instant fap
NaslovnicaVijestiGlobus

Kako su lajkovi postali mjerilo uspjeha

Kako su lajkovi postali mjerilo uspjeha

Godine 2005. se pojavljuje jedan mali i tada praktično nepoznat web sajt nazvan Facebook (eng. Godišnjak, Spomenar). U početku je imao samo opcije postavljanja par fotografija i nekoliko rečenica iz biografije. Popularnist brzog interneta (ADSL, fiber cable) dovodi do sve većih mogućnosti interneta, pa se pojavljuju i nove društvene mreže, poput Twittera, Instagrama, Pinteresta… Sve veća popularnost smartfona i tableta dovodi i do nastanka “vizuelnih” društvenih mreža gde  su slike i video u prvom planu – YouTubea, TikToka, Badooa…

Društvena mreže kod korisnika pokreću mehanizme koje psiholozi nazivaju “ciklus nagrađivanja”. Isti mehanizmi koji u mozgu stvaraju osećaj uspeha i zadovoljstva kada dobijemo novac, postignemo neki uspeh, dobijemo lepe vesti ili samo jedemo čokoladu deluju i kada na svom nalogu na društvenim mrežama dobijemo notifikaciju za lajk, komentar ili da je neko podelio našu objavu.

Cijeli članak pročitajte OVDJE

KOMENTARI