instant fap
NaslovnicaMagazin

POLOVNJAK Golf IV: Često viđen na našim cestama

POLOVNJAK Golf IV: Često viđen na našim cestama

Golf četvrte generacije je izuzetno prisutan na domaćim cestama, što je najbolji dokaz njegovog kvaliteta, pouzdanosti i dugotrajnosti…

Kada se na tržištu pojavio Golf IV mnogi su bili skeptični, s obzirom na znatno loš rezultat treće generacije u odnosu na drugu generaciju. Stoga u Volkswagenu sebi nisu mogli dozvoliti luksuz da dva puta omanu, pa je četvrta generacija Golfa razvijena pod posebnom pažnjom. Danas taj automobil često viđamo na našim ulicama, s obzirom na njegovu cijenu prihvatljivu ovdašnjem stanovništvu i pouzdanost koju sa sobom nosi.

No, kao i svi automobili na svijetu, tako i „Četvorka” ima svojih mana. Gotovo u pravilu, većina „Četvorki” ima problem sa elektromotorom za podizanje stakala. To se dešavalo i na nekim drugim VW modelima iz ovog perioda. Na našem tržištu najviše se traže modeli sa TDI motorima, koji važe za pouzdane i štedljive. No, s godinama eksploatacije ovi agregati mogu imati problema sa injektorima i turbinama, što može biti i te kako skupa investicija.

Nakon velikog broja kilometara zna stradati i mjerač protoka vazduha, a prve serije su imale i problema sa gubitkom rashladne tečnosti usljed brzog trošenja crijeva. Iako se možda nećete složiti, naša preporuka je da tražite ovaj model sa 1.4- litarskim ili 1.6-litarskim benzincem. Pokazali su se jednako izdržljivim kao TDI agregati, s tim što imaju nešto veću potrošnju. Uz njih nećete imati problem sa EGR ventilom, kao što je slučaj sa dizelskim agregatima. Istina, na nekim modelima, koji koriste loše gorivo, stvaraju se nečistoće na leptir gasu, što može dovesti do problema. Veći benzinac je znao imati i problema s ubrizgavanjem.

Ako se odlučite za benzinca, obratite pažnju na transmisiju, koja je u kombinaciji s ovim agregatima podložna oštećenjima na kućištu. Ako mijenjanje brzina nije uglađeno i lagano i ako postoje „zapinjanja” prilikom „šaltanja”, neka vam to bude znak da oštećenja u mjenjaču postoje. Izbjegavajte TDI modele iz 1998. godine, koji su imali problem sa turbinom, čije su se lopatice krivile i mijenjale cjelokupnu geometriju. Rezultat je postepeno sve veći gubitak snage, do potpunog otkazivanja rada turbine.

Karoserija „Četvorke” je pocinčana, pa je pojava hrđe prava rijetkost. Ako se susretnete s modelom koji ima hrđe, onda je on vjerovatno udaran. Da ne bi sve bilo negativno, „Četvorka” ima i svoje brojne prednosti, kao što su prostrani enterijer, kvalitetni materijali, niska potrošnja i široka dostupnost dijelova. Ako ćemo realno i cijenom se Golf IV izdvaja od sličnih automobila.

PLUS – Dugotrajnost, dostupnost dijelova, kvalitet materijala, prostranost;

MINUS – Mali prtljažnik, loši elektropodizači stakala, kratkotrajnost izduvnog sistema, skup katalizator.

MOTORI:
Benzinci:  1.4 (75 KS), 1.6 (100 KS, 105 KS), 1.6 FSI (115 KS), 1.8 (125 KS, 150 KS, 175 KS), 2.0 (115 KS), 2.3 V5 (150 KS, 170 KS), 2.8 VR6 (170 KS, 200 KS), 3.2 R32 (240 KS),
Dizelaši: 1.9 SDI (68 KS),  1.9 TDI (90 KS, 100 KS, 110 KS, 115 KS, 130 KS, 150 KS)

Kratak istorijat

1999.  predstavljena Variant izvedba, koja se proizvodila do 2007. godine;
2002. predstavljen VR6 sa 200 KS;
2002. GTI 25th Anniversary Edition;
2005. kraj proizvodnje u SAD-u;
2008. kraj proizvodnje u Kini.

KOMENTARI