instant fap
NaslovnicaSanski Most

Osnovna škola „Peti oktobar“ u istraživačkom projektu

Osnovna škola „Peti oktobar“ u istraživačkom projektu

Osnovna škola „Peti oktobar“ uključena je u istraživački projekat koji ima za cilj ispitati prisustvo ADHD pojave među djecom, koja se u ovom slučaju odnosi na poremećaj hiperaktivnosti i nedostatka pažnje kod učenika za vrijeme nastavnog procesa.

Pored učenika i nastavnika ove škole, u istraživački projekat uključeni su ljekari i psiholozi Centra za mentalno zdravlje Doma zdravlja Sanski Most.
Tema istraživačkog projekta, koji se na području USK pored Sanskog Mosta provodi još u Bihaću i Ključu jeste ADHD, odnosno prisutnost pojave među djecom koju karakteriše pojava deficita pažnje i hiperaktivnog poremećaja. Cilj istraživanja je dobiti validne podatke koji bi se mogli iskoristiti za rad sa djecom, a koji bi bili od velike koristi roditeljima i nastavnicima kako bi na vrijeme mogli preventivno djelovati. Prisutnost pojave ADHD među djecom prouzrokuje hiperaktivnost sa kojom se skupa javlja i odsustvo pažnje.

Takva djeca teško prate nastavni proces, ne mogu mirno sjediti za vrijeme nastave, ne mogu se koncentrisati, veoma brzo postaje im dosadno, ne sarađuju sa ostalom djecom, što na kraju dovodi do problema u učenju i vladanju. Kako nas je upoznala Dževida Hasić, pedagogica u Osnovnoj školi „Peti oktobar“, ovim istraživenjem je obuhvaćeno stotinu učenika iz četiri odjeljenja uzrasta od 6 do 12 godina. Također, kako je istakla pedagogica Hasić, u ovom projektu učestvovali su njihovi roditelji i nastavnici koji su uradili testove i upitnike, tako da su i oni na taj način stekli određeno iskustvo koje će im pomoći u radu sa djecom. Nakon što se dobiju rezultati iz sprovedenih istraživanja, roditeljima i nastavnicima biće omogućeno da se na lakši način ophode i pristupaju prema djeci, ukoliko se među njima primjeti hiperaktivnost i deficit pažnje.

Također u čitav proces potrebno je uvesti što veći broj psihologa, koji bi svakodnevno bili uključeni u odgojno-obrazovni proces, međutim niti jedna osnovna škola u Sanskom Mostu nema zaposlenog psihologa. Iako se ADHD najčešće smatra poremećajem, on to nije. Ljudi sa ADHD-om najčešće su vrlo inteligentni i izrazito maštoviti. Neuklapanja u običajena pravila i odredbe društva, čini ih na neki način nepogodnim, te se medicina bavi ovom pojavom u cilju izličenja hiperaktivnosti. Isto tako društvo općenito nije dovoljno informisano i educirano o ovoj pojavi, te zbog toga nije spremno prihvatiti postojeće metode dijagnosticiranja i liječenje ove pojave.

KOMENTARI