Istraživanje je pokazalo da sir može izazvati ovisnost – posebna ova vrsta

HomeMagazin

Istraživanje je pokazalo da sir može izazvati ovisnost – posebna ova vrsta

Pet koraka za kupovinu pravog sira

Život bez sira? Nezamislivo za većinu nas!

Nije ni čudo, jer ne samo da su mogućnosti pripreme beskonačne, nego je i izbor sira golem. Međutim, nedavno su naučnici pronašli još jedan razlog zašto mnogi od nas više ne mogu zamisliti život bez sira: naime, sir stvara ovisnost.

Naučni tim Sveučilišta u Michiganu uspio je dokazati da konzumacija sira može uzrokovati ovisnost jednako kao i teške droge.

Razlog ovisnosti je tvar kazomorfin, koja se nalazi u mliječnom proizvodu. Nastaje kada se mliječni protein kazein, sadržan u siru, probavlja u želucu. Zatim stimulira receptore u mozgu, oslobađa se dopamin i javlja se tjelesni osjećaj blagostanja.

Budući da u mlijeku ima relativno malo kazeina, a puno je više kazeina u siru, znanstvenici savjetuju da manje konzumiraš sir od mlijeka. Kilogram sira ima dobrih deset puta veću dozu kazeina od mlijeka. Kao rezultat toga se također veća doza kazomorfina proizvodi u želucu.

Prema istraživanju, tzv. analogni sir, odnosno slabo prerađeni sir iz masovne proizvodnje, osobito izaziva ovisnost, jer ti proizvodi od sira mogu sadržavati i rafinirane ugljikohidrate (tj. loše ugljikohidrate) i masti koje mogu dovesti do ovisnosti o prehrambenom ponašanju. Ovaj sir, koji se nalazi u kriškama na policama supermarketa, poznat je i kao “plastični sir”, piše Miss7.24satahr.

Međutim, znanstvenici, koji su sudjelovali u ovom istraživanju, ne preporučuju potpuno izbjegavanje sira. Konačno, sir osigurava brojne vitamine, osobito vitamin B12, dobar protiv stresa i umora. Također sadrži brojne minerale, poput kalcija (za čvrstoću kostiju).

Ali, koliko je sira dnevno zdravo? Nutricionisti preporučuju količinu od 50 do 60 grama sira dnevno. To su, na primjer, dvije kriške gaude.

Ako pak povremeno jedeš hranu s puno sira, konzumacija je bezopasna. Ipak, savjetuje se oprez ako sir uključiš u veći broj obroka. Tada trebaš jesti manje sira i drugih masnih proizvoda, jer previše sira može biti štetno za tvoje zdravlje.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: