instant fap
NaslovnicaLokalne temeUSK

Preminger obilježio 25 godina postojanja: U BiH se uvozi jeftino i loše pivo

Preminger obilježio 25 godina postojanja: U BiH se uvozi jeftino i loše pivo

Bihaćki Preminger ove sedmice proslavio je mali jubilej, 25. godišnjicu postojanja. U ovom periodu opstali su uprkos preprekama.

Bihaćka pivovara zapošljava 120 ljudi, svi se bore za što bolji nastup na domaćem tržištu. Tim povodom razgovarali smo sa direktorom Edinom Ibrahimpašićem.

Uvozni lobiji

– Mi smo u delikatnoj situaciji, zajedno sa kompletnom domaćom proizvodnjom. Dakle, domaće firme se vrlo teško pozicioniraju i vrlo teško prodaju proizvode. Pritom imamo ogromne probleme nelojalne konkurencije. Uvozna piva, najviše iz Hrvatske i Srbije, iz kojih dolazi 96 posto uvoza, gaze domaće tržište. To su multinacionalne kompanije koji imaju budžet kao cijela Federacija BiH i u toj konstelaciji snaga nama nedostaje prostor, poput pristupa medijima i šire kampanje. Oni imaju i druge benefite usljed selektivnog primjenjivanja našeg zakona o uvozu, transfernih cijena i slično, kazao nam je Ibrahimpašić.

Također, u svim domaćim strukturama vlasti mnogo je onih koji rade za uvozne lobije. Domaći proizvođači u više navrata su se suočavali i sa problemom te vrste. Zatim širenje raznih brendova piva, na primjer, tuborg, pan, carlsberg, zapravo su obično u vlasništvu jedne kompanije koja ima svoje ispostave i u Srbiji i Hrvatskoj.

– Ono što se šalje nama nije ni kvalitetno, jer kod nas se uvozi takozvana platežno-razredna kategorija, zapravo jeftinije i lošije pivo. U naprednim zemljama situacija je suprotna i većinom se uvozi visoki kvalitet, premijum piva. Ali naše potencijalno tržište ipak je Bosna i Hercegovina i kada bi kod kuće postizali rezultate mi bismo onda lako krenuli u osvajanje stranih tržišta.

Napominjem, ni jedna strana kompanija nije otvorila punionicu piva u BiH, naših građana nema zaposlenih u njihovoj proizvodnji, ali zato maksimalno koriste susjedne države, rekao je Ibrahimpašić.

Trenutno se domaći proizvođači koriste CEFTA sporazumom, koji za njih nije idealan, a njegove nedostatkje opet najviše koriste uvozni lobiji. Jedini izlaz za domaće proizvođače jeste svijest građana, da počnu kupovati domaće, da domicijelno tržište radi u funkciji razvoja domaće ekonomije.

Primjer Dite

Konzumenti trebaju sami potražiti domaće proizvode, jer je našim proizvođačima teško doći do njih.

Lanci supermarketa pozicinioniraju svoje prepakirane proizvode, ili strane, domaćih je najmanje. Jedino potražnja to može promjeniti.

– Građani su pokazali da mogu, kao u primjeru Dite koja pet godina nije radila. Zašto se javnost ranije nije uključila? Zašto samo za jedan proizvod, zašto tako ne bi krenula jaka podrška za svaki domaći proizvod? Jer efekti bi bili pozitivni za domaću ekonomiju, spasile bi se tako mnoge domaće firme koje su također u stečaju ili su na putu da budu, kazao nam je Ibrahimpašić.

On preporučuje nacionalnu svjesnost, da se svaka individua zapita koliko doprinosi da nam svima bude bolje, te da se nakon 20 godina lutanja snažno okrenemo sebi.

oslobodjenje.ba

KOMENTARI