instant fap
NaslovnicaVijestiBiH

Trgovačka politika velikih lanaca u BiH: Jeftinim robnim markama osvajaju domaće kupce

Trgovačka politika velikih lanaca u BiH: Jeftinim robnim markama osvajaju domaće kupce

Veliki trgovački lanci pune police proizvodima vlastitih robnih marki, koji su dosta povoljniji od brendirane robe. Konzumov Kplus, DM-ova Balea i Bingo robne marke odavno nisu nepoznanica kupcima u Bosni i Hercegovini. Cijena je glavna karta na koju igraju, jer je upravo ona presudni faktor pri odluci koji proizvod kupiti kod većine kupaca u našoj zemlji. Nedoumica, ipak ima, pogotovo kada je riječ o kvalitetu tih proizvoda.

Suprotni interesi

U kvalitetan brend ugrađeno je višegodišnje znanje i iskustvo, što povećava cijenu tih proizvoda.

Direktor mljekare Milkos Adin Fakić, izjavio je za Faktor da robne marke obaraju cijene brendiranih proizvoda. Veća cijena proizvoda omogućava brendiranim proizvođačima da ponude povoljniji otkup uzgajivačima i od njh traže kvalitetnije proizvode.

– Ako nemamo taj instrument, onda se urušava cijeli sistem − dodao je Fakić.

Trgovački lanci imaju drugi instrument u svojim rukama, a radi se o pregovaračkoj moći prilikom sklapanja sporazuma. Zbog toga nije rijedak slučaj da neke mljekare, koje imaju brendirane proizvode, pakuju mlijeko i za robne marke.

– Interesi poljoprivrednika, prerađivača i trgovačkih lanaca totalno su suprotni. Trgovački lanci imaju veliku pregovaračku moć i bukvalno ‘stisnu’ prerađivača i mljekaru da to rade po najnižoj mogućoj cijeni − rekao je Fakić.

Naposljetku, kupcu jedino preostaje da čita deklaraciju i uporedi proizvode, jer to je jedini način da provjeri koja je razlika između brendiranog proizvoda i robne marke.

Domaći resursi

Da robne marke imaju dobar plasman, dokaz je i odluka trgovačkog lanca Bingo da pokrene vlastitu proizvodnju. Rukovodilac razvoja poslovnih projekata u Bingu Emir Ramić, rekao je za Faktor da je glavni razlog za ovaj potez sve veća potražnja domaćih proizvoda.

– Bingo privatne robne marke prvenstveno se proizvode u BiH, s udjelom do 80 posto domaćeg porijekla, a ostalih 20 posto spada na proizvode za koje u BiH još nema proizvodnje − precizirao je Ramić.

KOMENTARI