instant fap

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Enjoy

Premda bi netko iz ovakvog naslova mogao pomisliti kako cijenu smatramo jedinim prodajnim argumentom testirane Astre karavan, ona je tek dio priče o tržišnom uspjehu jednog od najpopularnijih modela iz doista širokog C segmenta. Naime, bogata oprema i odličan turbo-motor, nadopunjavaju ovu uspješnu priču

Opelovu Astru, u kojoj god karoserijskoj izvedbi, doista nije potrebno posebno predstavljati. Stoga ćemo odmah, u uvodnom dijelu testa prijeći na opis ponude koja je u slučaju karavanske izvedbe i više nego li bogata.

Tako su u opelovom programu na našem tržištu, uz najprostraniju Astru dostupna četiri paketa opreme (Essentia, Enjoy, Sport i Cosmo) te pet, prema snazi različitih benzinskih (1.4 i 1.6) i pet dieselskih (1.3, 1.7 i 2.0) motora. Ne smijemo zaboraviti ni 1,4-litreni motor s LPG instalacijom (140 KS) te ručne 5 i 6-stupanjske prijenose, kao i automatski mjenjač sa 6 stupnjeva.

U ovako bogatoj ponudi Astra Sports Tourer, odnosno karavan, doista ima malo konkurenata. Još manje, pogledamo li da se cijene ovih automobila kreću u rasponu između 138.492 i 201.410 Kn. Testirana Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Enjoy bila je pokretan najsnažnijim (180 KS) benzinskim motorom i opremljena drugim paketom opreme, za što je potrebno izdvojiti 40 000, odnosno u slučaju testiranog vozila s ponešto dodatne opreme, 43 000 KM.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

S obzirom na praktički beskonačnu raspravu o modelnim linijama ili generacijama opelove Astre, u koju neki uključuju sve rüsselsheimske modele iz C segmenta (dakle i Kadett), započet ćemo formulacijom “posljednja generacija Astre”. E, pa upravo ta posljednja Astra, jedan je od opelovih automobila koji su se nakon dugog niza godina ponovno vratili u estetski vrh svoje kategorije.

Atraktivna i dinamična, najnovija Astra jednako dobro izgleda i kao hatckback  petorim vratima , kao GTC ili karavan. Ovaj posljednji karoserijski oblik, u odnosu na Astru 5v dulji je za nekih 279 mm, što uz zadržavanje jednakog međuosovinskog razmaka (2685 mm) jasno govori kako se produljenjem karoserije isključivo okoristio prtljažni prostor.

Tako, uostalom i dolikuje jednom obiteljskom karavanu koji sada nudi okruglih 500 dm3 prtljažnika, no ukoliko ste se odlučili preseliti, jednostavnim preklapanjem naslona stražnje klupe Astra ST ponudit će velikih 1550 dm3.

Interijer je uređen moderno, te nešto manje neutralno (čitaj: monotono) usporedimo li ga s prosjekom ponude njemačkih automobila. Ta dodana atraktivnost upotpunjena je mnoštvom prekidača i vrlo dobrom dostupnošću svih komandi. Zanimljivo je da čak niti položaj sjedenja nije trendovski visok, a ako ćemo biti baš estetski sitničavi, kritiku upućujemo tek izgledu upravljača i činjenici da se uz paket opreme Enjoy isporučuje središnji zaslon s pomalo arhaičnom grafikom.

No, sve zajedno, pogledmao li cijenu ovog vozila i činjenicu da se radi o tek drugom od četiri ponuđena paketa opreme, ostavlja mnogo razloga za optimizam. Dakako, unatoč povećanom (možemo reći i raskošnom) prtljažniku, ovo je ipak automobil iz C segmenta pa stoga niti ponuda prostora otraga nije izdašna. Vjerujemo da će tako dimenzionirani Opel uspješno “podnijeti” razdoblje dječjih sjedalica, a nakon toga preporučamo vam neki veći model…

Komentar opreme

Svidjelo se to nekome ili ne, kombinaciju opreme (i motorizacije) te cijene kakvu uz svoje automobile nudi Opel, malo koji proizvođač može uopće sustići. Tako je već i popis serijske opreme testirane Astre ST 1.6 Turbo Enjoy vrlo bogat, a nekoliko je dodatnih i ne odveć skupih detalja tu priču uspješno nadopunilo.

Spomenimo tek da Opel uz ovu Astru serijski nudi metalik boju, lijevane naplatke ili dvozonsku klimu. Tko će od konkurenata ponuditi isto (uz 180 KS pod prednjim poklopcem) ostaje nam tek da otkrijemo. A, u pogledu sigurnosti, ovaj je automobil na razini očekivanog i šest zračnih jastuka, ESP te Hill-Holder spadaju u detalje koje bismo ionako obavezno nadoplatili. Ovdje su serijski.

