Mladi gube život u uličnom ruletu

Mladi gube život u uličnom ruletu

Amila Saleš: „Upalite prvo mozak pa onda motor“

SANSKI MOST – Od 2012. godine na području Općine Sanski Most život je izgubilo 11 građana, mlađih od 25te godine. Osam osoba je izgubilo život u teškim saobraćajnim nesrećama: 05.01.2012 – Safet Ponjević (1989), 16.07.2013 – Almedin Kazić (1997), 25.12.2013 – Denis Hodžić (1990) i Jasmin Hodžić (1991), 26.04.2015 – Haris Čehić (1994) i Medin Šabačkić (1997 – 27.04.2015 – preminuo od posljedica nesreće). Halil Arnautović (1999) i Armin Delić (1998), su preminuli 01.05.2014. godine, gušenjem u rijeci Zdeni. Aldin, dvadesetogodišnji mladić koji je život izgubio u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na putu Vrhpolje-Sanski Most.

Od težine povreda zadobivenih u ponedjeljak u saobraćajnoj nesreći na magistralnom putu Sanski Most – Ključ u blizini sela Krasulje je preminula Emina Pehadžić (15) iz Sanskog Mosta. Na mjestu nesreće poginuo je Abdelrahman Sabri (21), fudbaler iz Egipta, u čijem je vozilu bila nesretna maloljetnica,

Prema istraživanjima internacionalne neprofitne organizacije “European Road Assessment Programme” (EuroRAP), putevi u Bosni i Hercegovini najmanje su sigurni u Evropi. Više od polovine bh. dionica označeno je kao visokorizično, što znači da je na njima mogućnost pogibije dva do tri puta veća. „Ovo je jedna od vrlo ozbiljnih stvari, statistika o saobraćaju kojom se bavimo na području svih nivoa, kako Evrope, svijeta, tako i naše države, kantona, općine, pokazuje strašne rezultate i strašne brojeve“.

Prema podacima Saobraćajne policije, osjetan je broj mladih koji olako shvataju ozbiljnost i odgovornost vozačke dozvole, što se primijeti i kod vozača koji nisu aktivni godinama nakon što dobiju dozvolu. Agresivnost za volanom, napominju oni, možda ima autodestruktivan motiv, ali je posljedica po sve učesnike saobraćaja. Kao tipične početničke greške u saobraćaju izdvajaju nepažljivu i dekoncentriranu vožnju, iznimno rizičnu, brzu, prekomjeran broj putnika, alkohol, opijate i pogrešan izbor vozila.

U cilju smanjenja saobraćajnih nesreća u Federaciji neophodno je ubrzati donošenje zakonske regulative u smislu pooštravanja mjera sankcionisanja prekršilaca. Tu prije svega Zakon o bezbjednosti saobraćaja, Zakon o prekršajima, kao i Krivični zakon u dijelu koji se odnosi na saobraćajne delikte. Neophodno je pojačati mjere policije prije svega kantonalnih, kao i ostalih agencija za sigurnost, na preveniranju i represivnom djelovanju protiv počinilaca ovih delikata. S obzirom na veoma obimne zahtjeve i zadatke policije neophodno je u budžetima kantona i Federacije obezbijediti dodatna materijalna i finansijska sredstva za opremanje policije savremenim tehničkim pomagalima za kontrolu saobraćaja (radari, droga testeri, kompjuteri, vozila i dr.).

I na kraju, kada nam odlazi neko drag, ne boli smrt, već boli sve ono što ide poslije. A poslije, nažalost, ne ide ništa. I upravo to ništa najviše boli… – Stefan Simić«.

KOMENTARI