instant fap
NaslovnicaVijestiBiH

Nastavnik i njegov učenik u doba epidemijske krize

Nastavnik i njegov učenik u doba epidemijske krize

U vremenu epidemijske krize u kojoj je kretanje najmlađih ograničeno na stan i haustor, kuću i okućnicu, učenici treba da rade, uče, vježbaju, čitaju, pišu, a to znači da je svakodnevno zastupljena “okupaciona terapija”, koja ne smije biti vremenski neograničena, mišljenja je predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja Kantona Sarajevo Saudin Sivro.

Prema njegovim riječima, ocjene moraju biti u drugom planu, njihova uloga treba da bude poticaj i ohrabrenje za više i bolje, odnosno apsolutno je neprihvatljivo da prijetnje i svaki oblik represije, pa i onaj najmanji, bude prisutan u odnosu nastavnik-učenik…

“Vrlo važno je imati na umu da učenici ne smiju provoditi previše vremena za računarom/tabletom/mobitelom jer njihovo kako fizičko tako i psihičko zdravlje ne smije biti ugroženo.

Dobro je kada su učenici zaokupljeni online nastavom po cijeli radni dan, ali tokom tog dana moraju imati velike pauze (kraće i duže i u različitim intervalima) tokom kojih će se odmoriti i “napuniti” baterije… U onim školama u kojima je to moguće dobro bi bilo da prva smjena počinje u 9, a ne u 8 sati jer je to jedan od načina da učenici spremniji “dođu” na nastavu.

Njihov zdravstveni imunitet, ali i svaki drugi bi bio jači… 

U online sistemu obrazovanja definitivno će do izražaja doći nastavnikove sposobnosti, znanje, kompetencije, pedagoške i razne druge vještine, autoritet zasnovan na ljudskosti a ne na zakonu jačeg. U prvom planu nastavnikovog rada trebaju biti želja za okupacijom pažnje učenika, želja za prenošenje znanja, relaksacija učenika i još neke bitne stvari koje će svaki nastavnik otkriti shodno interesovanju učenika. Prenošenje znanja ne smije praviti dodatni pritisak na učenike već upravo suprotno. Svaki nastavnik mora da se izbori za reduciranje sadržaja koje prenosi. On to mora uraditi sam jer svaki nastavnik treba da zna procijeniti potrebe i mogućnosti svojih učenika. Više ne znači i bolje.

Kvalitet uvijek treba biti ispred kvantiteta. 30% manje učenicima će učenicima olakšati da 70% budu kvalitetniji i korisniji od 100%… Cijeli proces treba da bude prožet osjećajima brige i podrške, često biti protkan šaljivim komentarima i onim što će uprkos svemu sačuvati autoritet i integritet nastavnika a zadržati ozbiljnost procesa prenošenja znanja i cjelokupnog online sistema obrazovanja.

Još jednom, po ko zna koji put, pokazat će se i potvrdit će se da su kompetencije nastavnika najvažnija stvar u obrazovanju. Od nivoa kvaliteta kompetencija nastavnika uveliko zavisi kvalitet obrazovnog sistema općenito…”, navodi Sivro.

KOMENTARI