Ono gdje Opel ipak zaostaje za konkurencijom, bilo da je to pitanje financijske politike, uvjerenosti u vlastitu kvalitetu ili čega drugog, jest jamstveni rok od tek dvije godine. Istina jest da Opel nudi i produženo jamstvo, dakako uz doplatu, no u vremenima 5 ili 7-godišnjih garancija na cijelo vozilo, ova nam 24 mjeseca (jednako kao i 1-godišnja pomoć na cesti) izgledaju više nego li skromno.

Motor i prijenos

U danima kada je Opel najavio novu generaciju svog benzinskog 1,6-litrenog motora, priznati moramo da testiranom pogonskom stroju obujma od 1598 cm3 nismo našli zamjerki. Riječ je o još jednom, uspješno odrađenom primjeru downsizinga u kojem je osigurano visokih 112,6 KS po litri obujma, uz vrlo povoljan položaj krivulje okretnog momenta što možemo zahvaliti turbo-puhalici, ali i još nekim konstrukcijskim detaljima ovog 4-cilindričnog 16V ECOTEC-a.

Iako je činjenica da će se za Astru karavan malo koji prosječni Hrvat odlučiti isključivo zbog performansi, uz izmjerenih 9,0 s do 100 km/h i 211 km/h najveće brzine bili smo itekako zadovoljni. Zahvaljujući solidnim zalihama okretnog momenta i širokom rasponu dostupnosti (230 Nm između 2200 i 5500 o/min), testirana Astra ST 1.6 Turbo ne zahtijeva česte promjene stupnjeva prijenosa, jednako kao što pruža i vrlo dobra međuubrzanja na otvorenoj cesti.

Prema pitanju potrošnje goriva, a zahvaljujući solidnoj snazi i momentu, ovaj nam motor nudi opciju umjerene i adekvatno štedljive vožnje (oko 9,5 l/100 km u gradu) ili dinamičnijeg kretanja kada potrošnja u gradskoj vožnji može narasti i preko 12 litara. Ipak, s prosjekom testa od 8,8 l/100 km u mješovitoj vožnji ostajemo zadovoljni, premda će se istinski štedljivci zasigurno okrenuti nekom od pet ponuđenih diesel motora.

Konačno, spomenimo i 6-stupanjski ručni mjenjač koji se odlikuje zadovoljavajućom preciznošću i ne odveć dugim hodovima ručice.

Za upravljačem

Premda je riječ o drugom ponuđenom paketu opreme upotpunjenom s 12-ak tisuća Kuna dodataka, sjedamo za upravljač bogato opremljenog automobila. Ugodan ambijent, koji će nekome možda biti i pomalo prenatrpan raznoraznim detaljima te ergonomski vrlo dobra opelova sjedala jamče duge kilometre bez umora. Jednako tako, tu je i visoka razina sigurnosti koja, srećom, većini neće biti potrebna, no…

U vožnji Astra ST dosta uspješno skriva svoju neskromnu masu od gotovo tone i pol. Istina jest da Opel treba pod hitno krenuti u smjeru smanjenja mase (barem s jednakom efikasnošću s kojom je poradio na dizajnu), no srećom, sa 180 KS i 230 Nm ovo pitanje nismo prečesto spominjali.U dosta neutralnom ponašanju na cesti, primjetno je izvjesno podupravljanje u oštrijim zavojima, očekivano s obzirom na motorizaciju. No, pored činjenice da se radi o automobilu koji je istovremeno udoban, no ne i odveć mekan, osjetno je naginjanje oko poprečne osi vozila.

Posebno pri snažnijim ubrzavanjima, ta će promjena težišta katkada uzrokovati gubitak kontakta pogonskih kotača s podlogom pa nam ostaje tek da onima nešto “teže noge” na gasu preporučimo da brigu prepuste malo i “previše budnom” TCS / ESP sustavu.

Konačno, u slučaju potrebe za naglijim kočenjem, testirana je Astra odradila posao vrlo dobro, a jedino na što je potrebno naviknuti se jest činjenica da se tijekom prve trećine hoda papučice kočnice ne događa gotovo ništa. Takav karakter automobila, dakako, nema utjecaja na učinkovitost kočnica koja se tijekom ovog testa pokazala primjernom.

I na kraju…

S najnovijom generacijom Astre, opel je daleko nadišao argument cijene i nekakve “tradicije” kao temeljne čimbenike u odluci o kupnji. Bogato opremljena, već od nižih paketa i s vrlo širokom paletom pogonskih strojeva, Astra Sports Tourer nudi i raskošan prtljažnik te atraktivan izgled koji bez problema konkurira svim modelima u C segmentu. Sve navedeno nudi se uz cijenu koja je konkurentima u ovakvom kompletu, za sada nedostižn