Logotipi poznatih brendova imaju taktiku da se toliko infiltriraju u našu podsvijest i toliko ih često vidimo da ne vjerujemo da nam ijedan detalj može promaknuti.
Ipak, postoji na stotine tajnih poruka u logotipima kompanija, a kada ih otkrijete, postaju neizbježna stvarnost koju je nemoguće zaboraviti. Uzmite, na primjer, Coca-Cola logo. Font Coca-Cole je sam po sebi kultni, ali ako pogledate malo pažljivije, otkrićete nešto veoma blisko srcu kompanije – najavu sreće.
Ako pažljivo gledate, možete primijetiti da u sklopu slova “C” u “Coca” postoji skriveni simbol osmijeha. Taj suptilni detalj nije slučajan – odražava duh brenda, koji je povezan sa pozitivnim emocijama, srećom i uživanjem u životu. Ovaj skriveni “smiješak” podsjeća nas na sve one trenutke uživanja u omiljenom napitku, što je upravo ono što Coca-Cola želi da prenese svojim potrošačima.
Vjerovatno vas najviše interesuje koja je tajna poruka u pitanju. Mnogi veruju da je traka koja izlazi iz prvog “C” u Coca-Cola zapravo osmijeh. U teoriji, ovo se uklapa u sveobuhvatnu poruku Coca-Cole da ovaj klasični gazirani napitak donosi sreću svima koji ga piju. Raniji slogani Coke uključivali su “Have a Coke and a Smile” (Popij Coca-Colu i nasmij se), “Open Happiness” (Otvorite sreću) i “Taste the Feeling” (Okusite osjećaj).
Reader's Digest je zatražio mišljenje Reillyja Newmana, suosnivača brend studio Motif Brands iz Kalifornije i koautora knjige Brandy: 101 Sips of Wisdom for Attaining a Successful Brand(Brendiranje: 101 savjet za postizanje uspješnog brenda), koji je profesionalno analizirao logo. “Logo Coca-Cole je postao američki simbol, natopljen nostalgijom i ukusom,” kaže on.
“Potpisani izgled riječi pomaže brendu da njegov logo djeluje autentično i osvježavajuće. On vizuelno teče dok tipografija oblikuje svako slovo.” Dakle, koja je tajna poruka? “Trake izgledaju kao apstraktna tečnost, dok pozitivni zakrivljeni oblici zaista podsećaju na osmijehe,” objašnjava Newman.
Newman također napominje da tok i uzlazni uglovi loga pomažu mozgu potrošača da registruje pozitivnija osjećanja, klizeći s lijeva na desno preko riječi, što daje utisak lakoće i sreće.
Historija Coca-Cola loga
Kao što možda znate, Coca-Cola je izumljena 1886. godine od strane Johna S. Pembertona, farmaceuta. Prema zvaničnoj stranici Coca-Cole, njegov knjigovođa, F.M. Robinson, zaslužan je za stvaranje prve verzije poznatog Coca-Cola loga.
Robinson je navodno smatrao da će “dva C” dobro izgledati u oglašavanju, i zaista je imao pravo! On je predložio ime “Coca-Cola” i ispisao zaštitni znak u Spencerian pismu, koje je tada bilo popularno.
Iako se logo razvijao kroz godine, originalni dizajn i dalje je temelj za verziju koju prepoznajemo danas.
Rani razvoj i dramski trenuci
Samo četiri godine nakon svog nastanka, 1890. godine, logo Coca-Cole dobio je malo dodatne dramatičnosti, jer su dodani novi vijugasti detalji kako bi izgledao upečatljivije. Tada je počeo ličiti na današnji Coca-Cola logo.
Međutim, prava transformacija dogodila se 1969. godine, kada je logo doživio značajnu promjenu—i tada je nastao onaj neosporni “Arden Square” logo.
Ovaj redizajn uveo je poznatu crvenu kutiju s bijelim fontom u kojoj je stajalo ime Coca-Cola, s bijelom trakom ispod teksta. To je bio početak modernog i pojednostavljenog izgleda koji će biti korišten u marketingu brenda narednih decenija. Crveni kvadrat s bijelim slovima postao je jedan od najprepoznatljivijih simbola na svijetu.
Ko je stvorio Coca-Cola logo?
Iako se vjeruje da je Robinson stvorio prvi Coca-Cola logo, Louis Madarasz, kaligraf iz Teksasa, tvrdio je da je on zapravo dizajnirao logo. Robinson je to osporio tokom suđenja 1914. godine, tvrdeći da su on i jedan gospodin po imenu Frank Ridge bili ti koji su ga stvorili. Nažalost, Madarasz je preminuo 1910. godine i nikada nije imao priliku iznijeti svoju verziju priče.
KOMENTARI