instant fap
NaslovnicaVijestiRegion

Yugom 55 preko pola svijeta

Yugom 55 preko pola svijeta

Piše: Tomislav Šoštarić

Iako na ovim prostorima pomisao na kultni jugoslavenski automobil Yugo mnogima budi nostalgiju, teško da bi se i današnji vlasnici tog vozila lako odlučili njime krenuti na duži put… primjerice, na jadransku obalu.

A kamoli da bi bijelim Yugom 55 Koral iz 1989. krenuli na put od 25.000 kilometara.

No, palo je to na pamet trojici mladića iz Rijeke – Filipu Jakovcu, Marinu Rempešiću i Aleksandru Puači. Desetog srpnja njih trojica takvim Yugom, kojeg su od milja nazvali R2D2 jer je, kažu, kao i taj slavni robot iz “Ratova zvijezda” njihov Yugo danas “dobroćudna limena kanta koju je pregazilo vrijeme”, kreću put dalekog mongolskog grada Ulaanbaatara.

Na tom će putu, kaže Filip Jakovac iz Alan Ford Adventure Teama, kako su se nazvali, proći kroz 20-ak zemalja: Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Tursku, Iran, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadžikistan, Kirgistan, Kinu, Mongoliju, Rusiju, Kazakhstan, možda kroz Estoniju, Latviju, Litvu te Bjelorusiju, Ukrajinu, Moldaviju, Rumunjsku i preko Srbije ponovno u Hrvatsku.

Galeb Živko

Start i cilj je Rijeka, a planiraju se vratiti 10. rujna, točno dva mjeseca nakon polaska. Trojac je sastavljen nakon što je iz originalnog dvojca zbog poslovnih obveza odustao uz Filipa originalni član tima.

Na avanturu su se odlučili nakon što je Filip kao skiper od klijenta doznao za Mongol Rally utrku, koja okuplja svake godine više od 200 ekipa, a koje u potpuno neadekvatnim automobilima prolaze preko pola svijeta kako bi prenijeli svoju humanitarnu poruku – i pritom se dobro zabavili, što je i njihova namjera.

UPOZNAVANJE SEBE I DRUGIH

Upoznavanje drugih i sebe samih kroz ovakav doživljaj i avanturu njihov je krajnji cilj. Dosta avantura u nogama, kaže Filip, imaju i on i Aleksandar, dok “Marino ima volju koja ga vodi i na kraj svijeta”.

“Ja sam prošao skoro 80 posto Europe što autom što kombijem, organizirajući brojne evente i putovanja ili sudjelujući na konferencijama itd. To mi je nekako i cilj u životu”, kaže Filip, koji u međuvremenu priprema još jedan projekt – Balkan Yacht Adventure u rujnu.

Pravila utrke su implementirali, ali se na njih ne odnose, niti kreću iz Praga ili Londona, gradova iz kojih starta ova, samo uvjetno rečeno utrka, jer je bitno stići, a ne pobijediti. Također, cilj im nije, kao sudionicima utrke, Ulan Ude.

“Moramo naglasiti kako mi ne idemo pod imenom Mongol Rallyja. Smatramo da novac od kotizacije – 6.500 kuna, odnosno oko 850 eura – možemo iskoristiti puno bolje i preusmjeriti ga za azil za ptice i naše tekuće troškove. Osim toga, zašto da netko uzima zasluge za našu ludost? Ali mi idemo u istom terminu kad i Mongol Rally. Ista destinacija, isti humanitarni cilj, isto neadekvatno vozilo itd. Dakle, sve ostaje isto samo što samo sami prepušteni sebi”, kaže Jakovac, koji je u timu preuzeo lik Sir Olivera.

S idejom Mongol Rallyja, na kojem automobil ne smije biti jači od 1.200 ‘kubika’ je sve krenulo, a rezultiralo tako da se opremaju kamerom i fotoaparatom.

