instant fap

Koliko štede navodni štedljivci?

                                                                             Američki je ConsumerReports.org objavio rezultate testiranja tri ekološki orjentirane izvedbe popularnih kompaktnih modela. Prema njihovim nalazima, isplativost kupnje Eco-verzije je upitna.

Za početak ove priče, moramo napomenuti kako se radi o modelima dostupnim na tržištu SAD, no riječ je ipak o automobilima koje poznajemo i iz hrvatskih prodajnih salona. Testu su bili podvrgnuti Ford Focus SFE, Chevrolet cruze Eco te Honda Civic HF. Sva tri kupljena automobila su limuzine, opremljeni su gumama niskog otpora kotraljanju te imaju spojler na poklopcu prtljažnika.

ConsumerReports.org, organizacija koja se bavi testiranjem proizvoda i ostalim aktivnostima vezanim uz zaštitu potrošača, tijekom ovog usporednog testa ostvarila je sljedeće rezultate (mješoviti ciklus – gradska i izvangradska vožnja na cestama kategorije 105 km/h):

Ford Focus SFE je postigao potrošnju od 9,1 l/100 km. To je rezultat bolji za 1,4 l/100 km od onoga što postiže standardni Focus SE te, prema cijenama goriva u SAD, predstavlja uštedu na godišnjoj razini od 116 Eura (preračunato iz USD). Ekološki paket opreme SFE za Focus stoji 397 Eura na tržištu SAD.

Honda Civic HF je tijekom testa ostvarila potrošnju od 8,6 l/100 km što je rezultat bolji za 0,8 l/100 km u usporedbi sa standardnom izvedbom Civica na tamošnjem tržištu, modelom LX. Tako Honda uz ekološki paket opreme HF nudi godišnju uštedu od 108 Eura, dok je za sami paket potrebno doplatiti 642 Eura.

Na kraju, došao je red i na Chevrolet Cruze Eco. Automobil je ostvario skroman rezultat od tek 10,5 l/100 km što je tek 0,4 l/100 km bolje od rezultata koji ostvaruje standardni model, Cruze LT. Tako korejski “štedljivac” nudi godišnju uštedu od samo 16 Eur, dok ekološki paket za ovaj automobil stoji 618 Eura.

OK, sada moramo napomenuti da se radi o tržištu SAD gdje su cijene goriva osjetno niže nego li kod nas (prosječno 0,78 Eur po litri, cca. 5,9 Kn) , no niže su i cijene automobila te pojedinih paketa opreme. Bilo bi, bez sumnje, zanimljivo pokušati napraviti ovakav test i kod nas, bez obzira na moguće posljedice…