Osim autića, klikera i lopte, u životu djece, jedno od popularnih rekvizita svakako su sličice i albumi. Starije generacije sjetit će se da se u Bosni i Hercegovini prije rata sakupljale Paninijeve sličice svjetskih prvenstava u fudbalu u Meksiku 1986. i Italiji 1990. godine. Djeca su se trudila popuniti album, mnoštvo duplih slika razmjenjivali su, a bila je i popularna igra „pola-cijelo“. Po završetku rata, dolaskom novih vremena, euforija za sličicama polako je jenjavala. Sve se promijenilo s plasmanom fudbalske reprezentacije na Mundijal u Brazilu 2014. godine. Ponovo su se posjećivali kiosci i kupovali albumi.
Mundijal u Brazilu
Marketinška firma Skymedia d.o.o. iz Sarajeva prepoznala je poslovnu priliku u proizvodnji albuma i sličica, gdje BH Telecom Premier liga u fudbalu do sada nije bila zastupljena.
Direktor Skymedije Halid Skaka za Faktor je ispričao da je na ideju došao 2012. godine tokom Evropskog prvenstva u fudbalu u Poljskoj i Ukrajini.
– S prijateljem sam došao na ideju da bi bilo dobro za početak imati sličice grbova Sarajeva i Željezničara. To je tada bila ideja. Nakon plasmana reprezentacije BiH na Mundijal u Brazilu, i velikom potražnjom sličica, shvatili smo da bi bilo dobro uraditi album BHT Premijer lige, jer to niko nema – rekao je Skaka.
Prema njegovim riječima, prvi album sa sličicama, kao pilot-projekat, izdan je u maju 2015. godine, praktično na kraju sezone 2014/2015.
– Bilo je mnogo pravnih prepreka u vezi s izdavanjem. Ove godine izdali smo već drugi album, a naša zamisao je da se albumi i sličice izdaju početkom druge sezone, zbog ogromnih transfera koji se obave u zimskom prelaznom roku u Premier ligi BiH – kazao je naš sagovornik.
Cijena albuma iznosi dvije KM, a paketa sličica 0,75 KM, i moguće ih je nabaviti na trafikama iNovina, Duhanprometa, Tobaccopressa.
Domaći proizvod
Govoreći o štampanju sličica, Skaka je naveo da su štamparije u BiH imale problema s pakovanjem sličica.
– Imali smo ponuda da se sličice štampaju i pakuju u inostranstvu, ali smo htjeli tržištuponuditi potpuno domaći proizvod. Ove godine Unioninvest plastika nam je štampala albume i sličice. Na cijelom projektu radilo je oko 30 radnika, uglavnom vanjskih saradnika, dok sama Skymedia zapošljava tri stalno zaposlena – rekao je direktor Skymedije.
Rekao je da za sljedeću sezonu imaju nove planove.
– Iduće sezone mijenja se format lige, planiramo uvrstiti i online album, ali još uvijek ne znamo kada će biti realiziran ovaj projekat. Trudit ćemo se svake godine biti sve bolji i da ćemo jednog dana postati poput Paninija, jer smatramo da to nije nedostižno – zaključio je Skaka.
KOMENTARI