instant fap

Pokret za sreću: Sami smo tvorci svoje sreće

Pokret za sreću: Sami smo tvorci svoje sreće

Stalno smo bombardovani porukama o tome šta čini dobar život. Oglašivači nam kažu da sreća dolazi iz posjedovanja i konzumiranja njihovih proizvoda. Mediji ga povezuju sa ljepotom, bogatstvom i slavom. A političari kažu da ništa nije bitnije od ekonomskog rasta. Ali da li će ijedna od ovih stvari donijeti trajnu sreću?

srecaaa

Hiljadama godina ljudi su odgovore na to pitanje tražili u filozofiji, religiji i mudrosti starijih. Ali u posljednjih par decenija ova drevna mudrost je testirana u naučnim istraživanjima. Naučnici su otkrili da iako su naši geni i okolnosti bitni, veliki udio u našoj ukupnoj sreći imaju i naši vlastiti izbori i aktivnosti. Tako da, iako ne možemo promijeniti naše nasljedne karakteristike i okolnosti u kojima se nalazimo, mi i dalje možemo uticati na nivo naše sreće – načinom na koji pristupamo životu.
“Pokret za sreću”, međunarodni pokret za pozitivne društvene promjene, identifikuje 10 ključnih stvari za srećniji život, na osnovu opsežnog istraživanja o tome šta zaista pomaže ljudima da budu srećniji. Ovo nisu 10 zapovijesti, jer je svako od nas jedinstven, i ono što odgovara jednoj osobi ne mora i drugoj. Ovo su jednostavno 10 oblasti koje mogu doprinijeti da većoj sreći ljudi – a što je najvažnije, sve ove oblasti su pod našom kontrolom.

Radite stvari za druge

Briga o drugim ljudima ključna je za našu sreću. Pomaganje drugima nije dobro samo za njih, već i za nas. Čini nas srećnijim i može poboljšati naše zdravlje. Davanje takođe pomaže i izgradnji srećnijeg društva za sve. Nije sve u novcu – možemo podariti naše vrijeme, ideje i energiju. Dakle, ako želite da se osjećate dobro, činite dobro.
Ideje:
Uradite tri ljubazna djela. Ponudite nekome pomoć, podarite prilog, udijelite nekome kompliment, nasmijte nekoga. Pomozite nekome kome je teško. Pozovite ih ili im ponudite svoju podršku. Neka znaju da vam je stalo.

Povežite se sa ljudima

Naši odnosi sa ljudima najvažniji su za našu sreću. Ljudi sa snažnim vezama su zdraviji, srećniji i žive duže. Naše bliske veze sa porodicom i prijateljima pružaju nam ljubav, značenje, podršku i povećavaju osjećaj samopoštovanja. Od vitalnog je značaja da se preuzmu mjere za jačanje naših odnosa, da stvaramo nove veze.
Ideje:
Izdvojite više vremena za ljude koji su vam bitni. Razgovarajte sa voljenom osobom, pozovite vaše roditelje ili se igrajte sa djecom. Uspostavite tri nova poznanstva danas. Započnite razgovor u prodavnici, mahnite komšiji, upoznajte nekoga novog.

Vodite računa o svom tijelu

Naše tijelo i um su povezani. Fizičke aktivnosti čine nas srećnijim i zdravijim. Odmah poboljšavaju naše raspoloženje, čak nas mogu izvući iz depresije. Ne moramo trčati maraton – postoje jednostavne stvari koje možemo uraditi kako bismo bili aktivniji svaki dan. Možemo povećati našu dobrobit provodeći više vremena na otvorenom, hraneći se zdravo, manjom upotrebom tehnologije i dobrim snom.
Ideje:
Budite aktivniji danas. Izađite iz autobusa stanicu ranije, popnite se uz stepenice, ugasite televizor, prošetajte. Jedite kvalitetnu hranu, pijete više vode, nadoknadite san. Primijetićete kako fizička aktivnost podiže vaše raspoloženje.

Obratite pažnju na svijet oko sebe

Da li ste ikad pomislili da mora da postoji nešto više u životu? Dobre vijesti – postoji! I tu je ispred nas, samo trebamo stati i primijetiti. Naučite da budete svjesniji. To će učiniti čuda za vašu dobrobit, bila to šetnja do posla ili način na koji jedemo ili uspostavljamo veze. Pomaže nam da budemo u skladu sa našim osjećanjima i odvraća nas od razmišljanja o prošlosti ili brige za budućnost.
Ideje:
Dajte sebi malo prostora. Barem jednom dnevno zastanite i odvojite 5 minuta samo da dišete i uživate u trenutku. Primijetite i cijenite dobre stvari oko sebe svaki dan, bile one velike ili male. Drveće, cvrkut ptica, miris kafe, smijeh možda?

