instant fap
NaslovnicaBiH

Kako na kraj s mobitelima u školskim klupama

Kako na kraj s mobitelima u školskim klupama

Korištenje mobilnih telefona postalo je toliko često kod svih generacija, da je skoro bespredmetno raspravljati o tome jesu li potrebni ili ne. Kako mobitel danas imaju gotovo svi srednjoškolci, veliki broj osnovaca pa i oni iz nižih razreda, možda je najbolje raspravljati o tome na koji način koristiti mobitel.

Roditelji školaraca često će reći kako se i oni i djeca osjećaju sigurnije kada znaju da u svakom trenutku mogu provjeriti gdje je i kako je njihovo dijete.

Pripremile: Elma Behram i Vesna Andree Zaimović,Radiosarajevo.ba

Mobiteli su istisnuli stare dobre običaje druženja na odmorima, danas po hodnicima škola uglavnom možete vidjeti mlade ljude koji stoje gledajući u svijetleće male ekrane, fotografirajući uglavnom sami sebe. Na časovima se nerijetko igraju, dopisuju i postavljaju statuse na društvenim mrežama.

Ovakvo ponašanje za prosvjetne radnike predstavlja problem, jer u slučaju oduzimanja telefona od učenika, zna se dogoditi da intervenira roditelj s pitanjem odakle pravo nekome da oduzima nešto što je privatna svojina.

No nije da se korištenje telefona u vrijeme nastave ne omakne i prosvjetnim radnicima. Čast onima koji poštuju pravilo da utišaju ili nikako ne donose telefon na nastavu.

Postoji li zvanični stav?

Sarajevske škole uglavnom zabranjuju korištenje telefona na nastavi, no ne i donošenje istih u školu.

Direktor O.Š. Isak Samokovlija na Marijin-Dvoru Kenan Vučijak u izjavi za Radiosarajevo.ba kaže kako je u njihovoj školi nastavničko vijeće donijelo odluku koja se tiče nošenja i korištenja mobitela u školi. S obzirom na to da preko 50 posto njihovih učenika ne živi na užem području ove škole, nastavničko vijeće je dozvolilo nošenje aparata u školu, ali ne i korištenje na nastavi. Odnosno, učenici su u obavezi isključiti telefon tokom nastave. U suprotnom, kaže Vučijak, učenici će biti kažnjeni usmenom opomenom ali i drugim sankcijama. Direktor škole tvrdi da se svi nastavnici pridržavaju ove odluke.

Zabranjeno korištenje, ali ne i donošenje

Slična situacija je i u O.Š. Skender Kulenović na Dobrinji. Donošenje telefona u školu nije zabranjeno, ali je zabranjena upotreba tokom nastave, ispričala nam je nastavnica Hajra Kadrić.

Njen lični stav je da mobiteli itekako utječu na pažnju djeteta tokom nastave. Svjesna potrebe roditelja da se čuju sa svojim djetetom, nastavnica Kadrić preporučuje kupovinu starijih modela telefona pomoću kojih se može isključivo telefonirati i slati poruka, ali ne i igrati igrica te koristiti internet.

Također napominje kako na recepciji i u zbornici ove škole postoji telefon kojim se učenik može poslužiti u dogovoru s prosvjetnim radnikom, a istovremeno i roditelj ima pravo da zna broj škole i pozove u situaciji kada je to potrebno.

Kako saznajemo, neke sarajevske škole donijele su odluku o potpunoj zabrani telefona u prostorijama škole.

Ministarstvo: “Nema zakonskog uporišta”

Stav Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo po pitanju sve većeg prisustva pametnih telefona među učenicima je uglavnom administrativan. Oni nisu izdali nikakvu pisanu uputu u vezi s ovim pitanjem, jer kako kažu ne postoji zakonsko uporište. Ali za propise su zadužene škole, kažu:

“Školski odbor svake škole donosi Pravila škole, na koja Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade daje saglasnost, a u kojima se mogu, u smislu kodeksa ponašanja učenika, odrediti mjere koje bi išle u pravcu zabrane nošenja u školi, odnosno zabrane korištenja mobilnih telefona općenito”, rečeno nam je u Ministarstvu.

