instant fap
Naslovnicainmedia danasUncategorized

Zanimljiv koncept primjene tehnologije u mektebskoj nastavi u džematu «Donji Kamengrad «Sultan MehmedFatih 1463.»

Zanimljiv koncept primjene tehnologije u mektebskoj nastavi u džematu «Donji Kamengrad «Sultan MehmedFatih 1463.»

Prolazeći kamengradskom dolinom prije nekoliko dana, vaktija sa mog tehnološkog čuda u džepu oglasi se i to baš nekako kad sam bacio pogled na munaru prelijepe Sultan Fatihove džamije u ovoj drevnoj dolini. Nije bilo druge nego odazvati se pozivu na ikindiju namaz.

A onda – nesvakidašnji prizor. Lijepo zagrijana džamija, ugodan miris i graja dječijih nestašluka koja naglo utihnu pri prvim riječima ezana. Ezan završi a umiljati glas dječiji započe ikamet. Neobično lijepo iskustvo bilo je stajati u safu sa ovim malim biserima.

Nakon ikindija-namaza dječica se okupiše oko imama, a on laptop pred sebe i poče sa nastavom.

U kasnijem razgovoru sa imamom ovog džemata Nevres ef. Softićem ispričao mi je detaljnije o ovim neobičnim metodama koje on koristi u nastavi.

Mektebsku nastavu pohađa 23 učenika dvaput sedmično. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je svake godine sve manje upisane djece kako u školama a tako i u mektebima onda možemo konstatovati da je ovo itekako fin školski razred i lijepa brojka. Vjerovatno je ovo jedan od rijetkih primjera na ovim prostorima gdje je broj djece u odnosu na prethodnu godinu povećan za nekoliko učenika a jedan od razloga je inovativan pristup u nastavi.

Naime imam ovog džemata je kao vrstan informatičar i ekspert za multimediju i dizajn prepoznao prilike koje su omogućene razvojem novih tehnologija pa nam objašnjava:

“Obzirom da skoro svako dijete posjeduje neki tzv. pametni telefon i da jako mnogo slobodnog vremena potroše tipkajući na telefonima uvidio sam izvrsnu priliku da pokušam biti makar dio njihovih svakodnevnih aktivnosti na internetu. Odmah sam iskoristio Google-ovu edukativnu platformu i kreirao virtualnu učionicu prema predviđenim nastavnim kategorijama, odnosno predmetima. Sve lekcije koje obrađujemo na nastavi postavljam na ovu platformu u audio, video ili tekstualnoj formi. Recimo posebno se korisnim pokazalo postavljanje video lekcija koje obrađujemo na nastavi kao što je primjer sa sufarom. Djeca nemaju potrebe za dodatnim instrukcijama kod kuće. Dovoljno je da na mobitelu pokrenu aplikaciju i odaberu gradivo koje ih zanima. Tu su svakako i razni kvizovi i zadaci koje postavljam na platformi te postavim određeni rok za obavljanje zadatka i to recimo uradim u večernjim satima kada je njihovo prisustvo na internetu aktivnije nego u drugim dnevnim terminima. Na ovakav način muallim je non-stop dostupan svojim učenicima. Dodatna prednost ovog pristupa je i mogućnost da roditelji imaju uvid u rad svoje djece pa i učešće u rješavanju zadataka a Boga mi i ponavljanje gradiva…” sa osmjehom završava Nevres ef. Softić.

Ovo je samo jedna u nizu inovacija koje je ovaj imam primjenio u imamsko-muallimskom radu. Podsjetit ćemo i da je autor prvog DVD Kur’ana audio sinhroniziranog na bosanski jezik, autor nekoliko kvalitetnih web-platformi koje je poklonio institucijama islamske zajednice poput TV.bir.ba te producent i autor mnogobrojnih edukativnih video serijala i afirmativnih emisija koje promovišu islamske i opće vrijednosti.

Husein Buljubašić

 

KOMENTARI