instant fap

Projekat ‘neumski koridor’ stavljen u ladicu, Dubrovčani i dalje žele Pelješki most

Od 1. jula iduće godine promet roba do krajnjeg juga Hrvatske prevozit će se, po svemu sudeći, na postojećoj trajektnoj liniji Ploče – Trpanj, uz dodatnu modernizaciju pelješke ceste

Ovo je rezultat sastanka predstavnika Dubrovačko-neretvanske županije s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture RH Sinišom Hajdašem Dončićem, na kojem nije bilo niti jedne riječi o neumskom koridoru, piše Dnevni list.

Naime, poznato je kako lokalna zajednica ne želi gradnju koridora kroz BiH, pa se čini kako polako i državna vlast neumski koridor stavlja ad acta i, prema svemu sudeći, od tog projekta neće biti ništa.

Hrvatska je već ranije najavila gradnju četiri megatrajekta (cijena jednog iznosi oko osam miliona eura), kojim bi se povezao jug zemlje te prevozile posebne robe nakon ulaska Hrvatske u EU. Inače, radi se o rješenju za prijevoz živih životinja i različitih roba koje ne mogu kroz teritorij BiH.

Nikola Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanske županije, nakon sastanka s Hajdašem Dončićem, naglasio je kako je Ministarstvo kao rješenje prijevoza posebnih roba ponudilo uvođenje nove trajektne linije Komarna – Brijesta i dva alternativna rješenja, trajekt Ploče – Brijesta, odnosno prilagodbu trajektne linije Ploče – Trpanj.

Lokalna zajednica ipak je kao najprihvatljivije rješenje izabrala trajektnu vezu Ploče – Trpanj, koja je za tu namjenu i prilagođena izgradnjom trajektnog pristaništa u Trpnju, a dodatni kvalitet rješenja predstavlja plan da se dodatna sredstva ulože u poboljšanje pelješke ceste koje bi obuhvaćalo pojačano održavanje i ulaganje u obilaznice naselja. Stajalište Županije jest da bi se varijanta trajekt Komarna – Brijesta, između ostalog, mogla tumačiti kao odustajanje regionalne i lokalne samouprave od zahtjeva za dovršenje Pelješkog mosta.

– Ovo rješenje prijevoza posebnih roba ne predstavlja ni na koji način rješavanje povezanosti hrvatskog juga s ostatkom zemlje, već zadaća svih ostaje borba za dovršenje Pelješkog mosta i izgradnju autoceste do Osojnika kako je i predviđeno prostornim planom Županije, naveo je Dobroslavić u priopćenju.

Prema tome, niti na ovom sastanku nije bilo niti riječi o neumskom koridoru, odnosno opciji da se promet prema jugu Hrvatske riješi gradnjom autoceste zaleđem Neuma. Iako niko još uvijek ni s hrvatske ni s bh. strane nije kazao kako se od ovog projekta u potpunosti odustaje, činjenica je kako se o njemu sve manje govori.

Kada se tome doda stav lokalnih vlasti i većine opozicijskih stranaka u Hrvatskoj, koje i dalje podupiru gradnju Pelješkog mosta, jasno je kako se vladajuća koalicija susreće s velikim otporom kada je u pitanju gradnja autoceste kroz BiH.

Isto tako, posljednja previranja oko zabrane Hrvatske da novi niskopodni elektromotorni vlak iz BiH saobraća do Ploča zasigurno neće doprinijeti niti eventualnim pregovorima oko neumskog koridora. Na koji način će se završiti zavrzlama oko neumskog koridora ostaje vidjeti, ali već sada je jasno kako stvari ipak neće teći glatko kako se ispočetka činilo.