instant fap
NaslovnicaAUTO

Toyota Yaris: Ljubimac evropske publike

Toyota Yaris: Ljubimac evropske publike

Sudeći prema rezultatima prodaje u Evropi u posljednjih nekoliko mjeseci, Toyota će (i) s novom generacijom najatraktivnijeg Yarisa do sada zaraditi mnogo novca. Zasluženo!

Družili smo se i s prethodne tri generacije Yarisa, ali se ne sjećamo da su prethodnici (koji su se, također, odlično prodavali) svojom pojavom izazivali toliko pozitivnih reakcija okoline koliko je izazvala četvrta generacija jednog od Toyotinih najboljih „igrača“ čija je hibridna verzija prije mjesec dana izabrana za Evropski automobil 2021. godine.

Osnovni razlog za odličan prijem novog Yarisa kod probirljive i počesto patriotski nastrojene evropske publike zasigurno ne leži u njegovoj dvobojnoj karoseriji, jer takva rješenja već odavno i nisu neka novost. Ostaje moćno prezime, ali i činjenica da u ovom trenutku nema običnih automobila B segmenta s naglašeno proširenim blatobranima koji će okolinu lako animirati da pomisli kako se ispod prednjeg poklopca krije mnogo više od atmosferskog trocilindarskog benzinskog motora. Da, da, zaključno s „WRC blatobranima“, ispod kojih smo zamišljali barem za broj veći promjer točkova, četvrti Yaris u cjelini izgleda odlično i prvi je od istoimenika za kojim se ljudi okreću.

S novom platformom stigla je još kruća karoserija koja je kraća, šira i niža od prethodne, a Toyotin novi koncept osigurao je veće međuosovinsko rastojanje, što možda i nije tako važno vozaču i suvozaču, ali je veoma važno putnicima koji će vrijeme provoditi na zadnjim sjedištima. Zbog kompaktne karoserije i povećanog međuosovinskog rastojanja, Yaris ponudom prtljažnog prostora nije među rekorderima u klasi kojoj pripada, ali će u kabini ponuditi sasvim dovoljno mjesta za vozača i tri odrasle osobe.

Uz paket opreme Sport kupci mogu očekivati manje-više sve što će pomoći da vrijeme u Yarisu protiče ugodno. Razmaženi bi se mogli mrštiti zbog ručnog klima-uređaja. Nije nam se učinilo kao poseban nedostatak, jer su se naše obrve više skupljale zbog tvrde plastike koja je na pojedinim mjestima mogla biti mekša i monotonog ekrana multimedijalnog sistema s osrednjom rezolucijom.

Istovremeno, dopala nam se jednostavna digitalna instrumentna tabla s odvojenim okruglim kućištima u retro stilu, a ugodna oku je i tamna boja koja dominira u kabini. Solidna su i sjedišta koja drže tijelo u zavojima mnogo bolje nego što bi se to moglo reći na prvi pogled, a viši vozač sjedio bi izvrsno kada bi hod upravljača po dubini bio mrvicu izdašniji.

I novi Yaris može se kupiti u hibridnoj kombinaciji s baterijama i elektromotorom koji asistira benzinskom motoru, ali testni primjerak pokretala je džepu znatno povoljnija (i nama znatno draža) konvencionalna varijanta koju je pokretao snažniji od dva benzinska motora u ponudi.

I dok u većini drugih automobilskih kompanija svoje (snažnije) verzije trocilindarskih motora potpomažu turbopunjačima, jer su bez njih (realno) preslabi da se nose s međugradskim dionicama, u Toyoti su razmišljali drugačije i nisu pogriješili. Umjesto dodavanja turbopunjača, zadržali su 1,5-litarsku radnu zapreminu motora koji se u četverocilindarskoj formi nudio u kombinaciji s prethodnim Yarisom, a onda su ga „skratili“ za jedan cilindar. Nema veze. Čak i kao „triple“, motor nudi 125 KS i 153 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je 14 KS i 17 Nm više u odnosu na spomenutu četverocilindarsku verziju. Palac gore!

Odlično proračunat ručni 6-stepeni mjenjač u kombinaciji s motorom koji voli da se „vrti“ garancija su za efikasna međuubrzanja, što zapravo i najviše treba na našim kamionima pretrpanim cestama. Kraći prijenosni odnosi ne idu u prilog najvećoj brzini, pa Yaris nije među najbržima u svom klubu, što i nije neki grijeh, ali je zato među najboljima iz mjesta do „stotke“ do koje stigne za devet sekundi. Onda i nije teško zažmiriti na zvučnu izolaciju kabine koja je podbacila pri brzinama kretanja koje su uobičajene na autocesti.

Bez start/stop sistema i sve prisutnijih radnih programa, među kojima je obično i program ‘Eco’, Yaris je u prosjeku trošio nešto više od pet litara goriva na 100 kilometara. Daleko od gradskih gužvi, na otvorenim običnim cestama i brzinama koje nisu prelazile 90 km/h za svakih 100 pređenih kilometara trebalo nam je samo 4,7 litara.

Vozačici ili vozaču svidjet će se i upravljivost Toyotinog kandidata u Evropi i dalje dragom B segmentu. Bez naglašenog naginjanja, bez podupravljanja, bez iznenađenja, precizan i „lagan u rukama“… Odličnom nošenju sa zavojima pomaže i činjenica da je novi Yaris lakši od prethodnika, a na tihom ovjesu koji se može nositi i s mnogo većom „ergelom“ svoju je besprijekornu izbalansiranost dokazao na osrednjim M+S gumama iz proizvodnog programa turske kompanije Lassa.