Namjeravaju snimati videosnimke, pisati putopis, a po povratku napraviti i dokumentarac pod nazivom “Putevima Mongol Rallyja” te tako zaokružiti priču.

Filip kaže kako sva trojica vole putovati, pogotovo kada svoj užitak mogu zaokružiti u humanitarnu priču, a njihova se veže za njihovog ‘šefa’, galeba Živka – Broj 1, kako su ga nazvali – kojeg je Filip spasio kada ga je pronašao ozlijeđenog krila.

Prikupljanje sredstava od donatora i sponzora

Nakon veterinarske skrbi, Živko je bio smješten u privatnom azilu Filipove prijateljice, a potom je ‘preselio’ u azil za ptice Ane Škarice u Zaprešiću pored Zagreba.

Za humanitarni dio cijele priče prikupljaju novac od donatora i sponzora. Ovih je dana tim primio dobru vijest da će ih tvrtka Maraska sponzorirati sredstvima za Živka i azil.

U prikupljanju sredstava su vrlo aktivni – imaju ‘crowdfunding’ kampanju, internetsku stranicuwww.alanfordadventures.com i profil na Facebooku.


[ U timu se nadaju da Yugo neće opravdati negativni dio reputacije, kao na putu do Rijeke – Ustupljeno Al Jazeeri]U

“Putovanje poput ovoga za tri osobe sa svim troškovima, od džeparca za hranu, piće i ostalo pa do goriva, viza, auta, pripreme auta itd. košta otprilike 73.000 kuna (blizu 9.600 eura). No, tu je i registracija auta i osiguranje, varenje, dijelovi, rezervni dijelovi, kamere itd. Mi smo našli dosta sponzora za pokrivanje fiksnih troškova. Naš džeparac je samo 10.000 kuna (blizu 1.300 eura) po osobi i ovaj se put može ‘srediti’ i puno jeftinije. Ključ je naći sponzore”, kaže Marino Rempešić, poznat u timu kao Alan Ford.

Kao i sudionici Rallyja, i oni su rutu odabrali sami te se ne žele vraćati istom. Osim toga, za razliku od ostalih timova koji na cilju obično ostave vozilo i vraćaju se zrakoplovom ili vlakom, oni su se odlučili zabaviti i vratiti se starim Yugom.

Automobil koji su kupili u Velikoj Gorici, inače njihov ‘vršnjak’, trenutačno je na ‘rehabilitaciji’. Unatoč starosti i ‘opjevanoj’ kvaliteti vozila, nadaju se najboljem i ne mare za moguće kvarove na putu.

Na putu ‘sami svoji majstori’

“Dijelove smo nabavili i sada kreće pravi ‘face-lifting’. Bit će on OK. A ako ne, mijenjaj motor i idi dalje. Nadamo se da do toga neće doći. Potkovali smo se rezervnim dijelovima i naš mehaničar Darko iz Alfa auto servisa će nas naučiti kako ga popraviti u stilu ‘sam svoj majstor'”, kaže Puača, koji u timu ‘igra’ lik Boba Rocka.

U slučaju poteškoća, jer kako su čuli, u Mongoliji cesta gotovo i nema, opremili su se dodatnim kanisterima za gorivo i vodu te s dosta konzervirane hrane da prežive u slučaju ‘zapinjanja’ dok ne dođe pomoć.

Džeparac i vize financiraju sami.

“Zasad su gotove vize za Turkmenistan i Uzbekistan. Sada slijede Iran, Kina, Rusija, Kazakhstan, Tadžikistan i eventualno Bjelorusija, ako budemo išli preko nje. Sve ostale potrepštine se nalaze na našoj web stranici i pozivamo sve buduće sponzore i dobre duše da ih pogledaju pod sekcijom sponzorstva i ako štogod imaju, neka doniraju”, poziva Filip.

Izvor: Al Jazeera

KOMENTARI