instant fap
NaslovnicaAUTO

SEO optimizacija – osnove: faktori rangiranja

SEO optimizacija – osnove: faktori rangiranja

Signali rangiranja ili faktori rangiranja su karakteristike veb stranice koje određuju poziciju u pretraživačima. Svi rangirani signali zajedno formiraju algoritam pretraživača. Kako ovaj algoritam radi je tajna. Niko ne zna tačno koji faktori određuju redosled rezultata pretrage.

Googleov algoritam nije statičan. Redovno se menja. Faktori koji određuju red i značaj ovih različitih faktora se veoma često menjaju. U ovom postu upoznaćemo vas sa najvažnijim kategorijama rangiranja signala.

Sadržaj

Sadržaj na vašoj veb stranici je jedan od najvažnijih faktora rangiranja. Google čita sadržaj sajta, određuje o čemu se radi i kada bi trebalo da se pojavi u rezultatima pretrage. Uverite da vaši tekstovi sadrže ključne reči za koje želite da se rangirate. Tekstovi na vašoj veb stranici treba da uvek budu dovoljne dužine – više od 300 reči je sasvim dovoljno. Važno je da vaši čitaoci budu u stanju da razumeju vaše pisanje. Zato pazite na strukturu teksta i uverite se da je vaš tekst najbolji mogući!

 

Linkovi

Drugi važan faktor za dobro rangiranje ima veze sa linkovima. Da biste se dobro rangirali, vaša stranica treba da ima linkove sa drugih sajtova tzv. „backlinks“. Broj i kvalitet backlinkova je veoma važan. Linkovi sa visokokvalitetnih, pouzdanih sajtova (na primer – univerzitetskih lokacija) imaće više uticaja nego linkovi sa lokacija sa niskim kvalitetom (kao što su  sajtovi o kockanju ili porno sajtovi).

Backlinkovi su važni, ali postavljanje unutrašnje strukture linkovanja koja ima smisla je takođe odličan način za poboljšanje vašeg rangiranja. Ako imate jasnu unutrašnju strukturu povezivanja, pretraživači će moći da razumeju strukturu vašeg sajta, i stranice koje su vam važne će biti bolje pozicionirane.

 

UX

Vaša veb stranica treba da bude korisna posetiocima sajta tj. korisnicima. Sajtovi koji dozvoljavaju i stimulišu svoje posetioce da se lako kreću kroz njihovu lokaciju, imaju veće šanse za rangiranje. Ako je bounce rate tj. stopa napuštanja vaše stranice i povratak na Google nakon ulaska na vaš sajt veoma visok, to će rezultirati nižim rangiranjem. Ako ljudi ne mogu da nađu ono što traže, brzo će se vratiti na Google, a Google će ovo itekako registrovati.

Vaša veb stranica takođe treba da bude brza, pošto je brzina sajta još jedan važan signal prilikom rangiranja. Spora veb lokacija rezultiraće sporijom stopom puzanja tj. crawl rate. To znači da će Google indeksirati stranice na vašoj veb lokaciji sa sporijim stopom puzanja. Novim postovima će trebati više vremena da se pojave u rezultatima pretrage. Ako ubrzate vašu veb stranicu to će vam pomoći da brže dobijete organski saobraćaj za nove postove i dovešće do boljeg rangiranja.

 

Mobilni
Ne treba da potcenjujete važnost mobilnog SEO-a. Ove godine Google je počeo Mobile-first Indexing tj. da prvo indeksira mobilne uređaje. To znači da Google pretražuje vašu lokaciju za mobilne uređaje i analizira njene performanse i sadržaj. Ako vaša stranica nije dovoljno prilagođena za mobilne uređaje, drugi sajtovi će biti bolje ocenjeni i nadmašiće vas. Čak i ako se ne fokusirate na mobilne uređaje, Google će vas prosuđivati po vašem sajtu za mobilne, tako da je krajnje vreme za akciju!

 

Google-ova misija
Google-ova misija je da organizuju svetske informacije i da ih učini univerzalno pristupačnim i korisnim. Oni žele da izgrade savršen pretraživač i da pomognu ljudima da pronađu ono što traže. Dok se Google-ov algoritam mnogo puta menjao tokom proteklih godina, njihova misija je ostala ista. Svi faktori rangiranja su određeni imajući tu misiju u vidu.

 

Holistički SEO
Ako želite da se visoko rangirate u pretraživačima, najbolje je da napravite veb stranicu koja se visoko kotira u rezultatima pretrage. Naš savet je da se pobrinete da vaša stranica bude najbolja! Nemojte da koristite nikakve „trikove“. Iako trikovi mogu da brzo rangiraju vaš sajt, nisu dobri kao dugoročno rešenje, a mogu vas čak i prebaciti na neku daleku stranu u rezultatima pretrage.

Konstantno dobro rangiranje u Google-u zahteva obimnu SEO-strategiju fokusiranu na svaki aspekt vašeg veb sajta. Tehničke stvari, korisničko iskustvo, sadržaj na vašoj veb lokaciji i čak sigurnost vaše veb stranice moraju biti u najboljem redu. Da biste održali visok rang u Google-u treba da razvijete – kako mi to nazivamo – holistički, sveobuhvatni SEO pristup. Ovaj pristup zahteva puno posla i vremena, ali će se definitivno dugoročno isplatiti!

A ako želite da vam SEO optimizacija bude profesionalno urađena, kontaktirajte nas.

KOMENTARI