instant fap

Rat u Ukrajini i uvoz automobila u BiH

Rat u Ukrajini i uvoz automobila u BiH

Iako su posljednja geopolitička dešavanja i rat u Ukrajini neminovno utjecali i na autoindustriju, prva tri mjeseca 2022. godine kada je riječ o uvozu automobila u Bosnu i Hercegovinu pokazala su kako je tržište i dalje i više nego aktivno.Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje, u prva tri mjeseca 2022. godine u Bosnu i Hercegovinu uvezeno je ukupno 12.511 automobila od čega1.831 novi automobil te 10.680 polovnih vozila.

Ukoliko se ovi podaci uporede sa istim periodom iz 2021. godine, u tom periodu u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 11.719 automobila i to 1.954 nova, te 9.765polovnih vozila iz čega se može zaključiti kako je u prva tri mjeseca 2022. godine zabilježen porast uvoza i to za 792 automobila.

Kada je riječ o uvozu električnih automobila u državu, u prva tri mjeseca 2022. godine u Bosnu i Hercegovinu uvezena su četiri ovakva vozila i to dva iz Francuske te dva iz Njemačke. Ukoliko se govori o cijeni, najskuplji električni automobil koji je uvezen u BiH je Porsche-Taycan GTS za koji je plaćeno 189.997,50 KM.

Osim ovog automobila, u BiH su tokom tri mjeseca 2022. godine stigli Audi Q8Renault AG ZOE te Peugeot ION.

Također, podaci Uprave za indirektno oporezivanje koji su ustupljeni našem portalu pokazuju kako je u prva tri mjeseca 2022. godine u Bosnu i Hercegovinu stiglo 136 hibridnih vozila i to 103 nova te 33 polovna.

Koliko situacija u svijetu utječe na uvoznike automobila?

Iako statistike i brojke u ovom slučaju pokazuju kako uvoz automobila u Bosnu i Hercegovinu nije zabilježio određena odstupanja zbog kretanja na svjetskom tržištu te rata u Ukrajini, činjenica je kako se autoindustrija suočava s velikim izazovima koji se neminovno prije ili kasnije mogu odraziti i na Bosnu i Heregovinu.

Tim povodom, direktor kompanije Porsche BH Senad Olovčić za Klix.ba je govorio o izazovima s kojima se trenutno suočavaju uvoznici automobila, a sve uslijed situacije na tržištu.

“Relativno smo zadovoljni našim rezultatima za prvi kvartal 2022. godine. Naime, auto industrija generalno, pa tako i VW koncern, susreće se trenutno sa velikim izazovima vezanim za proizvodnju i isporuke vozila krajnjim kupcima. U ovom trenutku nismo u prilici da blagovremeno isporučimo sva naručena vozila. Rokovi isporuka su produženi i mi činimo sve kako bi naši kupci čim prije bili u prilici dobiti svoje vozilo. S te strane objektivno je očekivati manji uvoz i blagi pad prodaje novih vozila u BiH. Svakako cjelokupna situacija varira i nije ista od proizvođača do proizvođača”, rekao je na početku razgovora.

Kada je riječ o konkretnim problemima koje je prouzrokovao rat u Ukrajini, Olovčić ističe kako se to odrazilo i na proizvodnju električnih kablova za automobile.

“Pored već poznatog nedostatka prijeko potrebnih poluprovodnika koji se koriste u auto industriji, neki proizvođači, u koje spada i VW koncern, dodatno su pogođeni ratom u Ukrajini gdje se većina električnih kablova proizvodi. Sigurno da su ova dva faktora jako bitna za proizvodne rezultate naših dobavljača, a samim tim i nas uvoznika ili distributera novih vozila u BiH. Ne smijemo zaboraviti ni veoma bitnu činjenicu poskupljenja energenata što je svakako jedan od bitnijih faktora proizvodnje, pa samim tim i većih troškova. Ipak, veliki proizvođači poput VW koncerna imaju i nalaze odgovore na ove izazove, te će se ova situacija vjerovatno poboljšati u drugoj polovini 2022. god. sa tendencijom normalizacije snabdijevanja i proizvodnje početkom 2023. godine”, ističe.

