instant fap
NaslovnicaSanski MostLokalne teme

U školu bez suza

U školu bez suza

Polazak djeteta u školu dio je procesa odrastanja, ali i događaj koji mališane i roditelje istovremeno veseli i plaši.

Prvi utisak i iskustva koja dijete stekne pri polasku u prvi razred naročito su važna. Pri tom je bitan i stav roditelja prema školi jer se on prenosi na dijete.

Pozitivan stav roditelja doprinijeće tome da dijete u školu krene radosno i bez straha. Važno je da dijete ima usvojene norme ponašanja, sposobnost prilagođavanja, upornost i da poštuje druge. Ukoliko je dijete išlo u vrtić kvalitetan predškolski rad olakšaće prelaz djeteta iz vrtića u školu.

Roditelj može pomoći djetetu tako da je dosljedan u odgoju i stvaranju radnih navika, postavlja jasne granice i pravila, pohvali dijete za trud te pokaže puno ljubavi, poštovanja i vjere u dijete i njegove sposobnosti. U svemu tome važnu ulogu ima igra jer putem igre dijete najbolje i najprirodnije uči.

Mjesto u kolektivu

U pripremnom razdoblju valja iskoristiti djetetovu prirodnu znatiželju i očekivanja. Kao i u većini situacija i procjena u životu, budite realni – vaše će dijete samo pronaći svoje mjesto u novom kolektivu i izgraditi odnose sa drugom djecom, učiteljicom i svim drugim osobama koje će ga okruživati.

Previše zaštite

Nastojte da ga ne štitite previše i ne očekujte da ga svi obožavaju kao što to činite vi i ukućani. Naravno da ćete pratiti kako se ono osjeća i razgovarati o svim događajima, ali pokušajte procijeniti šta ono može, a s čim će se malo pomučiti. Ako jednostavno slijedite ono što dijete radi i pomažete tamo gdje ono to zatraži, razvijaćete postepeno odnos povjerenja koji može kasnije tokom školovanja biti presudan.

Uređen kutak

Konkretne pripreme u kućnoj atmosferi obuhvataju obezbjeđivanje prostora za rad, dobro osvjetljenje, koliko-toliko mir i isključenost iz ostalog kućnog zbivanja u vrijeme koje je potrebno za rješavanje školskih obveza. Ako postoji mogućnost, najbolje je rješenje dječja soba ili bar kutak koji je uređen za školarca.

Put do škole

Igrajte se škole i na zabavan način priviknite dijete na rutinu koja ga očekuje u učionici. Upoznajte ga s putem kojim će ići do škole, posjetite školsko dvorište i zavirite zajedno kroz prozor učionice.

Koncentracija

Promjena od vrtića ili bake do škole je ogromna, s obzirom na to da je će biti potrebno da sjedi na jednom mjestu, prati razgovor, šta se govori i traži i pravoremeno ispunjava zadaće. Ne očajavajte ako ta koncentracija nije u kontinuitetu, sazrijevanje je čudesan proces i iz sedmice u sedmicu ćete vidjeti promjene i napredak.

Pobijedite strah

Na fobiju od škole nema jednostavnog odgovora. Na znakove upozorenja bi trebalo što prije reagovati i nastojati navesti dijete da strahove iskaže i opiše vlastitim riječima. Ponekad pomaže ako se dogovorite s učiteljima da ga posjetite za vrijeme odmora ili da vas nazove kada to poželi.

Emocije

Ne osporavajte djetetovo pravo da se ponekad osjeća loše, ali zadržite pravo da se okviri obaveza moraju poštovati. Samo to pokušajte olakšati, barem u prvo vrijeme. Ponekad će trebati potražiti i pomoć profesionalaca – školskog pedagoda ili psihologa, s ciljem izrade konkretnog plana aktivnosti za pomoć djetetu. (Agencije)

PSIHIČKE FUNKCIJE:

Pažnja

Od svega što djeca vide, čuju i osjete, u njihovu svijest ulazi samo ono na šta paze. Kod prvačića pažnja još nije svjesno kontrolisana i zato nastava mora biti privlačna, a takav mora biti i rad kod kuće. Za jačanje koncentracije dobro je slaganje slagalica.

Percepcija

Na početku školovanja djeca mogu imati poteškoća prilikom prvog čitanja i pisanja slova i brojeva. Mlađa djeca ih drugačije percipiraju od odraslih. Štampana, latinična slova p, b, d mogu se doživljavati kao isti znak. Slično je sa n i u, kao i s brojevima 6 i 9, sa A i V.

Mišljenje

Za uspješan početak školovanja važne su misaone funkcije djeteta. Za ovaj uzrast djece karakteristično je mišljenje koje se zasniva na iskustvu. A iskustva su u ovom periodu jako različita. Polaskom u školu, dijete ulazi u svijet gdje nije sve činjeno iskljuživo za njega.

Pamćenje

Kod mališana koji tek polaze u školu razvijeno je kratkoročno pamćenje, a ono je povezano s brzim zaboravljanjem. Poboljšava se, recimo, ponavljanjem pjesmica. Kratkoročno pamćenje je izuzetno važno, jer služi da bismo razumjeli ljudski govor formiran u rečenice.

Motivacija

Dijete je motivisano jedino željom za priznanjem odraslih. Na tu činjenicu treba stalno paziti te mu omogućiti mnogo pozitivnih emocija. Ako je ta spoljna motivacija postignuta, onda imamo već dva mehanizma učenja razvijena: identifikaciju i imitaciju

KOMENTARI