instant fap
NaslovnicaBiH

Zašto prosječan Nijemac bez problema kupi novog golfa, a prosječan Bosanac isto auto kupi kad se Nijemcu izliže?!

Zašto prosječan Nijemac bez problema kupi novog golfa, a prosječan Bosanac isto auto kupi kad se Nijemcu izliže?!

Izvor: DW, autor: Nenad Veličković

Zašto jedan prosječan Nijemac bez problema kupi novog golfa, a jedan prosječan nemanjić isto auto kupi kad se Nijemcu izliže? Zato što su Nijemci glupi, a mi smo nemanjići pametni.

Zašto Švajcarci svoj sir prodaju cijelom svijetu, a naš travnički jedva ako dobaci do Goražda? Zato što su Švajcarci glupi, a mi smo nemanjići pametni.

Zašto Šveđani imaju Ikeu, a mi nemanjići Drvengrad? Zato što su Šveđani glupi, a mi smo nemanjići pametni.

Zašto Šveđani imaju Ikeu, a mi nemanjići Drvengrad? Zato što su Šveđani glupi, a mi smo nemanjići pametni.

Kako smo mi tako pametni? To sigurno ima veze s genima, jer istu pamet nalazimo u prošlosti sve dokle nam pogled seže. Ali isto tako ima veze i sa školom.

Njemačka, švedska ili švajcarska djeca u školama imaju malo predmeta, kod njih je škola više kao igra, nema tu ozbiljnog rada, udžbenici im ko slikovnice, ukratko – zajebancija a ne obrazovanje. Zato naš izbjeglica kad ode tamo rastura. I to je dokaz koliko su glupi Česi, Francuzi, Holanđani: gdje su njima pametne izbjeglice?

Našoj pameti trebaju četiri noge da je nose

A zašto je naše obrazovanje superiorno u odnosu na glupo pokazala je jedna nedavno objavljena analiza Nastavnog plana i programa za osnovno obrazovanje (*). Na oko 120 stranica, ubitačno precizno i neumoljivo izvedeno iz činjenica, autorski tim pokazuje kome svi skupa trebamo biti zahvalni za našu pamet.

Njemačka, švedska ili švajcarska djeca u školama imaju malo predmeta, kod njih je škola više kao igra, nema tu ozbiljnog rada, udžbenici im ko slikovnice, ukratko – zajebancija a ne obrazovanje. Zato naš izbjeglica kad ode tamo rastura. I to je dokaz koliko su glupi Česi, Francuzi, Holanđani: gdje su njima pametne izbjeglice?

Naša djeca, naime, ne bi bila tako pametna kad bi nastavnici tačno znali šta treba da rade. Ali uglavnom ne znaju, jer ishodi učenja često izostaju. Ako ne izostanu, onda su dati u formi ciljeva a ne ishoda. A ako su dati u formi ishoda, onda nisu baš prilagođeni uzrastu. Nego nerastu, čija je pamet za sve to odgovorna.

Analiza je puna grafikona na kojima linije padaju kao kod firmi koje propadaju. I da se radi o firmama, a ne o djeci, neko bi odavno bio smijenjen, kažnjen, otpušten, zatvoren… Ali, ne radi se o propalim firmama nego o uspješnom obrazovanju. A uspješno je jer smo mi, kao što je već dokazano na mnogim primjerima, pametniji od glupih ostalih. Na primjer, od Italijana. Oni se bore s mafijom umjesto da joj daju vlast.

Naša pamet nije za dvije noge, trebaju nam četiri da je nose.

Analiza koja i nepismenom jasno predočava zašto nam je svijet kaca s čijeg dna gledamo u budućnost glogov je kolac za vampirsko srce obrazovnog sistema. Ali će ga otupiti ili slomiti vojska neznalica ili pokvarenjaka (ili nije obavezno!) jednodušnim prezirom. I ocijeniće promašajem ovaj sjajan primjer kako naučni metod superiorno odgovara na pitanja poput: zašto djeca ne znaju matematiku ili zašto s otporom čitaju lektiru. Ne znaju i čitaju nerado jer su preopterećena, jer ne razumiju zašto uče to što uče i ne vide kakve veze škola ima sa životom.

