Volkswagen je u martu 1981. uveo seriju štedljivih modela, od Polo Formel E do Passat Formel E, s motorima povišenog kompresijskog omjera, sistemom gašenja motora nakon zaustavljanja i manjim prijenosnim omjerom najvišeg stepena ručnog mjenjača.
Sve više novih automobila opremljeno je sistemom Start-Stop, za automatsko gašenje motora pri kraćem stajanju (na semaforu, u koloni…) i ponovno paljenje.
U klasičnoj se izvedbi motor automatski gasi u praznom hodu, otpuštanjem papučice spojke, a pali ponovnim pritiskanjem.
Prvi automobil koji je uveo sistem Start-Stop, doduše poluautomatski, bio je Volkswagen Passat Formel E iz 1981.
Pri stajanju vozač je gasio motor pritiskom na gumb na ručici, a motor se palio pritiskom papučice gasa. Zbog predviđenog češće paljenja, elektropokretač je bio ojačan, a akumulator povećanog kapaciteta.
Riječ je o modelu Volkswagen Passat druge generacija (B2), uvedenom u listopadu 1980., kao fastback (kombilimuzina s petorim vratima i ukošenim stražnjim dijelom) dužine 4435, širine 1685 i visine 1385 mm te karavan (Variant) dugačak 4540 mm.
Koncept Start-Stop se počeo razvijati 1973. u modelu Volkswagen 412, nesuđenom i neuspješnom nasljedniku kultnog modela Volkswagen Buba.
Na sljedeći se korak trebalo čekati osam godina, u kojem je periodu Volkswagen napravio revoluciju, prelaskom na Audi/NSU koncepciju s prednjim pogonom, poprečnim i uzdužnim motorom.
Volkswagen Polo, Derby, Golf i Jetta, u verzijama Formel E, imali su 4-stepenski mjenjač ‘3+E’ (četvrti stepen produžen 17 posto), a Passat i Santana Formel E 5-stepenski ‘4+E’ (peti stepen produžen 25 posto, overdrive). Sljedeći takav sistem ugrađen je 1983., u model Fiat Regata ES. Masovna serijska ugradnja počela je 2000-ih.
U videu pogledajte kako to izgleda ovaj Volkswagenov model:
Izvor Autoportal.hr
KOMENTARI