instant fap
NaslovnicaVijestiBiH

Ovo su najskuplji automobili koji su uvezeni u BiH tokom 2015. godine

Ovo su najskuplji automobili koji su uvezeni u BiH tokom 2015. godine

Saznajte koji su najskuplji automobili koji su uvezeni u BiH u toku 2015. godine…

Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH u jedanaest mjeseci 2015. godine u BiH je uvezeno ukupno 59.939 putničkih motornih vozila.

Ratko Kovačević, portparol UIO BIH kaže da je ukupna vrijednost vozila koja su se uvezla u osam mjeseci 2015. godine iznosila 496 miliona KM.

“Više od 90 % odnosi se na polovna putnička motorna vozila, dok se manji dio odnosi na nova vozila. Kad je u pitanju vrsta vozila koja se uvoze najzastupljenije su marke automobila: Volkswagen, Opel, Reno, Citroen i Ford”, rekao je za BUKU Kovačević.

NAJSKUPLJA VOZILA

Među vozilima koja su se uvezla u BiH u jedanaest mjeseci 2015. godine najskuplja vozila su:

1. Bentley Continental GT V8S, čija vrijednost je bila 310.797 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 52.871 KM

2. Mercedes Benz S63 AMG Coupe, čija vrijednost je bila 293.704 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 49.955 KM

3. Bentley Continental, čija vrijednost je bila 246.720 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 41.963 KM

4. Porche Carrera, čija vrijednost je bila 235.828 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 40.202 KM

5. Porche Cayenne, čija vrijednost je bila 228.736 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 38.996 KM

6. Porche, čija vrijednost je bila 227.776 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 38.848 KM

UVOZNE DAŽBINE

Ukupno obračunate i naplaćene dažbine prilikom uvoza putničkih motornih vozila u BiH u jedanaest mjeseci 2015. godine iznose 88 miliona KM.

Kovačević kaže da se od početka 2013. godine na uvoz polovnih putničkih motornih vozila iz EU ne plaća carina, već samo PDV u iznosu od 17 %, ukoliko uvoznik dokaže da se radi o vozilu koje ima porijeklo iz neke od zemalja članica EU.

“Porijeklo se dokazuje izjavom na fakturi ili obrascem EUR 1. U skladu sa trgovinskim dijelom Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju BiH sa EU carina se na polovna putnička motorna vozila porijeklom iz EU postepeno ukidala u periodu od 2008. do 2013. godine, dok je za nova vozila porijeklom iz EU carina ukinuta već na početku 2009. godine”, objašnjava Kovačević.

PROCEDURA UVOZA

Kovačević podsjeća da se od 1. januara 2011. godine u Bosnu i Hercegovinu mogu uvoziti cestovna motorna i priključna vozila starija od sedam godina, koja zadovoljavaju najniže tehničke zahtjeve za novoproizvedena i korištena vozila u procesima homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila.


Foto: Ilustracija

“Ovo je definisano Odlukom o izmjeni i dopuni odluke o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma, koju je 28. decembra 2010. godine donio Savjet ministara BiH. Uprava za indirektno oporezivanje je započela sa primjenom pomenute Odluke 1. januara 2011. godine, a to konkretno znači da se u carinskoj proceduri uvoza cestovnih motornih i priključnih vozila, prilikom podnošenja carinske deklaracije za carinjenje, zahtijeva i odgovarajuća isprava o ispunjenosti uslova homologacije vozila, koju izdaju ovlašteni tehnički servisi u BiH. Bez pomenute odgovarajuće isprave, koju izdaje ovlašteno tijelo za homologaciju, ne može se obaviti carinska procedura uvoza vozila u Bosnu i Hercegovinu”, ističe Kovačević.

Kada je riječ o proceduri uvoza automobila Kovačević ističe da se ono se prijavi na graničnom prelazu, tu se dobije provozna carinska prijava na rok od 10 dana, u pomenutom roku uvoznik mora izvršiti homologaciju vozila i nakon toga doći u carinsku ispostavu u unutrašnjosti BiH gdje se vrši carinjenje vozila.

Broj polovnih automobila koja su 2015. godine uvezena u BiH bio oko 56.000, što je dvostruko više nego 2010.

buka

 

KOMENTARI