Ne znamo kada ćemo skinuti maske s lica, niti znamo koliko smo daleko od vakcina i kafana, ali znamo da će Toyotin dugo čekani četvrti Yaris (čija je strašna GR verzija entuzijaste širom svijeta uvjerila da vrijeme malih „hothatch“ automobila još nije prošlo) mnogim evropskim automobilskim kompanijama ozbiljno pomrsiti račune. Zasluženo!Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Yaris Sport BiTone 1.5 VVT-iE Cijena osnovnog modela: Yaris Luna 1.0 VVT-i – 26.600 KM Cijena testnog modela: 30.830 KM

Motor: trocilindarski, benzinski, DOHC, četiri ventila po cilindru, 4-taktni, varijabilno upravljanje ventilima, direktno ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.490 ccm. Najveća snaga 92 kW – 125 KS pri 6.600 obr/min. Najveći obrtni moment 153 Nm pri 4.800 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 195/55 R16 87H (Lassa Snoways4).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9 s. Najveća brzina – 180 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,4 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – 5,3 l/100 km. Zapremina rezervoara – 42 l. Prosječna emisija CO² – 124 g/km. Euro 6AP.

Dimenzije: Dužina – 3.940 mm. Širina – 1.745 mm. Visina – 1.500 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.560 mm. Zapremina prtljažnika – 286/947 litara. Masa praznog vozila – 1.040 kg. Ukupna masa vozila – 1.555 kg.

Serijska oprema: Komplet za popravak gume, 16-inčne aluminijske felge, prednji odbojnik u boji karoserije, peraje antena, crni pokrov sigurnosnog pojasa, ručke vrata u boji karoserije, LED prednji i zadnji svjetlosni potpis, Piano crna gornja prednja maska, zatamnjeni zadnji prozori, crna prednja donja rešetka, crni donji dio zadnjeg odbojnika, zadnji spojler, sistem pametnog ulaska i pokretanja, daljinsko oslobađanje poklopca prtljažnika ključem, elektropokretani/grijani vanjski retrovizori, senzor kiše, podsjetnik za isključivanje glavnih svjetala, produženi rad glavnih svjetala, klima-uređaj, taster za pokretanje motora, senzor sumraka, automatsko isključivanje glavnih svjetala, daljinsko zaključavanje vrata, zadnja kamera, sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s otkrivanjem pješaka i biciklista, čitanje saobraćajnih znakova, automatska duga svjetla, praćenje trotoarskih crta, prednja svjetla za maglu (LED), blokada motora, treće stop svjetlo (LED), upozorenje za umor vozača (Driver Attention Alert), sistem za hitni poziv u pomoć eCall, podesivi limitator brzine (Adjustable Speed Limiter – ASL), ABS s elektronskom raspodjelom sile kočenja (EBD), dojava o naglom kočenju (Emergency Brake-light Signal – EBS), pokazivači smjera integrisani u retrovizore, sistem kontrole stabilnosti vozila (VSC), sistem praćenja pritiska u gumama (TPMS), sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), pokazivač smjera (LED), glavna svjetla LED, zadnja kombinovana svjetla (LED), adaptivni tempomat, sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, sjedište vozača i suvozača sa zaštitom od ozljeda istezanja vrata (WIL), multimedijalni sistem Toyota Touch® 2, internetske usluge MyT, 8-ični zaslon multimedije, šest zvučnika, Bluetooth® sistem, USB konektor, Digital audio broadcast (DAB), integracija pametnog telefona, umetak na kugli ručice mjenjača od satiniranog kroma, kožna kugla ručice mjenjača, kožni obruč multifunkcionalnog upravljača s tri kraka, Piano crna centralna konzola, siva obloga krova, kožna ručna kočnica, hromirani umetak na bočnim otvorima za prozračivanje, prednji i zadnji gornji rukohvati, pročistač peludi u kabini, zaštitna brava za djecu, prednja utičnica 12V, električni servoupravljač (Electric Power Steering – EPS), ogledala na zaslonima za sunce, osvjetljenje prtljažnika, prekidač podesivog limitatora brzine (ASL) na obruču upravljača, prekidač upozorenja za nenamjerno prestrojavanje na obruču upravljača, elektrohromatski retrovizori, prikaz slike sa zadnje kamere na zaslonu audio sistema, elektropokretani prednji i zadnji prozori, prekidač glasovnog prepoznavanja na obruču upravljača, prekidači info prikaza na obruču upravljača, prekidači audio sistema na obruču upravljača, prekidač adaptivnog tempomata na obruču upravljača, pomicanje upravljača po visini i dubini, sloj za zaštitu od buke u vjetrobranu, TFT 4,2-inčni info zaslon u boji, zaštita od priklještenja na podizačima prozora, digitalna instrumentna tabla, grijač zadnjeg stakla, indikator eko vožnje, 60:40 djeljivi/preklopivi nasloni zadnjih sjedišta, tri naslona za glavu na zadnjim sjedištima, isofix, zadnje kuke za kapute, prednji nosači za čaše, džepovi u prednjim i zadnjim vratima…

KOMENTARI