Ipak izražavaju zabrinutost zbog “ovisnosti” pojedinih učenika prema korištenju pametnih telefona, igranja igrica i odsustva pažnje na nastavi, što se odražava kroz odsustvo komunikacije između vršnjaka, međusobnog druženja, kontakata s drugim učenicima, te jedne vrste izoliranja djece u svijetu informacijskih tehnologija.

Ministarstvo je mišljenja da su roditelji djece prvenstveno odgovorni za odgoj djeteta, koji na sebe direktno preuzimaju svu odgovornost za negativne posljedice preranog korištenja ovih telefona od strane njihove djece.

“Generacije današnje djece odrastaju uz svakodnevne inovacije koje se javljaju u oblasti informacionih tehnologija, pa na taj način odrastaju i učenici naših škola. Svjesni smo problema koji sa sobom nosi prekomjerno korištenje mobilnih telefona generalno, a pametnih telefona posebno. Uzrasna skupina djece koja u potpunosti vlada upotrebom ovih telefona se spušta na sve niži uzrast, odnosno djeca u najnižim razredima osnovne škole već imaju ovakve telefone.”

Dodatni problem kada je riječ o korištenju telefona u školama predstavlja i diskriminacija one djece čiji roditelji nisu u mogućnosti ili jednostavno ne žele svom djetetu kupiti skupocjeni telefon.

“Diskriminiranje se ne javlja samo u vezi s ovom problematikom, jer smo, nažalost, svakodnevno svjedoci diskriminiranja djece po mnogim osnovama – oblačenje učenika, isticanje materijalnog statusa učenika i roditelja, mjesto stanovanja djece i sl., ali to su životne situacije koje se u principu mogu teško izbjeći, odnosno nemamo iluziju da se ravnopravnost između djece može postići po svim osnovama.Nošenje kecelja u školama je upravo i bio pokušaj umanjivanja očiglednih razlika u materijalnom statusu djece, ali smo vrlo često, kako Ministarstvo, tako i škole, izloženi kritikama roditelja koji smatraju nepotrebnim ovakvu mjeru.”

U prethodne dvije godine, Ministarstvo je u saradnji s Udruženjem “Duga” realiziralo projekt koji se odnosi na podizanje svijesti kod nastavnika o mogućnostima zloupotreba djece prilikom korištenja različitih društvenih mreža – cyber bullying, a s ciljem prenošenja ovih informacija učenicima, ali i njihovim roditeljima.

“Uočili smo veliku zainteresiranost naših škola za prisustvovanje ovakvim vidovima edukacije, iz čega je vidljivo da naši nastavnici, ali i ovo ministarstvo smatra navedenu problematiku izuzetno ozbiljnom i aktuelnom, kojoj ćemo u narednom periodu posvetiti još veću pažnju”, kažu u Ministarstvu za obrazovanje i nauku KS-a.

Sigurnost djece kao razlog ili opravdanje

Istina je da su sigurnosne mjere jedan od razloga kupovine telefona djeci, ali ukoliko se odluče na kupovinu onih za koje će otplaćivati rate po godinu dana, svoju djecu direktno izlažu opasnosti. Već je poznato da skupocjeni mobilni uređaji mogu dijete učiniti “metom” kriminalaca.

S druge strane mobilni telefoni danas u školi pokazuju i socijalni status. Pa se tako lošije osjećaju djeca koja imaju manje vrijedan telefon ili ga uopće nemaju.

Zato su možda najbolje rješenje stari jeftini modeli putem kojih djeca mogu telefonirati i slati SMS poruke, ali ne i surfati te nekontrolirano birati sadržaje koji su često neprimjereni za njihov uzrast. Na taj način vjerujemo i njihova pažnja će više biti usmjerena na nastavne sadržaje.

Radiosarajevo.ba

KOMENTARI