instant fap
NaslovnicaBiH

Ramazanski savjet onome ko misli na dušu

Ramazanski savjet onome ko misli na dušu

(Prema jednom va'zu u stihu od Ismail ibn Ebu Bekr  el-Mukri el-Jemeni-je. Umro 837.)

Dokle taj toliki nemar bi zavaravanje? Dokle taj san bez buđenja?  Propada život, čiji se jedan časak ne može kupiti za punu zemaljsku kuglu suhog zlata; propada život i te kako propada! I taj skupocjeni život ti trošiš za ljubav ovog prolaznog svijeta, koji u stvarnosti kod Boga u tezuljama vrijednosti ne teži ni koliko krilo sićušne komarice. Zar si ti zadovoljan da mjesto udobnog života u višem svijetu u časnim krugovima, proživiš kao životinja?

O biseru bačeni u stranu, o dragulju prodan za najmizerniju cijenu! Zar ćeš ludo prodati vječnost za prolaznost, Božije zadovoljstvo za Njegovu mržnju i raj za pakao? Ja ne znam da li si ti neprijatelj svojoj duši ili prijatelj, jer je ti zaista bacaš u svaku nesreću. Kada bi otvoreni neprijatelji  prema tvojoj duši učinili jedan dio onog, što joj ti činiš, i kod njih se prema njoj pojavila samilost. Ti si je prodao nisko i jeftino, a ona od tebe to nije zaslužila.

Jadniče, otrijezni se! Nemoj svoju dušu osramotiti pred cijelim svijetom, ako si sin čestite majke! Tebe čeka strašan prizor: knjiga u kojoj je propisano svako i najsićušnije djelo tvoje.

Ti si se zaljubio u prolazni svijet pun zavaravanja, koji nas vara i onda, kada nas iskreno savjetuje, koji čim prema tebi pođe, dadne u bijeg, čim ti dobročinstvo učini, pokaže i svoju zlobu, a kada te prihvati svojom tjeskobom, vjeruj da neće briga i muka lahko prestati. Kada bi ti stekao Karunovo blago, ne bi se mogao okoristiti ničim, osim zalogaja, koji bi pojeo i komada platna, kojim bi se odio. Pretpostavimo, da si na ovom svijetu postigao carstvo. Zar ga od tebe neće iščupati ruka smrti?

Mani se zavaravanja ovakvim svijetom! Ostavi njegovo  zlo društvo, a sa svojom dušom pođi i drugoj strani! U tome je prava dobit. Nek` te ne veseli časak ovosvjetskog veselja koji će ti donijeti duge i duge žalosti i tuge. Sve kad bi živio hiljadu godina, sve bi to, kao prolazno, bilo kao dan i noć.

Drži se bogobojaznosti, od koje je prava korist, jer ja vidim, da si ti u velikom nemaru i zaboravu! Slabo uvjerenje tebi ne da, da pristupiš sjednicama, gdje se Bog spominje i o Njemu govori. Čim ljudi o tom započnu ti ustaješ. Reci im, ovo tvoje ustajanje kojemu je prokletstvu? Kada bi to bila kakva igra ili zabavan razgovor, ti bi tamo skočio kao lav prema svojoj žrtvi.

Ti i klanjaš, ali namaz bez srca i duha, namaz, kojim čovjek zaslužuje kaznu. Klanjaš i završiš a ne znaš koliko si klanjao. Stoga iz opreznosti dodaješ rek'at po rek'at. Klanjaš takav namaz, koji je Bog zna više grijeh nego li pokornost. I što je još čudnije, ti si ohol na taj namaz, koji je pun lažnog prikazivanja i licemjerstva. Teško tebi. Da li znadeš s kim u namazu razgovaraš okrećući glavu od Njega, pred kim se saginješ i klanjaš bez skrušenosti? Ti upućuješ riječi:”Samo se tebi klanjamo”, okrećući svoju pažnju bez nužde drugome. A kada bi onaj ko s tobom razgovara okom na drugog trepnuo, ti bi se raspadao od srdžbe i ljubomore. Zar se ne stidiš od onoga čije je carstvo, da ne vidi tvoje okretanje, o ti koji imaš malo odgoja i ljudstva! Tvoji grijesi u samim ibadetima i pokornostima toliko su mnogobrojni da ih je dosta kada ne bi imao drugih pogrešaka. Poslije ovakvih ibadeta ti trebaš oprosta tražiti i predusresti grijehe u njima samim pokajanjem.

Griješniče, koji svaki čas zarađuješ kaznu vatre, tvoje je tijelo slabašno. Okušaj može li golo podnositi ljetnu žegu u podne; okušaj može li podnositi ubode osova, a ti se odvažan praviš pred ubadanjima onosvjetskih strašnih zmija. Ako ne možeš da podnosiš spomenute stvari, pa zašto onda na sebe navlačiš srdžbu Stvoritelja svijeta? Uvečer izlaziš vršeći grijehe u otvorenu borbu s njim, a ujutro ustaneš u odijelu pobožnosti i poštenja! Onda si ti protiv sebe gori od čitava ostalog svijeta, a to ej sve zbog neznanja i trule unutrice.

Ti griješeći govoriš: ”Bog je onaj koji prašta!” Istinu kažeš, ali prašta kome on hoće, Bog i nafaku daje kao što i prašta, pa zašto mu jednako u obje stvari ne vjeruješ? Kako se možeš nadati oprostu bez pokajanja, a ne nadaš se nafaci bez truda i nastojanja? Ti znadeš da je Bog nafaku zajamčio, a nije zajamčio ljudima Džennet. Pored toga neprestano se trudiš o onome, što ti je zajamčeno, a napustiš ono, što je tvoja dužnost. Jedanput o Bogu misliš dobro, a drugi put zlo i to sve prema onom kako zahtijeva tvoja strast i prohtjev.

Bože, gospodaru, sačuvaj nas od naših velikih grijeha, nemoj nas poniziti, pogledaj  nas sa milosti Svojom! Okreni nas i povedi prema sebi i pokloni nam čvrsto uvjerenje, koje će nas čuvati od svake sumnje! Uputi i nas među one koje si uputio, povedi nas istini pravim putem i stazom! Ti budi naša misao koja zaokuplja našu pamet mjesto drugih misli ni briga! Ti budi naš cilj mjesto drugih želja i ciljeva! Tvoju beskonačnu milost ukaži onom, s kojim si okrunio i završio slanje pejgambera! To isto učini s njegovim rodom, svim društvom i sljedbenicima između ljudi i duhova!

Hfz.Mersudin ef. Kasumović

KOMENTARI