instant fap
NaslovnicaVijestiRegion

Mladi iz regiona zainteresirani za rad na kruzerima: Posao naporan, ali isplativ

Mladi iz regiona zainteresirani za rad na kruzerima: Posao naporan, ali isplativ

Prije petnaest godina Branislav Mladenović iz Beograda, zbog nemogućnosti da u Srbiji osigura sebi optimalne uslove za život, došao je na ideju da se raspita za posao na brodu. Međutim, kako kaže, tada nije bio spreman da se upusti u tu avanturu, da bi se sada, nakon osam putovanja po šest mjeseci, spremao da krene u svoju devetu pustolovinu na brodu.

“Prije pet godina sam definitivno odlučio da probam nešto i da vidim šta mogu da napravim, da odem iz zemlje, da okušam svoju sreću. Nisam vidio perspektivu za sebe ovdje, male su plate, mogućnosti za napredovanje skoro da i nema, pogotovo ako se kreće sa neke niže pozicije, jako je teško da čovek nešto napravi od svog života”, kaže Mladenović.

Posljednjih pet godina radi za kompaniju “Princess cruise lines”, a trenutno je na recepciji kao supervizor. Kako je rekao “put do te pozicije je bio dugačak i težak”. Karijeru na cruiseru počeo je kao bar stjuard i na tom mestu se zadržao u trajanju dva ugovora. Nakon toga, ukazala mu se šansa da na brodu promijeni poziciju, što je Branislav iskoristio i sljedećih par ugovora radio je kao recepcionista i dobio unapređenje.

Posao težak i nije za svakoga

Kaže da je sledeće što ga čeka menadžerska pozicija, mada tvrdi da se do unapređenja ne dolazi lako.

“Dolazi se teškim radom, zalaganjem, sa dosta odricanja. Nije lako, radi se šest mjeseci svaki dan, nije posao za svakoga, čovek mora da bude ne samo fizički, već najviše psihički spreman na malu kabinu, na određene uslove rada, na drugačiji život. Više je neki vojni stil, ne u potpunosti, ali postoje pravila. Kada se čovjek na sve to navikne i skapira šta želi, nikakvih problema nema, onda sve ide samo od sebe.”

Bez obzira što je život i rad na brodu težak i naporan, Branislav ovaj način života preporučuje svima koji žele da promjene nešto u svom životu. Dodaje kako je osim znanja engleskog jezika “potrebna dobra volja i osmjeh za početne pozicije”.

Kaže da radni dan na brodu pčinje oko šest sati, doručkuje se, a poslije toga počinje posao. On radi u kancelariji od 7 ujutru do 12, zatim do 15 sati ima pauzu nakon koje nastavlja da obavlja svoje dužnosti do sedam, osam uveče.

“Bavimo se odnosima sa putnicima, kao u nekom većem hotelu, samo što je ovdje to malo intenzivnije i drugačije, pogotovo što se šest mjeseci radi svaki dan. Ako su ti kruzeri kraći, napornije je za nas”, ispričao je.

U slobodno vrijeme zaposleni na cruiserima mogu da uživaju u pogodnostima koje imaju i gosti, ali u određeno vrijeme.

“Konobari i spremači soba imaju jako male kabine. Naše su malo veće, uglavnom se tu najmanje vremena provodi, sve ostalo vrijeme provodimo ili radeći ili napolju. Imamo vremena za obilazak, ne uvijek, zavisi od posla, ali uvijek se gleda da napravimo vrijeme da možemo da izađemo i uživamo u nekom gradu. Zavisi i od rute kojom brod ide, na nekima imamo više, a na nekima manje vremena”, kazao je Branislav.

Kada se odlučio da pokuša raditi na brodu, Branislav se obratio agenciji za zapošljavanje u Beogradu “Safe cruise Employment Agency”, koja se uglavnom bavi zapošljavanjem u inostranstvu, a u ponudi imaju poslove na riječnim i prekookeanskim brodovima. Kada im se neko obrati, oni urade ulazne intervjue i povežu budućeg radnika sa kompanijom te posreduju pri potpisivanju prvog ugovora.

Od čistača do fotografa

“Ima poslova od čistača, kuhara, poslastičara, mesara, konobara, recepcionara, fotografa, sve što je u jednom hotelu potrebnu. Povremeno postoje neki tehnički poslovi, za električare, mehaničare tako da sve što je potrebno jednom hotel-brodu sa tri hiljade putnika, sve pozicije su otvorene”, kaže direktor ove agencije Đorđe Leštanin.

Početna plata zavisi od iskustva i znanja jezika samog radnika, a kreću se od 600 do dvij, tri hiljade dolara. Nakon napredovanja, plate mogu da idu i do četiri hiljada dolara mjesečno, kazao je Leštanin.

Ugovori se u principu potpisuju do šest mjeseci, a mogu biti i do devet mjeseci kada su u pitanju riječni brodovi.

“Naporno je. U zavisnosti od pozicija i rade. Neke pozicije kao što su pekari kreću sa radom ranije, neko možda radi i noćnu smjenu, a za konobare obično postoji trokratno radno vreme sa pauzama između. Imaju sve obezbjeđeno, što se tiče hrane, smještaja i dosta stvari ne moraju da rade što se inače radi u kući, plaćanje računa… Vrlo je brz život, nema vremena za šetkanje, više se radi”, kaže Leštanin.

Najviše zainteresiranih iz Srbije, BiH i Crne Gore

I pored toga što je posao naporan, većina njih se ponovo vraća na brod nakon pauze, a prema riječima Leštanina najčešće idu “mladi ljudi, između 20 i 30 godina, koji žele da steknu iskustvo i vide svijet. Ima i starijih ljudi koji isključivo žele da zarade novac i isključivo ih zanima zarada, jer ima onih koji su uzeli kredite i slično, a imaju već oko 40 godina i iskustvo kuhara od 15 godina”.

Agencija “Safe cruise” u Beogradu ne bavi se samo zapošljavanjem ljudi iz Srbije. Putem interneta njih kontaktiraju i zainteresovani iz država bivše Jugoslavije, jer imaju mogućnost sve da zaposle, bez obzira na pasoš.

klix

KOMENTARI