instant fap
NaslovnicaLokalne temeSanski Most

Prva općina koja subvencionira praksu učenika

Prva općina koja subvencionira praksu učenika

Općina Sanski Most potpisala je ugovore o subvencioniranju praktične nastave za učenike srednjih škola, a oni su zaključeni sa sedam privrednih subjekata u okviru kojih će se do kraja ove školske godine izvoditi takva nastava.

Prema riječima općinskog načelnika, time su postali prva lokalna zajednica u Federaciji BiH koja realizira ovaj program, čiji je cilj sticanje praktičnih znanja kod srednjoškolaca. Projektom će biti obuhvaćeno 26 učenika, a oni će poslovne vještine sticati u privrednim subjektima koja se bave preradom metala, trgovinom i auto-mehaničarskim zanatom.

Općinskim budžetom za ovaj projekat predviđeno je 45.000 maraka, a učenici će svakog mjeseca biti plaćeni sa po 230 maraka.

“Želimo potaknuti ovakav način obrazovanja učenika, jer je taj vid dualnog školovanja pokazao odlične rezultate. Pravo da apliciraju imali su privrednici koji organizuju praktičnu nastavu za učenike završnih razreda srednjih strukovnih usmjerenja koja postoje u našim srednjim školama”, istakao je Hasanbegović. Prema njegovim riječima, ovo je prva godina da se isplaćuju ove subvencije i one će biti planirane u budžetu i naredne kalendarske godine.

Prema riječima Teufika Avdića, jednog od sanskih privrednika koji sudjeluju u ovome programu, sticanje praktičnih znanja u privrednim subjektima za učenike nema alternativu.

“Nažalost, sve do sada obrazovni sistem nije pratio potrebe privrede. Sada smo u situaciji da na tržištu nemamo dovoljno kvalifikovanih radnika u brojnim zanimanjima. Na ovaj način učenici će biti motivisani i sticati prva iskustva o tome kako zaraditi vlastiti kruh”, smatra Avdić.

Inače, na području Unsko-sanskog kantona prošle godine zaživjela je praksa edukacije i stručnog usavršavanja učenika koji se školuju za praktična zanimanja u lokalnim privrednim subjektima.

Godinama su se učenici na području Unsko-sanskog kantona školovali za praktična zanimanja, ali su tokom nastave sticali samo teoretska znanja, a po okončanju obrazovanja se nisu mogli ravnopravno uključiti u tržišnu utakmicu. 

KOMENTARI