Zbog cjelokupne situacije, došlo je i do određene korekcije cijena vozila.

“Da, došlo je do korekcija cijena vozila, nepopularnog poskupljenja, uslovljenog tržišnim kretanjima repromaterijala neophodnih za proizvodnju kao i energenata. S tim u vezi iako se radi o tzv. ‘nestandardnim’ godišnjim poskupljenima novih vozila tokom tekuće godine mi pokušavamo cijene naših vozila zadržati maksimalno blizu onima koje smo imali prije svih ovih kriza. Fokus naših aktivnosti je dobiti vozilo u proizvodnji, te kupcima na kraju ponuditi sve naše prateće usluge od finansiranja kupovine vozila do redovnog održavanja na maksimalnoj razini”, pojašnjava sagovornik.

Na kraju, Olovčić se osvrnuo i na buduća kretanja u autoindustriji te je naglasio kako je kriza tu, ali će ona neminovno i proći.

“Ekonomija, a samim tim i proizvodnja može isključivo funkcionirati u uslovima mira, otvorenog lanca snabdijevanja, otvorenih granica… VW koncern kao jedan od svjetskih lidera u proizvodnji novih vozila je kroz svoju historiju, pa i u bliskoj prošlosti, prolazio i savladavao razne krize. Ovo danas je svjetska kriza koja će neminovno proći. Ostaje da se vidi koji će od velikih automobilskih proizvođača ovo vrijeme iskoristiti kao šansu za daljnji tehnološki napredak. Elektromobilnost i prodaja električnih vozila čak i ovim uslovima bilježi snažan trend rasta sa pratećom digitalizacijom koja će nas neminovno odvesti u drugačiju i, možemo slobodno reći, bolju budućnost”, zaključio je na kraju razgovora za Klix.ba Senad Olovčić.

Mercedes u sličnim problemima 

Kada je riječ o problemima koji povezuju autoindustriju i trenutnu situaciju u svijetu, može se reći kako i generalni distributer automobila Mercedes, Smart, Setra i Fuso za Srbiju, BiH i Albaniju “Star Import” suočava sa sličnim problemima.

Kako su naglasili u izjavi za Klix.ba, nestabilnosti na globalnom nivou u autoindustriji nisu vezane samo za rat u Ukrajini već traju duži period.

“Nestabilnosti na globalnom nivou traju već duže vrijeme – od pandemije, nestašice poluprovodnika, kašnjenja automobila, pa sada do geopolitičke situacije u svijetu. Automobilsko tržište će i dalje prolaziti kroz fazu prilagođavanja trenutnim i budućim okolnostima. Ipak, nismo osjetili veće posljedice posljednjih dešavanja u svijetu, uvoz automobila se neometano odvija na svim našim tržištima”, naveli su.

Kada je riječ o tržištu BiH, ističu kako su na ovom području zabilježili i određeni rast tržišta.

“Tržište novih putničkih vozila je u prvom kvartalu ove godine na vrlo sličnom nivou kao i prethodne godine, i to na gotovo svim tržištima na kojima kompanija Star Import ima distributerstvo. Blagi rast tržišta je zabilježen u Bosni i Hercegovini. Uprkos nestabilnostima na globalnom planu, zadovoljni smo trenutnom prodajom, a posebno činjenicom da smo ove godine započeli i prodaju plug-in hibridnih vozila na tržištu Bosne i Hercegovine”, pojašnjavaju.

Na kraju, naglasili su kako su i u njihovom slučaju zabilježene određene korekcije cijena na tržištima uslijed cjelokupne situacije.

“Usklađivanje cijena se redovno odvija na svim našim tržištima, i u tom smislu nema razlike među državama regije. Ipak, i pored situacije u svijetu, ne očekujemo veće probleme kada je uvoz automobila u pitanju”, ističu za Klix.ba iz kompanije Star Import.

KOMENTARI