instant fap
NaslovnicaVijestiBiH

Kampanja Invest in Bosnia and Herzegovina: Krajnje je vrijeme za ljepšu sliku

Kampanja Invest in Bosnia and Herzegovina: Krajnje je vrijeme za ljepšu sliku

Agencija za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA) započela je kampanju Invest in Bosnia and Herzegovina, a prva saradnja ozvaničena je sa nacionalnim javnim emiterom Turske – TRT-om.

Prema riječima Jasmine Halilović, portparola FIPA, promotivna kampanja Invest in Bosnia and Herzegovina je zamišljena kao medijska kampanja koja bi se trebala realizirati putem nacionalnih elektronskih i printanih medija u zemljama u inostranstvu koje su najznačajnije za privrednu saradnju sa Bosnom i Hercegovinom.

Videospotovi

“Kampanja bi trebala podrazumijevati objavu videospotova o određenim bh. privrednim sektorima, poruka i promotivnih članaka koje bi FIPA pripremila u suradnji sa ostalim nadležnim institucijama u BiH za privlačenje stranih investicija. Sa javnim emiterom Turske – TRT-om snimili smo kratku izjavu u promotivne svrhe koja je već emitirana, a dogovoreno je snimanje i dodatnih materijala i promotivnih reportaža u narednom periodu. Također, u turskom privrednom časopisu Dunya objavili smo promotivni tekst o potencijalima Bosne i Hercegovine za ulaganje, čija se štampa i distribucija očekuju početkom jula 2016. Riječ je o godišnjem izdanju časopisa koje se štampa u 75.000 primjeraka i dostavlja privrednoj i industrijskoj zajednici Turske, nadležnim institucijama, počev od ureda predsjednika i premijera Turske, preko akademske zajednice, do privrednih udruženja i općina”, naglasila je Halilović.

Ona je dodala da je cilj kampanje poboljšanje imidža i percepcije BiH kao interesantne investicione lokacije, kao i privlačenje stranih investitora.

“Mogućnosti privrede Bosne i Hercegovine su još uvijek nepoznanica u velikom dijelu svijeta, i stoga smo mi u FIPA predložili planiranje i organiziranje promotivne kampanje Invest in Bosnia and Herzegovina jer smatramo da imamo potencijale i da je krajnje vrijeme da se ta slika o nama promijeni”, naglasila je ona.

Kad je riječ o sektorima koje ima BiH, a za koje su interes pokazali investitori, prema sastancima koje je FIPA imala, u principu Kinezi, Japanci, Nijemci i Italijani su zainteresirani za energetiku, drvnu industriju i proizvodnju hrane, Austrijanci žele investirati u kožarsku industriju, investitori iz Saudijske Arabije su zainteresirani za turizam, zdravstveni turizam, drvnu industriju, poljoprivredu, investitori iz UAE i Katara su iskazali interes za turizam, Rusi, Englezi, Šveđani za poljoprivredu i voćarstvo, Turci, Grci i Slovenci su zainteresirani za energetiku, drvnu i prehrambenu industriju itd.

“Osim u turskim medijima, mi smo planirali objavu promotivnih članaka i u drugim inostranim zemljama sa kojima imamo dobru ekonomsku suradnju i od kojih očekujemo veći obim privredne suradnje. Međutim, sve će zavisiti od finansijskih sredstava”, kazala je Halilović.

Promotivni spotovi o određenim bh. privrednim sektorima će sigurno uključivati i uspješne firme iz tih sektora, kazala je Halilović, “jer su oni naši najbolji promotori ka inostranoj poslovnoj zajednici”.

Reforme

“To je u principu jedna praksa koja se primjenjuje svugdje u svijetu, pa i kod nas svakako. To nije ništa novo. I dosadašnje promotivne spotove koje je FIPA radila realizirala je u suradnji sa postojećim uspješnim investitorima koji posluju u BiH”, dodala je Halilović.

Ona je naglasila i da će za uspješno provođenje ovog projekta ključna biti finansijska pomoć državnih institucija.
“Mi se nadamo da ćemo uspjeti osigurati njihovu finansijsku podršku. Također, uputili smo dopise prema donatorima da nas finansijski podrže. O tome ćemo razgovarati u narednom periodu i sa nadležnim institucijama i sa donatorima”, naglasila je Halilović.

Kao jedna od najvećih prepreka koju BiH ima u predstavljanju potencijalnim investitorima najčešće se spominje negativan imidž.

“Imidž zemlje se ne kreira u jednom danu i jednoj godini. Imidž zemlje se kreira kroz dugogodišnju historiju. Ono što mi možemo raditi jeste nastojati poboljšavati postepeno imidž zemlje ne samo u političkom i privrednom nego i u kulturnom, obrazovnom smislu, jer imidž se gradi kroz sve pore društva. Ono što je nama potrebno jeste da što više radimo na unapređenju i političkih i privrednih prilika i uvjeta u zemlji, poboljšanju privrednog ambijenta koje podrazumijeva provođenje potrebnih reformi koje predstavljaju prepreke i domaćim i stranim investitorima za njihovo širenje i poslovanje u većem obimu. Tek nakon provođenja potrebnih reformi možemo se nadati većem dolasku stranih investitora. A to sve se neće desiti preko noći. Potrebno je dosta vremena da se u praksi primijene promjene, jer se mnogo lakše izglasavaju promjene nego se implementiraju na terenu”, poručila je Halilović.

Ipak, ukoliko se investitori i odluče za BiH, pitanje je šta im to mi nudimo, a Halilović kaže:

“BiH pruža širok izbor investicijskih mogućnosti u različitim sektorima. Mislimo da je BiH veoma povoljna destinacija za sve izvozno orijentirane proizvodne programe, s obzirom na veoma povoljnu geoekonomsku poziciju naše zemlje, lak i brz pristup velikim tržištima, postojanje ugovora o bescarinskoj trgovini ili preferencijalnog statusa sa gotovo svim velikim zemljama što omogućava bescarinski izvoz svega što je proizvedeno u BiH širom svijeta. Istovremeno, imamo veliku ponudu veoma jeftinog proizvodno-poslovnog prostora, prihvatljive troškove poslovanja, raspoloživost radne snage po povoljnim cijenama, uz postojeće poticaje vezane za strana ulaganja i izvoz. Uz ovo sektori turizma i energetike, posebno proizvodnje čiste i obnovljive energije su veoma atraktivni za svakog ulagača. Imajući u vidu da je preko 50 posto poljoprivrednog zemljišta praktički neobrađeno, i ova oblast predstavlja veliku investicijsku mogućnost. Veliki prirodni potencijali i ljepote naše zemlje su samo neznatno iskorišteni, tako da je oblast razvoja turističke industrije tek na samom početku”, kazala je Halilović, dodajući da optimizam leži i u činjenici da imamo strateške infrastrukturne projekte koji mogu privući značajna sredstva, kao i privatizacija više strateških preduzeća.

KOMENTARI