Nastavite da učite svaki dan

Učenje utiče na naše blagostanje na više pozitivnih načina. Izlaže nas novim idejama i pomaže nam da ostanemo radoznali i angažovani. Takođe, daje nam osjećaj ostvarenja, te jača naše samopouzdanje i otpornost. Postoji mnogo načina pomoću kojih možemo naučiti nove stvari, ne samo kroz formalne kvalifikacije. Možemo dijeliti vještine sa prijateljima, pridružiti se klubu, naučiti da pjevamo, igrati novi sport ili mnoštvo drugih stvari.
Ideje:
Uradite nešto po prvi put danas. Probajte suši, promijenite rutinu, pročitajte druge novine ili posjetite lokalnu atrakciju. Naučite novu vještinu. Skuvajte novi obrok ili naučite novu riječ.

Radujte se novih ciljevima

Pozitivan stav o budućnosti je veoma bitan za našu sreću. Svi trebamo ciljeve koji nas motivišu, koji su dovoljno izazovni da nas uzbude, ali i koji su ostvarivi. Ako pokušamo nešto nemoguće, možemo stvoriti nepotreban stres. Biranje bitnih, ali realnih ciljeva, daje nam smjer u životu i pruža nam osjećaj zadovoljstva i ispunjenja kada ih postignemo.
Ideje:
Poduzmite prvi korak. Razmislite o cilju i uradite jednu stvar za početak. Uputite poziv, ispunite formu, obavijestite druge. Podijelite svoju želju sa troje ljudi, recite da je to jako važno za vas ove godine i saslušajte njihove ciljeve.

Nađite način da se oporavite od stresa

Svako od nas susreće se sa stresom, gubitkom, padom ili traumom u životu. Naša reakcija na ove situacije ima veliki uticaj na našu dobrobit. Često ne možemo uticati na stvari koje nam se dešavaju, ali možemo odabrati našu reakciju. U praksi to nije jednostavno, ali jedno od najuzbudljivijih otkrića iz nedavnog istraživanja jeste da se otpornost, kao i mnoge druge vještine u životu, može naučiti.
Ideje:
Potražite pomoć danas. Povjerite se prijatelju, razgovarajte sa stručnjakom, obratite se kolegi, upitajte komšiju za pomoć. Kada vas nešto muči, uradite nešto u čemu uživate. Promijenite svoje raspoloženje i nađite novi pogled na problem.

Zauzmite pozitivan stav

Pozitivne emocije – kao što su radost, zahvalnosti, inspiracija i ponos – nisu samo dobre kada ih doživljavamo, one nam takođe pomažu da bolje funkcionišemo, proširimo našu percepciju, povećamo otpornost i poboljšamo naše fizičko zdravlje. Dakle, iako moramo biti realni kada su u pitanju životni usponi i padovi, fokusiranje na dobre aspekte života je od pomoći u svakoj situaciji.
Ideje:
Uradite nešto što će Vam pomoći da se osjećate dobro. Slušajte muziku, odgledajte nešto smiješno, izađite napolje ili pozovite starog prijatelja. Pokušajte se nasmijati i reći nešto pozitivno svaki put kada uđete u prostoriju. Obratite pažnju na reakcije koje dobijete.

Osjećajte se dobro u svojoj koži

Niko nije savršen. Ali prečesto imamo negativno mišljenje o sebi i nerealno mišljenje o drugim ljudima. Obraćamo pažnju samo na svoje mane – šta nismo dobili, umjesto šta jesmo – pa nam je mnogo teže da budemo srećni. Naučite da prihvatite sami sebe, sa svim manama, budite ljubazniji prema sebi kada stvari krenu lošije. To će vam pomoći da lakše prihvatite i druge ljude, povećaće uživanje u životu, vašu otpornost i dobrobit.
Ideje:
Pitajte pouzdanog prijatelja ili kolegu šta misle koje su vaše jače strane. Pokušajte ih bolje koristiti. Budite ljubazni prema sebi kao što ste prema drugima. Gledajte na svoje greške kao na mogućnost za učenje. Primijetite stvari u kojima ste dobri.

Budite dio nečeg bitnog

Ljudi koji imaju smisao i svrhu u svom životu imaju više kontrole nad svojom srećom. Takođe, doživljavaju manje stresa, anksioznosti i manje su depresivni. Ali gdje možemo nači smisao i svrhu? To bi mogao biti posao, naša religiozna ili duhovna uvjerenja ili naša porodica. Odgovori variraju za svakog od nas, ali svi ukazuju na povezivanje sa nečim većim od nas samih.
Ideje:
Osjetite se kao dio nečeg važnijeg. Provodite vrijeme sa djecom, gledajte u zvijezde, posjetite inspirativnu lokaciju ili se pridružite nekom klubu. Budite humaniji. Podarite svoje vrijeme drugima, ponudite pomoć komšijama ili prijateljima, razmislite o doniranju krvi ili volontiranju.

KOMENTARI