instant fap

Borba njemačkih izdavača novina sa Internetom

Posljednjih godina izdavači ne prestaju s jadikovanjem zbog pada tiraža dnevnih, ali i nedeljnih listova. Izdanja se gase, publika se okreće internetu, a mlađi čitaoci nemaju naviku svakodnevnog kupovanja novina.

Njemački izdavači na istom tom internetu, koji navodno ubija štampu, vide rješenje i izlaz iz krize. „Internet je, što se tiče širenja sadržaja, blagoslov za izdavače“, smatra Ditmar Volf, direktor Udruženja njemačkih izdavača dnevnih novina i časopisa (BDZV). On smatra da izdavači dnevnih novina raspolažu svim preduslovima da iz „nove medijske kulture izađu kao pobednici“.

Nove statistike očito podupiru Volfov optimizam. Čak 39 odsto korisnika interneta redovno posjećuje internet ponude dnevnih novina. Iznenađujuće je da je u starosnoj dobi između 14 i 29 godina, dakle starosnoj grupi za koju se smatra da je baš ne zanima dnevna politika, ovaj postotak iznosi 62 odsto. „Dnevne novine na internetu dosežu najšire slojeve publike“, kaže Volf.

Ali jedno je broj klikova, a drugo i stvarna zarada od oglasa. I neko osjetno poboljšanje nije na vidiku. „Mi smo jedinstveni u ocjeni da reklamiranje preko interneta neće biti dostatno za pokrivanje troškova sadržaja“, kaže Joahim Furman koji je unutar BDZV-a zadužen za onlajn izdavaštvo.

Rješenje se ponovno traži u naplati konkretnih sadržaja. Ono što je pre nekoliko godina neslavno propalo, sada bi, širenjem uređaja poput Ipad-ova, moglo uroditi plodom. Prodaja tzv. e-papira, tj. elektronskih pretplata novina je u posljednje vreme u porastu. „Mentalitet po kojem sve na internetu mora biti besplatno polako nestaje“, zaključuje Furman.

( Tehnologija.me )

KOMENTARI