Škola, kakva je sada, zaglupljuje djecu

Zašto djeca ne znaju matematiku ili zašto s otporom čitaju lektiru? Ne znaju i čitaju nerado jer su preopterećena, jer ne razumiju zašto uče to što uče i ne vide kakve veze škola ima sa životom.

Dragi roditelji, nemojte čitati ovu analizu, jer ćete se uzbuditi, možda i nasekirati, kad otkrijete da škola, ovakva kakva je sada, zaglupljuje vaše dijete, da kapetan tog pijanog broda ne razlikuje kormilo od plota. Možda ćete pobjesniti, možda ćete pomisliti da neko upropaštava ono što vam je najdraže i najvrednije, možda ćete poželjeti da psujete na roditeljskom sastanku poimenično svakog kome je njegova fotelja važnija od vašeg djeteta.

Lakše vam je i pametnije povjerovati da su autorice ove analize strane plaćenice, koje bi da vam nametnu tuđe obrazovne ishode umjesto naših patriotskih zahoda.

Ovaj poziv upućen je u škole, i to je put na koji mnogi papir krene. Nažalost i na čuđenje barem nekolicine profesora i profesorica srpskog jezika ovaj je do škola i stigao. Iako bi, da obrazovanje nije sasvim odvojeno od svoje prosvjetiteljske funkcije, trebalo da završi u korpi za đubre svake odgovorne školske uprave.

Kakve veze veronauka ima s Bećkovićem? Na šta se odnosi njegova dosjetka “Ako je vaše, što ga otimate?” Na jug Kosova ili na istok Sarajeva? Na koje se grobove misli u naslovu konkursa: one na Krfu, ili one u Srebrenici?

Prije svega, zato što je diskriminatorski, ne samo rodno, od crkvene opštine se bolje ne može ni očekivati, nego i prema učenicama i učenicima koji nisu Srbi i koje nisu Srpkinje. Šta bi, na primjer, jedno bugarsko dijete trebalo da napiše ili naslika na temu Zagledani u budućnost sanjamo, na osnovu ponuđene savremene naučne literature iz 1922. godine pod naslovom Bugarska zverstva u Vranju i okolini. Da nacrta svog čukundedu, koga se više niko u porodici ne sjeća, kako siluje srpsku nejač kojoj je prethodno zapalio kuću? Ili kako pali crkvu u kojoj su zatvorene prethodno silovane čukunbabe i prababe njegovih srpskih vršnjakinja i vršnjaka?

Ali razloga ima još, i svi bi bili zabavni da je konkurs raspisan za satirične tekstove a ne za dječije lepe literarne i likovne radove.

Na primjer, kakve veze veronauka ima s Bećkovićem? Na šta se odnosi njegova dosjetka “Ako je vaše, što ga otimate?” Na jug Kosova ili na istok Sarajeva? Na koje se grobove misli u naslovu konkursa: one na Krfu, ili one u Srebrenici? I zašto djeca nisu pozvana da napišu nešto o savremenim temama vezanim za crkvu? Na primjer o metodama liječenja ovisnika u Crnoj Reci – Čuj kako jauče ovisnik kroz puste ćelije naše… Ili, kad je već u organizaciju uključena tehnička škola Nikola Tesla, zašto ne bi đaci izračunali o koliko se božijih zapovijesti u svojoj karijeri oglušio vladika zvorničko-tuzlanski?

Bogo!… Vrati nam babu!

Zašto ne bi đaci izračunali o koliko se božijih zapovijesti u svojoj karijeri oglušio vladika zvorničko-tuzlanski?… Možda bi đaci imali nešto da kažu o pedofiliji, ili o zlatovezu u koji se ogrću pregojeni hristoljupci.

Možda bi đaci imali nešto da kažu o pedofiliji, ili o zlatovezu u koji se ogrću pregojeni hristoljupci.

Ali tada bi umjesto Vasiljevića na spisku literature bila kratka priča Svetozara Ćorovića “Na Uskrs”. Nju on završava tako što dovodi dvoje siročadi, sestru i brata, u crkvu, poslije vaskršnje službe, nekoliko dana nakon što im je otac, uhapšen zbog otpora opštinskoj vlasti, skapao u zatvoru:

KOMENTARI