instant fap
NaslovnicaBiH

Završen prvi most u BiH izgrađen sistemom postupnog naguravanja

Završen prvi most u BiH izgrađen sistemom postupnog naguravanja

Ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić, predstavnici JP Autoceste FBiH te izvođača radova, prisustvovali su danas završnom naguravanju posljednjeg segmenta Mosta 3 na Koridoru 5c, poddionica Drivuša – Gorica.

Riječ je o prvom objektu te vrste u BiH koji je izgrađen tehnologijom postupnog naguravanja, a sastoji se od dva mosta, od kojih je jedan dug 510,  a drugi 420 metara.

Ova tehnologija je zahtijevala da na jednoj strani mosta bude izgrađena tehnološka stanica na kojoj je vršeno betoniranje punog profila mosta po segmentima dužine 21,5 metar, nakon čega je posebnom presom naguravana rasponska konstrukcija preko izgrađenih stubova te je tako kompletirana osnovna konstrukcija mosta.

Asim Nanić, direktor kompanije ŽGP, koja je  izvodila rdove na mostu, rekao je da su uprkos vrlo teškom terenu uspješno završili objekt primjenom, isključivo, “domaće pameti i tehnologije”.

– Pokazali smo da smo najbolji u BiH po pitanju mostogradnje, što je i najbolja poruka investitorima pred buduće projekte, tvrdi Nanić.

Ministar Hadžić je naglasio da je danas jasno da su naši građevinari u stanju da izvedu izuzetno komplikovane projekte jednako kvalitetno kao i najveće svjetske kompanije.

– Nakon ovoga možemo konstatovati da su “položili na ispitu” i dat ćemo sve od sebe da ubuduće na Koridoru 5-C radove izvode naše firme. Vjerujem da će oni na tim zadacima potvrditi svoju stručnost i pokazati da su bili zapostavljeni svih ovih godina, dok su inostrane firme bile neopravdano favorizirane, kazao je Hadžić.

Po njegovin riječima, ovaj most će biti u potpunosti završen do maja, a tunel Vijenac (na koji se Most 3 nastavlja) bit će probijen do marta ove  godine te će ova poddionica i Sarajevska zaobilaznica biti završene na proljeće 2014.

Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić potcrtao je da je ovo najznačajniji korak u spajanju Sarajeva i Zenice od završetka dionice Kakanj -Bilješevo, izrazivši posebno zadovoljstvo zbog činjenice da su radove projektovanja i izgradnje Mosta 3 izvele bh. kompanije.

Ukupna vrijednost izgradnje Mosta 3 iznosi 15.039.525 KM, a izgradnjom mosta tehnologijom postupnog naguravanja kompanija ŽGP stekla je reference za izgradnju mostova na ovaj specifičan način.

KOMENTARI