instant fap
NaslovnicaVijesti

Pravilo kovčega i integracija muslimana

Pravilo kovčega i integracija muslimana

Svako pitanje vezano za muslimane u Njemačkoj postalo je političko, pa tako i ono koje se tiče ukopa umrlih.

Piše: Harun Cero

Nadgrobni spomenici, svijeće i cvijeće na mezarjima – muslimanskim grobljima, nisu uobičajena pojava, jer “zadnji počinak” treba biti skroman i jednostavan. Jedini “asesoar” mezara je jednostavna drvena tabla s imenom, prezimenom i datumom rođenja i smrti, a tijelo se stavlja u ćefin (čaršaf) i ukopava bez kovčega.

Mnogi običaji iz islama se ne podudaraju s običajima drugih monoteističkih religija i zapadnih civilizacija, a iz te “različitosti” su se često znali izroditi sukobi velikih razmjera i kulturološke razlike su prelazile u politička prepucavanja.

njemačkim pokrajinama Bavarskoj, Saksoniji i Thueringenu vrijedi pravilo da se ljudi moraju sahranjivati u kovčezima, pa za muslimane koji tu žive i koji svoje najmilije žele ukopati u tim pokrajinama nastaje problem. Za njih “integracija u njemački sistem ne prestaje smrću”.

Sve više muslimana druge i treće generacije u Njemačkoj žele svoje najmilije ukopati u državi u kojoj su odrasli i u kojoj žive, ali tzv. pravilo pogrebnog kovčega im to onemogućava.

Zato se umrli moraju pokopati u nekoj drugoj njemačkoj pokrajini gdje je dozvoljen pokop po islamskim pravilima ili u zemljama njihovog porijekla.

U Bavarskoj svi gledaju u Minhen

Minhenski pogrebnik Salih Gueler kaže da ga iritira članak koji je objavio njemački list Die Welt pod naslovom “Da li će pravilo kovčega pasti zbog muslimana?”

“U Njemačkoj je svaka savezna država nezavisna od druge. Pravila pogreba i ukopa su u svakoj regiji drugačija, zato je u većini saveznih država ovo pravilo ukinuto”, tvrdi Gueler i dodaje da je Bavarska posljednja država koja se protivila da se to pravilo ukine.

On kaže da je za veliki broj muslimana u toj pokrajini ovo veliki problem, jer moraju razmišljati da li da svoje najbliže ukopaju u državama iz kojih dolaze. Gueler smatra da je pravilo kovčega postala politička tema u Bavarskoj i da se nekolicina saveza muslimana pozabavila ovom temom, ali da to nije dovoljno.

“Svi gradovi u Bavarskoj gledaju na glavni grad ove države, Minhen, i tako će se i ponašati”, zaključio je minhenski pogrebnik.

Da je politika “umiješala prste” tamo gdje ne treba potvrdio je i teolog Mustafa ef. Hadžić, potpredsjednik Centralnog vijeća muslimana u Njemačkoj.

“Ako se desi da se u svakoj njemačkoj pokrajini donesu zakoni o ukopavanju umrlih koji će dati mogućnost muslimanima da ukopavaju svoje umrle shodno propisima njihove vjere, to će biti zbog opće političke klime, a ne zbog samih muslimana”, smatra Hadžić i dodaje da je u pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija pitanje ukopavanja umrlih u nadležnosti općina.

Muslimani u toj pokrajini godinama mogu ukopavati svoje umrle bez kovčega, ali uz dodatne troškove.

Nostalgija za domovinom

“U Kelnu, naprimjer, na Centralnom groblju (Westfriedhof Koeln), gdje postoji nekoliko parcela za muslimane, obavezno je da se umrli transportira do mezara u kovčegu, nakon čega se dozvoljava da se iz kovčega prenese na tabut i tako ukopa. U toku su pregovori s nadležnim institucijama grada da se odobri u potpunosti ukopavanje bez kovčega.”

Hadžić je mišljenja da je svako pitanje vezano za muslimane u Njemačkoj postalo političko, pa tako i ovo, ali smatra da kovčeg nije glavni razlog što se muslimani ne žele ukopavati u Njemačkoj.

“Primarni razlozi su, kada su u pitanju muslimani sa Balkana, emotivne prirode, nostalgija za domovinom i svojim precima”, zaključio je Hadžić.

Ova tema bila je i na dnevnom redu u bavarskom Parlamentu, potvrdio je za Al Jazeeru član tamošnjeg Parlamenta iz Socijaldemokratske partije Arif Tasdelen.

“Nakon sastanka tima eksperata na kojem se razgovaralo o ovom pitanju, siguran sam da će se pravilo kovčega u Bavarskoj ukinuti. Većina eksperata je predložila da se ovo pravilo ukine”, kaže on.

Tasdelen je svjestan da je muslimanima koji žele ukopati svoje najmilije po islamskim pravilima to problem. Bavarska, Thueringen i Saksonija su jedine države u kojima ovo pravilo još postoji, ali on vjeruje da će većina muslimana, i ukoliko ostane pravilo kovčega, svoje najmilije ukopati u tim pokrajinama jer tako stalno mogu posjećivati mezare. I bavarski parlamentarac je priznao da je ovo postao politički problem.

Teolog i član Parlamenta njemačke pokrajine Baden-Wuerttemberg Thomas Reusch-Frey objašnjava da je pravilo kovčega uvedeno iz higijenskih razloga, ali i zbog toga što na njemačkom kulturnom području nije uobičajeno da se tijelo gleda nakon smrti, odnosno pri ukopu.

Našli novi dom

On kaže da je pravilo kovčega u Baden-Wuerttembergu ukinuto prije dvije godine i da je to odlučeno u dogovoru s muslimanskim udruženjima, zatim crkvama i strankama u njihovom Parlamentu.

“To je znak poštovanja i međusobnog respekta i mislim da sve države u Njemačkoj trebaju slijediti naš primjer”, tvrdi Reusch-Frey, ali ističe da će se s vremenom sve više familija odlučivati da svoje najmilije sahrani u Baden-Wuerttembergu, jer su muslimani tu našli “novi dom”.

Profesor Islamske teologije na Univerzitetu u Osnabruecku Rauf Ceylan smatra da je ključno pitanje da li uopće ima dovoljno grobalja za muslimane u Njemačkoj i koliko dugo će grob biti na tom mjestu.

“U islamskom svijetu zaštita groba nije vremenski limitirana, što je potpuno drugačije od uobičajenog iznajmljivanja grobnih mjesta na određeni period”, zaključio je Ceylan.

U Njemačkoj je pravilo kovčega uvedeno u 18. stoljeću, jer “u kovčegu može cirkulirati zrak” te iz razloga da se tijelo umrlog ne raspadne brzo. Kod muslimana tijela se stavljaju u zemlju bez kovčega, ali iznad tijela umrlog se poredaju daske, koje omogućavaju cirkulaciju zraka.

Izvor: Al Jazeera

KOMENTARI