instant fap
NaslovnicaMagazin

Najveće greške Stiva Džobsa

Najveće greške Stiva Džobsa

Mnoge priče o najvećim preduzetnicima današnjice zvuče prilično jednostavno.

No, istina je potpuno drugačija, čak i u slučaju uspešnih vizionarskih kreativaca poput Marka Zakerberga, Džeka Dorsija, Hauarda Šulca, kao i legendarnog Stiva Džobsa.

U svakom kreativnom, inovatinom procesu, preduzetnik mora biti spreman na nesavršenstva i greške kako bi otkrio pravu formulu uspeha, navodi Piter Sims u svom blogu na Harvard Business Review.

Dorsi je godinama eksperimentisao prije nego što je konačno lansirao ono što danas znamo kao Tviter. Ni Hauard Šulc nije uspio iz prve i morao je da napravi niz grešaka dok nije stvorio svima poznat Starbaks. Bezgrešan nije bio ni Stiv Džobs, a najviše je naučio iz pet najvećih grešaka:

Postavljanje Džona Skalija kao direktora Apple-a koji je u roku od dve godine pokrenuo kampanju u okviru odbora kompanije sa namjerom da otpusti samog Stiva Džobsa.

Kada je otkupio Pixar, Džobs nije vjerovao da će animirani filmovi donijeti novac. Smatrao je da će Pixar postati velika hardware kompanija.

Pokušavao je da proda danas jednu od najvećih kompanija u sferi animiranih filmova nebrojeno puta. Nakon četiri ili pet godina otkako je kupio Pixar, pokušavao je da bar povrati novac koji je uložio, što je iznosilo oko 50 miliona dolara. Nudio je studio i Bilu Gejtsu i Lariju Elisonu, osnivaču Oracle-a. Na sreću po Džobsa tih ’80-ih godina niko nje bio zainteresovan. Pixar je na kraju prodat Disney-u i to 2006. godine za 7,4 milijarde dolara.

Od početka koncepta NeXT komjutera ni sam Stiv Džobs nije znao tačno tržište ni prave kupce ovog tehnološkog uređaja.

Nijedan uspjeh nije ostvaren preko noći i besprijekorno. Iza vizionara poput Stiva Džobsa stoje brojni neuspješni projekti: Apple Lisa, Macintosh TV, The Apple III, The Powermac g4 cube.

Nesavršenstvo svakog kreativnog procesa i života, ali kako navodi Piter Sims, mi kao da živimo u kulturi koja ima parališući strah od neuspjeha. To je veoma obeshrabrujuće stanje uma, pogotovo ukoliko želite da budete kreativniji, inovativniji, preduzetnik.

KOMENTARI