instant fap
NaslovnicaUncategorized

Šta se krije iza izmjene Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju?

Šta se krije iza izmjene Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju?

Danas će se na dnevnom redu Skupštine USK-a naći zakoni koji uređuju stanje u osnovnom i srednjem obrazovanju. Ove zakone je na prošloj sjednici Skupština povukla sa dnevnog reda na zahtjev predsjednika novoformiranog kluba (PoMAK-a) Zikrije Durakovića.

Krajnja namjera Vlade USK-a zapravo je smjena savjesnih i sposobnih direktora, te članove školskih odbora. Vlada USK-a je formirala komisiju koja je izvršila analizu stanja u školama, ali se ovaj izvještaj krije od javnosti. 

Postavlja se pitanje, zašto Vlada nije predočila Skupštini izvještaj o stanju u obrazovanju nego je po skraćenoj proceduri Skupštini USK-a predložila izmjene Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju, kršeći sve propisane odredbe Poslovnika Skupštine USK-a.

Glavni razlog izmjena zakona u oblasti obrazovanja zapravo je uvođenje instituta privremenih školskih odbora, koji će izvršiti političke zadatke te smijeniti direktore škola i članove Upravnih odbora a pozivajući se na odredbu izmijenjenih zakona da se promijenio broj učenika u razredima. 

Ove predložene izmjene zakona daju neograničena ovlaštenja politici da putem ministra predlože strukturu privremenih školskih odbora, kako bi vladajuća politika mogla provoditi tiraniju u svim školskim ustanovama na području kantona. 

Izmjene zapravo iz procedure imenovanja u potpunosti isključuju stav nastavničkih vijeća, roditelja i lokalnih zajednica. Ovim činom će obrazovni sistem doživjeti potpuni krah i biti će u potpunosti pod okriljem političkih stranaka. Na ovu činjenicu su upozorili i predstavnici sindikata koji su o ovim nezakonitostima upoznali i OSCE i sve druge međunarodne organizacije koje su radile na donošenju Okvirnih zakona iz oblasti obrazovanja. A upravo Okvirni zakoni ne predviđaju institut privremenih školskih odbora.

Ostaje da se vidi hoće li poslanici u Skupštini USK-a prihvatiti korak nazad u organizaciji rada odgojno – obrazovnih institucija pretvarajući škole u ispostave političkih stranaka.  

KOMENTARI