Ibrahim Sagerer-Forić patentirao revolucionarnu vjetroturbinu za žičare

HomeVijestiBiH

Ibrahim Sagerer-Forić patentirao revolucionarnu vjetroturbinu za žičare

Prijevoz nafte željeznicama donio bi višestruke efekte državi, ali bi usporio transport

Kao i iza brojnih svjetskih otkrića i postignuća, i iza ovog stoji ime jednog Bosanca i Hercegovca. Riječ je o revolucionarnoj vjetroturbini za žičare, koju je patentirao Ibrahim Sagerer-Forić ispred start-upa iz Austrije BergWind.

Bilo da se radi o skijaškim ili normalnim žičarama, BergWind turbine proizvode električnu energiju izvan radnog vremena, povećava se ekonomičnost korištenja žičara i daje veliki doprinos zaštiti klime i održivom turizmu.

Inače, Ibrahim ima diplomu u procesnom inžinjerstvu i magisterij u konstrukciji postrojenja na Univerzitetu primijenjenih znanosti Gornje Austrije. Više od 20 godina radi za Lenzing Group, firmu koja se bavi razvojem inovativnih postrojenja i procesnih tehnologija oko celuloznih vlakana i srodnih rješenja. U ovoj grupaciji Sagerer-Forić je globalni stručnjak za istraživanje i razvoj.

Njihov cilj je pronaći i iskoristiti nove prostore za obnovljivu energiju. Uz patentirane energetske module BergWind, razne žičare mogu se nadograditi u solarne i vjetroelektrane.

Ovu vijest, kao i brojne druge o uspješnim Bosancima i Hercegovcima u svijetu, sa javnošću je podijelio Edhem Eddie Čustović, profesor na La Trobe univerzitetu u Melbourneu, jedan od osnivača BH Futures Foundation i bh. aktivista.

 Energetske module BergWind dizajnira zajedno sa evropskim proizvođačima vjetroturbina. Ovo su vjetroturbine koje se mogu stegnuti za vučne žičare/sedežnice ili čak garažirati u gondolama! Tako se vjetroturbine mogu jednostavno i modularno instalirati, proširiti i održavati na postojećoj infrastrukturi u vjetrovitim planinama. Izgradnja tornjeva i transport pokretnom dizalicom ili helikopterom nije potrebna.

Prvi prototip BergWind turbine uspješno je testiran. Sagledan je utjecaj opterećenja vjetrom na težište cjelokupne konstrukcije i moguće vibracije. Ispitivanja su također obavljena pri malim brzinama vjetra od 2 m/s kako bi se pratilo ponašanje pri polijetanju.

Funkcija inovativnog ovjesa turbine i praćenje vjetra mogu se dokazati bez ikakvih problema. Zatim je planiran pilot projekat u kojem će se tri turbine postaviti na vučnu dizalicu i testirati na dugoročnom testu, objasnio je Čustović i dodao kako su Ibrahim i BergWind trenutno u potrazi za operaterima žičara koji žele da s njima provedu prvu pilot studiju.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0