.

Tjelovježba pomaže

‘Oni koji se odluče za grupnu terapiju uglavnom nisu dovoljno odlučni kad su sami. Oni možda imaju slične probleme s umjerenom prehranom i tjelesnim aktivnostima. Dakle, ovi rezultati ne mogu generalizirati sve bivše pušače jer od dvije trećine do tri četvrtine onih koji prestaju pušiti čini to bez stručne pomoći i intervencije’, napisali su.

Fernández i Chapman ističu i da bivši pušači mogu dobiti na težini u kratkom roku, ali ne i na duge staze. ‘Umjereno debljanje ne povećava rizik od smrti. Pušenje to čini’, upozoravaju znanstvenici.

Dr. Aubin kaže i da liječnici trebaju naglasiti dugoročne prednosti prestanka pušenja svojim pacijentima i potaknuti ih da započnu vježbati. Tjelovježba pomaže u smanjenju tjelesne težine, ali može pomoći i u procesu odvikavanja od nikotina.

Odvikavanje od pušenja u dobi od 40 godina povećava životni vijek za devet godina, čak i uzimajući u obzir moguće debljanje nakon odvikavanja.

KOMENTARI